Урок позакласного читання. Його мета - узагальнити знання, що учні отримали під час самостійного читання роману Д.Дефо; відпрацьовувати вміння робити висновки й узагальнення; формувати компетентне ставлення до свого здоров'я;розвивати творчі здібності дітей. Це командні змагання, що складаються з 7 етапів.
Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Великоновосіківської районної ради
Донецької області
Конспект уроку
позакласного читання
із зарубіжної літератури в 6 касі
«Гра-звіт за текстом роману Д.Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
Учитель зарубіжної літератури
та російської мови
Акимова Олена Олександрівна
Тема. Позакласне читання. Гра-звіт за текстом роману Д.Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
Мета: .
узагальнити знання, що учні отримали під час самостійного читання роману Д.Дефо;
відпрацьовувати вміння робити висновки й узагальнення;
формувати компетентне ставлення до свого здоров'я;
розвивати творчі здібності дітей;
виховувати стійкість у тяжких життєвих випробуваннях.
Обладнання: портрет письменника, малюнки учнів, кросворд,
різноманітні предмети, що пов'язані з текстом твору.
Матеріали до уроку
У грі беруть участь 2 команди (4-5 учнів) : «Робінзони», «П'ятниці».
До складу журі запрошуються старшокласники.
І конкурс. Розминка (за кожну правильну відповідь - І бал)
1.Який жанр літератури називається романом?
2.Яку літературу називають робінзонадою?
3. Скільки років прожив Робінзон на острові? (28 р.2 міс. 19 днів)
4. «Непотрібний мотлох..., навіщо ти мені тепер?» Про що так сказав
Крузо? (Про гроші)
5.Чому Робінзон Крузо кинув писати щоденник? (Закінчилися чорнила).
6. Що виконувало роль календаря на острові? (Дерев'яний стовп).
ІІ конкурс. «Хто більше?» (правильна відповідь – 1 бал)
Кожна команда за чергою називає ремесла, які опанував герой на острові.
Наприклад: мисливець, пастух, землероб, будівельник, гончар, тесля,
кравець, дояр, орач, хлібороб тощо.
III конкурс. «Зустріч у блеф-клубі»(за кожну правильну відповідь - 1 бал, «так» чи «ні», прокоментувати)
Блеф - брехня, яку видають за правду.
*Чи вірити ви, що Робінзон на острові посадив 20 тис. дерев? (Ні)
Слово вчителя. Діти, три конкурси вже позаду, журі підводить
перші підсумки. Попереду — більш складні завдання. Пропоную провестив валеопаузу: вправи для покращення пам'яті й уваги.
1. Я назву чотири слова, що не пов'язані за змістом. Пропоную їх
повторити вголос: олівець, земля, рукавичка, стрічка;
додаю ще одне - молоко;
+ небо; + школа; + космос; + діброва; співачка; + бруньки...
(Додавати до тих пір, поки діти зможуть їх повторити)
2. Вказівним пальцем правої руки доторкніться до носа і скажіть при цьому «ніс», ще раз і ще. Я буду робити те саме, але якщо скажу «лоб», ви повинні доторкнутися до лоба. Наприклад: ніс, ніс, ніс, вухо ( замість вуха показати підборіддя).)
IV конкурс. «Кріміналісти» (по три предмети для кожної
команди гравці витягають із кошика, визначають, чи відносяться вони до твору, яким чином; за правильну відповідь - 2 бали):
V конкурс. «Біографи» (за правильну відповідь - 2 бали)
Гравець від кожної команди розповідає про один день з життя Робінзона Крузо ( па підготовку - 2 хвилини). Члени команди-суперниці задають два питання.
VI конкурс. «Любителі кросвордів»( за кожне правильне слово - 0,5б.; на виконання - 3 хвилини). Додаток 1
VII конкурс. « Літератори» (З бали)
Команди пишуть твір-мініатюру « Чому навчив нас, дітей XXI століття, Робінзон Крузо» ( на підготовку - 3 хвилини).
Поки учасники пишуть твори, учні-вболівальники в зошитах дають відповідь на такі питання:
1. Чому Робінзон Крузо біля 300 років залишається одним з найулюбленіших літературних героїв?
2. Що допомогло йому вижити на безлюдному острові?
Правильна відповідь (1 бал) зараховується командам.
У своїх творах діти відмічали, що Робінзон Крузо навчив, як поводитися поза цивілізацією, не здаватися у важку хвилину, витримувати тяжкі випробування. Герой показав, що треба бути працелюбним, сміливим, наполегливим, винахідливим. Завдяки цьому можна побороти самотність.
Підведення підсумків (слово журі), нагородження переможців.
Додаток 1
1 |
|
|
|
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|