Урок-гра з математики "Птахи взимку" для 1 класу

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та природознавства для учнів 1 класу. Дібраний цікавий, природознавчий матеріал.
Перегляд файлу

Кам’янська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів№1

 

 

 

 

 

 

 

Урок – гра

Птахи взимку

 

 

Урок математики

 у 1 класі

 

                          Учитель

  Шмагайло І.С.

блакитна синиця2.jpg

 

 

 

Клас 1

Предмет. Математика

Тема уроку. Переставний закон додавання

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – організація  свого робочого місця; бережливе ставлення до часу;

загальнокультурної – дотримуватися норм усного і писемного мовлення, давати повну і чітку відповідь;

громадянської – бережливе ставлення до природи;

здоров’я збережувальна компетенція – взаємозв’язок організму людини з природнім оточенням;

предметних компетентностей: ознайомити учнів із формулюванням переставного закону додавання, показати, як застосовува­ти його для знаходження значень виразів; закріпити навички додавання і віднімання на числовому промені, закріпити знання складу чисел і вміння по­давати число у вигляді суми двох доданків; розвивати в учнів логічне мислення.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Особливості проведення уроку: урок - гра «Птахи взимку» з

використанням інтерактивних технологій та програмного забезпечення.

Обладнання: мікрофон, фотографії птахів, роздатковий матеріал – «рукавички»,  моделі доміно, навчальний зошит, стікери.

Список використаних джерел.

Скворцова С.О. Математика.1клас.Навчальний зошит:Х.;Видавництво «Ранок», 2012.

Періодичні видання «Розкажіть онуку», «Бібліотечка вчителя початкової

школи»

Ресурси Інтернету

 

Конкретизовані навчальні цілі уроку

Когні

тивні

рівні

Конкретизовані навчальні цілі

Перелік завдань – запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

Навчально-методичне забезпечення

Знання

Вміє лічити, називати і записувати

Графічний диктант

Зі слів учителя

Знає назви арифметичних дій

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

 

Мікрофон

Розуміння

Залежність результату від компонентів дії

Робота в парі

Навчальний зошит

 с. 8, № 3

Застосування

Використовує практичний досвід, розв’язує завдання логічного характеру;на основі складу чисел розв’язує

рівності

Робота у рухомій парі

«Рукавички», схема до логічної задачі, фотографії птахів

Аналіз

Аналізує життєві ситуації із життя

осілих птахів;

вміння складати рівності

Самостійна робота в навчальних зошитах.

 

Навчальні зошити,

кісточки доміно

Синтез

Доводить,що від переставляння доданків значення суми

не змінюється

Відтворює переставний закон додавання

Демонстраційна схема

Оцінювання

Оцінюють свою роботу на уроці, висловлюють судження.

Рефлексія уроку.

«Я знаю...»

«Я вмію робити...»

«Я можу пояснити...»

«Я хочу досягти...»

«Я можу придумати...»

«Мені ще треба попрацювати над…».

 

Стікери

 

 

 ХІД УРОКУ

 

І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Емоційне налаштування на урок

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, маленькі дубки!

Доброго ранку, добрії люди!

Всіх вас вітаєм і всіх вас ми любим!

 

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

У природи є свої закони: ніч змінюється ранком, за весною наступає літо, восени перелітні птахи летять у теплі краї, а весною повертаються... За закона­ми своєї країни живуть люди. У математики також існують закони, яких потрібно дотримуватись, щоб, наприклад, правильно та найзручнішими шляхами знаходити результати арифметичних дій. Сьогодні ви ознайомитесь з першим і дуже важливим законом арифметичної дії додавання переставним законом додавання.

 

Як перелітні птахи в вирій полетіли,

То снігом землю й всі дерева притрусило.

На зиму залишилось лиш те птаство,

Якому голоду нема чого бояться.

  • Які осілі птахи зимують в наших краях?

(Синиці, граки, горобці,ворони, дятли, омелюхи, сови, сойки, куріпки, дрозди, сороки,голуби, галки та ін.).

 

IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

 

  1. Графічний диктант

(Виконується на аркуші в клітинку. 1 учень біля дошки )

Лісові пташата

вміють танцювати:

Скік угору, скік убік –

Візерунок, а не слід.

Відлічить вправо 3 клітинки і поставте точку. Від точки проведіть лінію на 3 клітинки вправо, потім 1 клітинку вгору ,1 клітинку вліво,

1 клітинку вгору , 3 клітинки вправо,1 клітинку вниз,1 клітинку вліво, 1 клітинку вниз, 3 клітинки вправо... Продовжте візерунок.

 

  1. Усний рахунок

Прийняли крилаті участь у змаганні:

Називали компоненти при додав

а).Теоретичний матеріал

-Які арифметичні дії ви знаєте?

-Як називаються числа, які додають?

-Як називається результат додавання?

-У якому випадку при додаванні одержимо те саме число? [Якщо один із доданків — 0.]

-У якому випадку при відніманні одержимо те саме число? [Якщо віднімаємо 0.]

-Чи можна при відніманні одержати в результаті нуль? [Так, якщо відняти однакові числа.]

б).Віршовані задачі

Із куща ліщини білка

Нахиля гракові гілку.

Два і три дала горішки.

-Їх одразу не гризи,

Спершу скільки всіх, скажи.( 2+3=5 горішків)

 

На шипшиновім кущі

Засвітились ліхтарці.

Птахи всього 5 лишили,

Бо уже 4 з’їли.

Порахуйте разом всі:

Скільки ягід було на кущі?(5+4=9ягід)

 

Смакують гронами калини

5 синиць і голуб.

Скільком птахам не страшний голод?(5+1=6 птахам)

 

 

Нуль кругленький кожен знає,

Але хто з вас відповість?

Скільки буде,якщо всі ми

Додамо до нього 6? (0+6=6)

 

 

  1. Актуалізація вміння складати рівності на додавання за кісточками доміно

Щоб не сумно було зимувати,

Пернаті вирішили в доміно зіграти.

 

Завдання № 1. ( 3 учні біля дошки).

[Розглянемо першу кісточку доміно. Читаємо першу рівність: перший доданок 1, дру­гий доданок 5, значення суми 6. Читаємо другу рівність: перший доданок 5, другий доданок 1, значення суми 6. Помітили: перший

доданок став другим, другий доданок став першим, а значення суми від цього не змінилося...]

 

Фізкультхвилинка

Синички

Скік, скік! Всі на гілку,

Розімнемо трішки спинки,

А тепер іще крилята,

Щоб могли швидко літати.

Прошу я усіх сідати,

Будем далі пацювати.

В. Бурім

 

ІV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

  1. Ознайомлення з переставним законом додавання

Казка про переставний закон додавання

Два горобці і три сороки

Знайшли на свої голови мороку:

Надумали шпаківню заселити,

Щоб весело і тепло було жити.

До двох додали три— усіх порахували.

Виходить п’ять. Місця буде замало!

А що як помінятися місцями?

Змінить,сорок, наприклад, горобцями?

До трьох додати два — п’ятірка в сумі теж.

Сороки в крик: «Не влізли ми, авжеж!

Рахуйте знову!». Мудрий грак

Спостерігав оці переставляння

І мовив: «Це даремні намагання.

Як не рахуй, а сума все одна.

Як і шпаківня. Замала вона

Для всіх п’ятьох!». Птахи посумували,

Але недовго. Скоро заспівали:

«Хоч рішення з житлом проблематичне,

Ми вивчили закон математичний:

Доданки всяк переставляти можна!

А сума — та ж! Це знає пташка кожна!».

Запам'ятай і ти властивість цю,

Відому вже сороці й горобцю!

Доданки місцями міняй сотню раз,

Та сума від цього не зміниться в нас!

 

 

  1. Первинне закріплення переставного закону додавання

Друзі щедрі в лісі проживали –

Один одному зернинки дарували.

Завдання № 2.

 Виконується з коментованим письмом. Порівнюючи суми в кожному стовпчику, учні встановлюють, що ці суми відрізняються лише порядком доданків. Отже, можна стверджувати, що значення виразів є однаковими.

 

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

1.Формування вміння застосовувати переставний закон додавання для визначення значень виразів

Совісні птахи були,

Лиш по істині жили:

Про друзів дбали,

Що рівності всі істинні ставали.

 

а).Диференційована робота

Завдання № 3. (1група).

Учні навчаються переставляти місцями доданки й одержувати істинну рівність.

 

Завдання № 4. (2 група).

Читаємо першу рівність: перший доданок 6, другий доданок 3, значення суми 9. Читаємо другий вираз: перший доданок З, другий доданок 6. Вирази схожі тим, що в них однакові доданки, а відрізняються по­рядком доданків; доданки переставили, від цього значення суми не змінюється, тому ці вирази мають однакові значення, отже, значення другого виразу також дорівнює 9...

 

Завдання № 5.( Група працює біля дошки самостійно).

 Учні мають обчислити значення першого виразу і, зіставивши доданки, зробити висновок про значення другого виразу.

 


б).Гра «Утвори пару»

Щоб крилатим підживиться,

Ми почепимо годівниці,

Покладемо зерен, сала,

Та зима лютіша стала:

Нам морозить рученята.

Треба рукавички одягати!

Пари рукавичок віднайдемо

І птахів годувати підемо!

 

Завдання № 6. Самостійна робота учнів.

 

Фізкультхвилинка

Сплять маленькі совенята,(очі заплющені)

Раз! – розкрили оченята.

Подивилися навколо.(кругові рухи очима)

Потім вгору і додолу.(тільки очима)

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо – вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будем рахувати.

 

  1. Закріплення знань про склад чисел та вміння подавати число у вигляді суми двох доданків

Дітлахи у ліс як йшли,

Вісім кульок понесли.

Хай радіють всі пернаті,

Бо й до них крокує новорічне свято!

Завдання № 7.Самостійна робота учнів.

 

  1. Закріплення навичок додавання і віднімання за числовим променем

На променях лишилися  гостинці

Для омелюха й синиці.

Ви над променем злетіть,

Вирази правильно рішіть.

 

Завдання № 8. Само­стійна робота учнів.(Два учні біля дошки).

 

  4.Розвиток логічного мислення учнів

Люблять всі стрічати Новий рік.

Та у кожного птаха різний вік.

 

Сорока довше за горобця, але менше за грака.

Хто з цих птахів живе найдовше?

Що позначають відрізки на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Рефлексія навчально- пізнавальної діяльності учнів

-Який закон був головним на цьому уроці?

 -Що повторили?

-Що стали робити краще?

Підведіть підсумок, використовуючи слова:

«Я можу пояснити…»,

«Я знаю, як це зробити…»,

«Я вмію зробити…»,

« Мені ще треба попрацювати над…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додав(-ла)
Шмагайло Ірина
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку