Урок-гра з теми "«УСРР в умовах нової економічної політики, закріплення Радянської влади в Україні (1921 – 1938 рр.)

Про матеріал
Урок-гра з теми «УСРР в умовах нової економічної політики, закріплення Радянської влади в Україні (1921 – 1938 рр.)
Перегляд файлу

Урок на тему: «УСРР в умовах нової економічної політики, закріплення Радянської влади в Україні (1921 – 1938 рр.)

 Мета уроку: повторити та узагальнити знання учнів про впровадження НЕПу в УСРР; з’ясувати причини і наслідки протиріч НЕПу; удосконалювати вміння учнів спів ставляти історичні процеси, робити висновки та узагальнення; поглибити і систематизувати знання учнів з даної теми; орієнтувати на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу.

 Тип уроку: повторювально - узагальнювальний.

Форма уроку: урок-гра «УСРР в умовах нової економічної політики, закріплення Радянської влади в Україні (1921 – 1938 рр.).

Обладнання: компютер, SMART-дошка, історична карта, підручник.

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку(5-7 хв.).

 Урок узагальнення є підсумком участі учнів у різних формах роботи на уроці, спрямованих на опанування інтелектуальних і практичних умінь і навичок, передбачених шкільною програмою. Вдаючись до повторення і перевірки вивченого матеріалу, вчитель, за наявністю часу, може також подати нові факти, які засвоюються учнями достатньо легко, оскільки вони доповнять уже сформовану систему знань. Нестандартний підхід до проведення такого типу уроків дає змогу досягти поставлених завдань.

Незвичайність такого уроку в тому, що він проходить у формі змагання команд, учнів. На попередньому уроці учнів було розподілено на команди, які мали підготуватись до гри: створити емблему, придумати назву і девіз команди. На початку уроку учні займають свої місця, а вчитель пояснює їм правила. Адже досягти гарних результатів під час гри можна лише за умови, якщо всі учасники добре знають правила й дотримуються їх.

Командам пропонуються завдання, які містяться на SMARTдошці.

  1. Завдання розміщені за принципом складності.
  2. Урок проводиться з участю ведучого (учителя), який визначає правильність відповідей.
  3. Капітани можуть виставляти оцінки членам своїх команд за активність на уроці, які потім погоджуються з учителем.
  4. Перемагає та команда, яка отримає найбільшу кількість балів.
  5. Перерахунок балів ( 12 балів).

 

12 бальна система

Загальний бал

1

20

2

25

3

30-35

4

40

5

45

6

50-55

7

60

8

70

9

80

10

85

11

90

12

95-100

  1. Завершити організаційний момент варто попередженням, що підготовка відповідей кожною командою має тривати не більше хвилини, тобто передбачаються короткі, лаконічні відповіді.

ІІ. Основна частина (30-35 хв.).

На дошці в формі презентації PowerPoint з’являється гра у формі запитань із зазначеною кількістю балів за кожну правильну відповідь.

Методичні рекомендації щодо роботи з грою. Програмне забезпечення

Програма PowerPoint 1997 – 2003, 2007, 2010 входить  до базового пакета Microsoft Office.

Титульна сторінка

Сторінка виконує функцію інтерактивного змісту і дає можливість швидко переходити на сторінку з початком гри.

Перехід між сторінками здійснюється одноразовим натисканням миші на назву відповідного елемента чи доторкуванням до інтерактивної дошки.

 

Змістова частина

Сторінка містить інтерактивну тематичну таблицю із зазначеною кількістю балів, що їх отримає команда за правильно виконане завдання.

Теми:

  • Дати
  • Терміни
  • Особа
  • Події

Методика використання.

Учень (команда) обирає завдання і готується до відповіді.

Завдання передбачає надання чіткої відповіді на запитання.

У разі неправильної відповіді відкривається сторінка з пояснювальним до інтерактивної тематичної таблиці.

Коли надається правильна відповідь на запитання, відкривається сторінка з відповідним текстовим поясненням.

ІІІ. Заключний етап уроку ( 5 хв).

Учитель підбиває підсумки гри за такою схемою:

  • коротко аналізує гру;
  • підраховує зароблені командами бали, виставляє учням оцінки за роботу на уроці;
  • опрацьований і повторений матеріал є основою для підготовки до тематичного оцінювання знань.

ІV. Домашнє завдання ( 2хв).

Повторити матеріал підручника, підготуватися до уроку тематичного оцінювання.

 

 

Дати

5 – 1932-1933 (Голодомор)

5 – 1921-1922 (Голод)

5 – 1922 р. 30 грудня (утворення СРСР)

10 – січень 1924 (Перша Конституція СРСР)

10 – 30.12.1922 (І зїзд Рад СРСР)

10 – грудень 1925 (Курс на індустріалізацію)

15 – 2.01.1922 (договір між УСРР із Туреччиною)

15 – 1928 («Шахтинська справа»)

15 – 1921-1928 (Впровадження НЕПу)

20 – кінець 1929 (Перехід до форсованої індустріалізації)

20 – 1927-1928 (Хлібозаготівельна криза)

20 – квітень 1930 (Процес над СВУ)

25 – 1937 (Конституція УРСР)

25 – 18.05-5.06.1928 (Судовий розгляд «Шахтинської справи»)

25 – 1928-1932 (Перша пятирічка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Терміни

5 – Заможні селяни (Куркулі)

5 – Нова економічна політика (НЕП)

5 – Українська соціалістична радянська республіка (УСРР)

10 – Чітко фіксовані розміри продуктових виплат, здійснивши, які населення мало можливість займатися власним господарством (Продовольчий податок)

10 – Перехід до розвитку промисловості (Індустріалізація)

10 – Процес створення колективних господарств (Колективізація)

15 – Союз рівних (СРСР)

15 – Союз, обєднання держав на правах автономії (Автономізація)

15 – План, за яким відбувалася електрифікація Росії та України (План ГОЕЛРО)

20 – Союз суверенних держав, які зберігають незалежність, спільні органи, спільна воєнна і зовнішня політика (Конфедерація)

20 – Форма державного устрою союзної держави, яка складається з республік, штатів, мають юридичну та політичну самостійність.

20 – Процес штучного урівняння цін на товари («Ножиці цін»)

25 – У перекладі з італійської – «що охоплює все в цілому» (Тоталітаризм)

25 – Події, що супроводжуються змінами у всіх галузях культури (Культурна революція)

25 – Механізм безперебійного постачання хліба державі (Хлібозаготівля)

 

 

 

 

 

 

Особи в історії

5 – Йому належить ідея створення СРСР (Ленін)

5 – Особа відома репресіями (Сталін)

5 – Започаткував літературні течії, дискусію 1925-1928 рр., член ВАПЛІТЕ (Хвильовий)

10 – Очолив комісію з українізації, секретар ЦККП(б)У (Затонський)

10 – 1924 р. – повернувся з еміграції, заявив про лояльне ставлення до радянської влади (Грушевський)

10 – Нарком освіти 1927-1932 р.р. сприяв розвитку культури, мов національної меншини (Скрипник)

15 – Секретар ЦК КП(б)У, розглядав українізацію, як відступ від ленінської національної політики (Каганович)

15 – Сприяв українізації народної освіти, був звільнений з посади наркома освіти, ректор Ленінградського університету (Шумський)

15 – Справжнє прізвище Станчев, голова уряду рад України, конфліктував з Сталіним, вирішив ліквідувати незалежний статус національних Республік, утвор. СРСР (Раковський)

20 – Реформатор українського театрального мистецтва, режисер. У 1922 створиш театр “Березіль”. 1933 – репресований, відправлений до таборів де згодом і загинув (Лесь Курбас)

20 – Є автором знаменитої роботи з кінетичної теорії плазми, дав обґрунтування теорії термоядерного синтезу (Ландау)

20 – Ініціатор створення Інституту електрозварювання АН УРСР. Приймав участь у розробці ефективного способу автоматичного електрозварювання під флюсом (Патон)

25 – Для того, щоб вивести державу з кризи запропонував створити систему примусової праці в місті та селі, обкласти селян надзвичайним податком. Пояснювались такі заходи – необхідністю отримати кошти для промислового розвитку (Троцький)

25 – Виступив на захист  НЕПу, вважав, що запропоновані Троцьким заходи призведуть до розриву союзу робітничого класу і селянства (Бухарін)

 

25 – Насильство – спосіб утримання влади. Невідємною частиною тоталітарного режиму є репресивний апарат. Саме він навів боротьбу з “шкідниками” та “саботажниками” в умовах згортання НЕПу. відбувся судовий розгляд “Шахтинської справи” (Сталін)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Події

5 – Ці території були об'єднані в межах Російської імперії. Між ними існували тісні зв'язки, спеціалізації. Були об'єднані нації і народності (Утворення СРСР)

5 – Посуха, неврожай загострили ситуацію з хлібом у найважливіших зернових районах Росії – Поволжі, Кавказі, Південній Україні (Голод 1921-1923 рр.)

5 – Запровадження податку, який був не великим,встановлювався він на початку сівби. Селяни отримували дозвіл на продаж залишків с/г продукції через базари, ринки, мали дозвіл на оренду землі (Впровадження НЕПу)

10 – Завданням подальшого утвердження в радянських республіках необмеженої влади партійно – державного апарату відповідала проголошена 12 з'їздом РК П(б)політика коренізаціі. Це український різновид коренізації (Українізація)

10 – Протягом перших п'ятирічок утвердився господарський механізм, який відірваний від ринкової економіки. Чітко прослідковувалася тенденція монополізації центром управління промисловості. Новий господарський механізм спирався на директивні методи управління. Вів до створення… (КАС-ма)

10 – 12.03.1928 р. газета “Известия” опублікувала заяву прокурора Верховного суду СРСР про розкриття антирад шкідницької підпільної організації( серед спеціалістів вугільної промисловості Донбасу)?  (Репресії Шахтинської справи)

15 – Було заборонено будь-яку допомогу з боку міжнародної або радянської громадськості. На кордонах України стояли загороджувальні загони, щоб перешкоджати втечам населення за межі республіки. Сталінське керівництво продовжувало відправляти хліб на експорт

15 – У 1917-1920 рр. були створенні ТСОЗи, артілі, та комуни для спільного обробітку колгоспних земель

15 – Відповідно до основних показників плани економічного розвитку України: капіталовкладення – 13 млрд. карбованців, виробництво електроенергії збільшилось у 2,5 рази, машинобудування – 3 рази, хімічна промисловість – 3,5 рази

20 – Зникли категорії приватних торговців, власників підприємств; зросла чисельність робітників; збільшилась чисельність службовців; сформувався новий правлячий клас – номенклатурна верхівка партійно-державного і господарського апарату (Зміни у соціальному складі населення)

20 – За крадіжку колгоспної власності передбачався розстрілі з конфіскацією майна або позбавлення волі строком не менше 10 років із конфіскацією майна. 07.08.1932 р. було прийнято закон про охорону соціалістичної власності (Закон про 5 колосків)

20 – Було знищено українську державність; втрат зазнала національна культура;духовність; письменники, митці, священики – всі, хто був носієм національних традицій стали “ворогами народу”; гинули ідеали честі, совісті, добра, заохочувалися негідницькі діяння, доноси й наклепи (Наслідки тоталітаризму для України)

25 – Постанова ЦК ВКП(б) від 30.01.1930 р. визначала, які категорії населення підлягали ліквідації. 1 – активні вороги рад влади(покарання – розстріл); 2 – ті, хто виявляв менш активний опір (покарання – заслання сімей на північ країни); 3 які не чинили опору( покарання – розселення у спец поселення за місцем проживання (Розкуркулення)

25 – У 1929 р. більшовицьке керівництво на чолі з Сталіним відкинуло НЕП. Вийшла стаття “Рік великого перелому”, в якій проголошено курс на форсовану індустріалізацію, політикакомуністичного штурму з  примусовою продрозкладкою, заборона торгівлі, карткова система для міського населення (Згортання НЕПу)

25 – За статистичними даними: За підрахунками Роберта Канквеста (США)  у 1926 р. в СРСР жило 31.2 млн. українців, а за перерахунком 1939 р. – 28 млн. Зламано опір комуністично – феодальній системі. Підірвано сили в відстоюванні національних прав (Голодомор 30-х років)

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
5 червня 2019
Переглядів
1189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку