Урок-гра з правознавства для 9 класу на тему: "Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. Практична робота".

Про матеріал
Ігрові практичні завдання дають змогу закріпити пройдений матеріал на попередніх уроках та використовувати свої знання в самостійному житті.
Перегляд файлу

           

 

 

   

                                       Урок-гра

 

                                  з  правознавства

 

                                  для   9-го класу

 

                                      на  тему:

 

 

 

          « Практична  робота.  Особливості

 

             адміністративної та кримінальної

 

           відповідальності неповнолітніх»

 

 

 

                                                               Підготувала

 

                                                        учитель історії та правознавства

 

                                                                        санаторної

 

                                                                школи-інтернату №22

  

                                                                        м. Києва

 

                                                                       Семенова  А. О.

 

 

 

                                              2019 р.

            

Тема:  Практична робота.  Особливості   адміністративної  та

            кримінальної  відповідальності  неповнолітніх

 

Мета : узагальнити  знання  з основних  положень щодо  адміністративної  та кримінальної відповідальності неповнолітніх;

навчити  використовувати  отримані знання на  практиці;

розвивати увагу, пам′ять , мислення, вміння  аналізувати та робити

висновки, використовувати   міжпредметні  зв′язки; удосконалювати  навички  командної  роботи;

виховувати в учнів  правову  свідомість, негативне ставлення  до

злочинності  як  суспільного  явища.

 

Обладнання: на дошці ромізщені  «Прислів′я  в картинках», на столах лежать кросворди  та юридичні  задачі  для  команд, завдан-

ня  для капітанів.

 

Тип  уроку:  практична  робота

Форма  уроку: урок-гра

 

                                   Хід  уроку

 

I .  Організаційна  частина.

         Клас ділиться  на  дві команди. Кожна команда придумує собі

назву й розміщується за столами.

 

II.   Мотивація  навчальної  діяльності.  Повідомлення теми та

      мети  уроку.

-   Сьогодні  наш  практичний урок  пройде у вигляді гри-змагання

на  тему : «Особливості  адміністративної та кримінальної відповідальності  неповнолітніх».

      Ми поділимось  на дві команди : 1-а команда має назву «Знавці»

    2-а команда – « Правознавці».

Команди  отримують  різні  завдання, що оцінюються  в балах.

Кожен учень повинен  пам′ятати, що  він працює на загальнокоман-

дний  результат і на свій власний.

       На уроці  присутній  юрист-експерт, який буде  підраховувати

бали  команд  і в кінці  гри  підведе  підсумок.

       Чия  команда  виконає  всі  завдання  правильно,  та й отримає

перемогу.

 III. Основна   частина.

  1.Завдання. Кросворд «Заховані  слова»  (18 балів)

     - Знайдіть у кросворді  та запишіть слова, що стосуються  адміністративної та  кримінальної  відповідальності.

 

   б

   п

   р

   а

   в

   о

  п

   о

   р

   у

   е

   з

   д

   і

   я

   е

   р

   а

   е

   ш

   р

   о

   с

   т

   л

  ш

  я

   н

  н

   а

   п

   з

   к

   у

   ь

   т

   т

   ь

   о

   д

   о

   л

   о

   п

  н

   і

   с

   ш

   к

   к

   ч

   и

   н

   а

   к

   с

   і

    ф

   н

   о

   п

   я

   і

   ц

   ш

   т

   р

    а

    ф

   я

   о

   п

    е

   р

   е

   д

   ж

    е

    н

   Н

 

  Слова:  правопорушення, бездіяльність, арешт, проступок,

                Шкода ,  злочин , конфіскація , штраф , попередження

2. Завдання.  Конкурс для  капітанів «Правова  арифметика»

    (14 балів)

  • Використовуючи  міжпредметні  зв′язки  виконайте  завдання

з  « правової   арифметики».

Перед  вами  рівняння. В буквах  зашифровано види адміністратив-

ної  та кримінальної відповідальності  неповнолітніх.   Цифри означають  вік, з якого наступає відповідальність  та  термін

покарання.  Підставте замість  букв числа, щоб з  обох  сторін  було  порівну.

а - № статті «Кодексу України  про адміністративні правопорушен-

      ня», що містить види адміністративних  стягнень (24)

b -  максимальний  термін адміністративного арешту (15)

c -  вік, з якого настає адміністративна  відповідальність (16)

d -  максимальний  термін  перебування неповнолітнього у спеціальному навчально-виховному  закладі  (3)

eмаксимальний  термін  арешту з перебуванням на гауптвахті

      (10)

f -  найменший строк позбавлення  волі ( 1)

gмаксимальний  термін  позбавлення  волі (15)

а + bc + d = е +f + g( 24 + 15 – 16 + 3 = 10 + 1+ 15

 

3. Завдання. «Прислів′я  в картинках»

    - Роздивіться картинки. Виложіть із слів на дошці прислів′я.


E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\10. Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх\Горбатого могила виправить.png

(Горбатого могила виправить)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\10. Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх\Зароблений сухар краще краденого бублика..png

(Зароблений сухар краще вкраденого бублика)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\10. Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх\Злодіїв у лісі стерегли, а  вони з дому виносили..png

(Злодіїв у лісі стерегли, а вони з дому виносили)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\10. Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх\Ладан для чортів, а тюрма — для злодіїв..png

(Ладан для чорта, а тюрма – для злодіїв)

 

 

4. Завдання. «Правопорушення  у мультфільмах» (15 балів)

-  Перегляньте кадри з мультфільму « Ну, постривай!»  і

вкажіть, яке саме правопорушення   зображено  на  ньому.


E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Новая папка\-3-638.jpg (Хуліганство) 

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Новая папка\-6-638.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Новая папка\-6-638.jpg (Незаконне заволодіння транспортним засобом)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Новая папка\-11-638.jpg  (Куріння у недозволеному місці)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Новая папка\53.jpg    (Безквитковий проїзд)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Новая папка\volk_i_zayatz.jpg  (Незаконне позбавлення волі або викрадення)

 

5. Завдання. «Юні  юристи» ( 1 бал).

    -  На столах знаходиться  п′яте  завдання  для  всіх членів команд.

Проаналізуйте  юридичну  ситуацію. Дайте  відповідь на запитання,

які  поставлені в задачі.

                           Юридичні     задачі

1.Компанія  повнолітніх  молодиків  пошкодила цегляну огорожу однієї  з міських  шкіл. Суд зобов′язав  їх протягом

тижня  власноруч  побудувати  нову  огорожу. Ваш коментар з

посиланням  на  чинне  законодавство  України.

 

1.Ст. 43. Конституції  України  забороняє  примусову  працю.

    Суд  повинен був  зобов′язати  їх відшкодувати  вартість

    пошкодженого  майна.

 

2. У хворого на грип під впливом високої  температури стався

    тимчасовий  розлад психіки, хоча до цього симптомів

    психічного захворювання  не спостерігалось. Перебуваючи

    в цьому стані  він чекає  покарання.

            Покарають його  чи ні ?

 

2. Ні. Кримінальний  кодекс  України  визнає  такий злочин , як

    злочин , скоєний у стані  неосудності – через розлад  психіки.

   Ця людина не могла  усвідомлювати  значення  своїх  дій або

   керувати ними. Однак, підтвердження  того, що людина у момент

   скоєння злочину перебувала  саме у такому  стані , повинні

   встановити експерти-медики. Якщо це не підтвердиться, особу

   буде притягнуто до кримінальної відповідальності.

 

3. Невідомий  увечері  намагався проникнути в чужий

    автомобіль, але не  встиг цього  зробити, бо спрацювала

    автосигналізація  і він  з переляку втік. Власник  автомобіля

    наздогнав  невідомого, затримав і викликав поліцію. Адвокат

    затриманого  вимагає  його звільнення, бо проникнення  не

    відбулося. Власник  автомобіля  не  згоден  з цим: якби  не

    сигналізація, вважає він, то  його власності  було  завдано

    шкоди.

         Хто  правий?

 

3. Власник  правий, бо Кримінальний кодекс передбачає покарання

    за нездійснені  наміри. Кримінальна  відповідальність за

    підготовку злочину і замах настає відповідно до ст.14 або 15 та

    ст. Особливої  частини  Кримінального кодексу України, яка

    передбачає  відповідальність за закінчений злочин.

 

4. Нероба  Іван  мріє про красиве життя. Він лежить вдома на

    дивані й розмірковує: в якому з місцевих магазинів напри-

    кінці  робочого дня може бути найбільше виручка,  щоб

    задарма  напад  з  максимальною  результативністю.

         Чи  підлягає  Іван  кримінальній  відповідальності ?

 

4. Ні. Людину  не можна карати  за  її  думки чи настрої . Поведінка

    Івана є нейтральною  щодо закону, доки не буде мати місце

    перша  стадія  вчинення злочину – підготовка конкретних

    знарядь, наприклад, придбання  й незаконне  зберігання пістолета

5.  Двоє юнаків – Олександр ( 19 р.) і Ігор (17 р.) вчинили

     серйозне адміністративне  правопорушення, за що законом у

    виняткових випадках застосовується  такий вид покарання

    як адміністративний  арешт на строк до 15 діб і таке рішення

    приймає  лише суд або суддя.

             Ви суддя і розглядає  цю справу. Ваше рішення.

5. Щодо Олександра, який є повнолітнім, можна застосувати

    адміністративний арешт, а щодо Ігоря, якому 17 років, закон не

    дозволяє. До Ігоря можна вжити такі засоби  впливу:

  1. зобов′язання  публічно  вибачитись  перед  потерпілим

(якщо такий є );

  1. застереження; 3) передати під нагляд батьків, що передбачено

ст.13. Кодексу про адміністративні  правопорушення.

6.  До Мельника  Андрія Івановича 1982 р. н., зайшов його

    знайомий  Кучерук  Віталій  Семенович, 1981 р. н., і попросив

   потримати в себе деякий час сумку з речами Кучерука,

   оскільки це, мовляв, подарунок-сюрприз  для  матері 

   Кучерука на день народження, і принести його додому зараз

   він не може.  Мельник погодився. А через  деякий  час  до

   Мельника з обшуком завітали  працівники  поліції, які

   знайшли у вище згаданій сумці 6, 8 кг. макової соломки.

            Чи буде Мельник А. І. притягнутий  до кримінальної

    відповідальності?

6. Так. Мельник А. І. вважається співучасником  Кучерука В. С. і

     буде звинувачений у незаконному зберіганні наркотичної

     сировини.

7.  Громадянин Сисоєв Віктор Павлович, 1983 р. н., звинувачу-

     ється в тому, що під час руху поїздів підклав на залізничну

    колію різноманітні  предмети. Сисоєв  заявив, що  він  не

    підозрював, що своїми діями  створював  загрозу залізнич-

    ному руху, і його  дії взагалі  є злочином

         Як  це  вплине  на  вирок  суду?

 

7. Ніяк: незнання  закону не звільняє  від  відповідальності.

8. У суді  громадянин Злотник  Віктор Іванович звинувачується

   в  скоєнні хуліганських  дій стосовно потерпілого Солоного О.

    Підсудному загрожує  від  3 до 8 років  ув′язнення   в  колонії

    посиленого  режиму. Злотник В. І просить суд  пом′якшити

   вирок, мотивуючи  це тим, що на час скоєння  злочину він  

     був у  стані сильного  сп′яніння  і  не тямив, що коїть.

8. Ні: навпаки, злочин, скоєний у стані  алкогольного  чи

     наркотичного сп′яніння,  карається  ще  суворіше.

9. Неповнолітні  особи  -  Сергій (15 р.) та Кирило (17 р.) у парку

    відпочинку  вживали  спиртні  напої.

            Який вид правопорушення? Хто відповідатиме?

9.  Розпивання спиртних напоїв у громадських  місцях  несе за

     собою  адміністративну  відповідальність. Можуть бути притяг-

     нуті до відповідальності  батьки за невиконання обов′язків щодо

     виховання дітей.

10. Мама здочкою (5років), поспішаючи  в  садочок, перейшли

      вулицю  у невстановленому  місці, хоч  неподалік  був

   пішохідний  перехід. Їх зупинив  співробітник дорожньо-пат-

   рульної  служби.

              Чи є  дані  правопорушенням?

              Хто буде притягнутий до відповідальності?

10. Порушення правил дорожнього руху  несе  за  собою

      адміністративну  відповідальність. Непокора  пішоходів  

      сигналам  регулювання  дорожнього  руху. Мати  буде  нести

      відповідальність. 

IV.   Підсумок  уроку

-   Закінчився  наш  практичний  урок-гра. Слово надається

    юристу-експерту    для  підведення  підсумку. (Рахуються

   бали і визначається  команда-переможниця).

Вчитель коментує  та аналізує  роботу  кожної  команди,

визначає  найактивніших.

V.    Домашнє    завдання.

      Підготуватися  до тематичного  оцінювання з теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


 

docx
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
17 липня 2020
Переглядів
5770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку