18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору"

Про матеріал

Урок застосування знань, умінь і навичок. У матеріалах простежуються міжпредметні зв´язки з образотворчим мистецтвом, основами здоров´я (психологічна та духовна складові). Під час уроку передбачається групова робота учнів.

Перегляд файлу

 

Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Великоновосілківської районної ради

Донецької області

 

 

 

 

Конспект уроку

із зарубіжної літератури

в 6 класі

 

«Тривога за руйнування духовних цінностей

в оповіданні Рея Бредбері «Усмішка».

Значення образу Джоконди

для розкриття головної ідеї твору»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель зарубіжної літератури

та російської мови

Акимової Олени Олександрівни


Тема  уроку. Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Мета: навчати учнів осмислювати зміст твору, визначати його ідею та психологізм; формувати вміння аналізувати художній текст, робити висновки; через сприйняття творів мистецтва виховувати загальнолюдські цінності, етичні принципи поведінки.

Обладнання: текст твору «Усмішка», репродукції картин Леонардо да Вінчі, роздатковий матеріал (стислий конспект уроку).

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

  1. Привітання з учнями.

  2. Створення позитивного, емоційного настрою учнів.

  3. Роздача стислого конспекту уроку (додаток №1).

 

ІІ. Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

  1.Повідомлення теми вивчення нового матеріалу;

  формулювання разом з учнями цілей і завдань вивчення нового матеріалу.

  2. Постановка проблемного питання.

  3. Слово вчителя. «Мона Ліза» отримала всесвітню славу не тільки завдяки якості роботи Леонардо, яка вражає і художніх шанувальників, і професіоналів. Картина вивчалася істориками і копіювалась живописцями, але вона б не довго залишалася відомою лише для знавців мистецтва, якби не її виняткова історія. В 1911 році «Мона Ліза» була викрадена і лише три роки опісля, завдяки випадковим обставинам, повернена музею. Протягом цього часу «Мона Ліза» не сходила з обкладинок газет і журналів всього світу. Тому не дивно, що «Мону Лізу» копіювали частіше за всі інші картини. Картина стала об'єктом поклоніння як шедевр світової класики.( Демонстрація репродукції автопортрету Леонардо да Вінчі (додаток №2)  та «Джоконди» (додаток №3).

 Одна з особливостей даної роботи — усмішка на обличчі … а може її відсутність. Відповідь на таке питання вчені шукають досі. Якщо дивитися безпосередньо на губи, то зображення «посміхається», а якщо погляд відвести трохи вбік, то посмішка «зникає». Художнику вдалося створити ефект «мерехтливої» посмішки. У 2017 нейробіологи  Фрайбурзького університету, німецькі психологи та психіатри розкрили секрет загадкової посмішки моделі, що позувала для картини. Згідно доповіді вчених, таємниця криється в тому, що зображена на полотні жінка виглядає щасливою і висловлює радість. Під час дослідження фокус-група порівняла вісім чорно-білих репродукцій картини, на кожній з яких присутні невеликі зміни у виразі обличчя: воно здавалося більш сумним або більш веселим. З'ясувалося, що не менше 97% учасників впізнали емоцію з оригінального полотна як щасливою.

На сьогодні картина знаходиться у власному залі Лувра під спеціальним захистом за куленепробивним склом, складною сигналізацією і механізмом для підтримання мікроклімату для збереження полотна. Вартість цієї системи складає 7 мільйонів доларів. Картина на даний час визнана безцінною і не підлягає страховці. (Демонстрація фото Лувра та залу, де зберігається «Джоконда», додаток №4).

 

 

А тепер, діти, послухайте будь ласка, уривок із спогадів Олеся Гончара, українського письменника, літературного критика, громадського діяча, з′ясуйте, чи пов′язано це з темою нашого уроку:

«Якось між нами зайшла мова про доцільність людської усмішки, чи завжди цей порух уст буде потрібен людині, чи, може, в далекім майбутнім усмішка взагалі зникне, мов якийсь пережиток. Ліда, вислухавши нас, зауважила:

 - Як це усмішка може зникнути? — дівча схмурило свої бровенята. -- Коли щира усмішка, не награна... Коли в ній настрій чи ваше ставлення до когось... Та я певна, що люди майбутнього не зможуть без усмішки обійтись! - тон її не припускав заперечень.

  - Дивись, яка вона категорична в питанні усмішки,- весело каже мій друг. -  Але, очевидно, усмішка завжди-завжди буде. Хіба можна уявити, скажімо, Джоконду неусміхненою? Навіть не ус­мішка, а тільки натяк, зачаток усмішки, тихе зоріння ЇЇ, але в тому зорінні-мерехтінні вся суть людини, безмір її внутрішнього світу... Усмішка це ж, власне, частка душі, її вияв, її світло, і тому вона, треба думати, вічно буде, Ліда тут має рацію...».

   4. Відповіді учнів.

 

   ІІІ. Актуалізація знань . Робота за конспектом

   1. Теорія літератури.

2. Завдання для груп.

3. Відповіді на проблемне питання.

 

IV. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

  1. Тема твору – знищення природи й цивілізації як наслідок бездуховного науково-технічного процесу.
  2. Бездуховна людина нічого не може створити, вона здатна тільки на руйнування.
  3. Рей Бредбері змалював світ, у якому загинула культура.
  4. Загибель культури та цивілізації є наслідком того, що люди втратили здатність любити.
  5. Посмішка – це не тільки елемент зовнішньої краси, це свідчення певного душевного стану людини.
  6. Твір мистецтва відіграв вирішальну роль у формуванні етичних норм. Зустріч із красивою картиною завершилася народженням духовної, здатної на любов, сльози і співчуття людини.

Слово вчителя. Дякую, діти, за плідну працю на уроці. Ніколи не втрачайте здатність усміхатися. Нехай усмішки ваших рідних і знайомих завжди зігрівають вас. На згадку про нашу сьогоднішню розмову дарую усмішку Джоконди у долоньку.

https://www.euromag.ru/storage/c/2014/04/29/1398773602_141811_74.jpg

 

 

V. Домашнє завдання

1. Знайти відомості про Р.Шеклі.

2. Читати твір «Запах думки».

 

 

 

 

Джерела до уроку:

https://uk.wikipedia.org/wiki/Мона_Ліза
Додаток №1. Рей Бредбері. «Усмішка»

 

Проблемне питання. Яку роль для розкриття ідеї твору відіграє картина італійського художника Леонарда да Вінчі «Джоконда»? Що втілює цей образ, яку думку автора передає?

І. Теорія  літератури

ЛІТЕРАТУРНИЙ ЖАНР

 

УТОПІЯ

1 .Зображення ідеального

суспільства позбавлене

обґрунтування.

2. Означення всіх творів, що містять нереальні плани

соціального перетворення

 

АНТИУТОПІЯ

  1. Зображення небезпечних
    наслідків, пов'язаних з
    побудовою суспільства.
  2. Жанр наукової
    фантастики  -  романи,
    оповідання –попередження

 




У якому жанрі написана «Усмішка»?

Завдання:

Виходячи з визначення жанру, ми розуміємо, що автор новели «Усмішка» буде... (закінчіть думку):

  •      Зображати небезпечні наслідки...
  •      Попереджати нас про небезпеку...
  •      Висловлювати своє занепокоєння...
    II. Робота в групах.

1. Скласти візитну картку твору за таким планом:

  •      Назва твору.
  •      Його автор.
  •      Жанр.
  •      Тема.
  •      Ідея.
  •      Система образів

(людина         антитеза  навколишній світ)

 

2. Скласти характеристику людей у творі, зробити висновок, використовуючи слова культура, цивілізація.

Зовнішня характеристика

Внутрішня (психологічна)

 

 

Словникова робот.

*Культура: 1. Сукупність досягнень людства у виробничому, суспільному, розумовому відношенні.

2. Високий рівень чого-небудь, високий розвиток, уміння.

*Цивілізація: 1. Сукупність суспільного розвитку й матеріальної культури.

2. Про сучасну європейську культуру.

 

3. Використовуючи текст, дати відповідь на питання, що звучить в самому творі, «Як ми дійшли до такого стану?»


Додаток

http://westerncivart.com/archive/files/4006d9c5d07511ce37db4593b97ef712.jpg 

 

 

 

 

 

ок №2

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

Додаток №3

https://www.inexhibit.com/wp-content/uploads/2014/02/Mona-Lisa-Leonardo-da-Vinci-Louvre-Paris-1-624x826.jpg

Монна Ліза, 1503—1519

Ritratto di Monna Lisa del Giocondo

Дерево, олія. 76,8 × 53

Лувр, Париж

Додаток №4

 

 

http://www.ducktour.ru/images/content/1_956_01.jpg

 

http://nastanova.com/wp-content/uploads/2018/02/4be0dbb5f90e50ac43965bb6ed824d60.jpg

 

https://image.newsru.com/pict/id/large/1843752_20151208120825.gif 

 

docx
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
2049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку