Конспект уроку
з громадянської освіти
у 10 класі .
Вчитель історії та правознавства
КЗ « Геніївська ЗОШ І – ІІІ ст. імені І.І.Протопопова»
Ващенко Т.Д.
Тема. Громадянська участь у житті суспільства. Волонтерство
Мета: закріпити уявлення про демократію, самоврядування та форми участі громадян у житті держави; навчити цінувати важливість участі громадян у розв'язанні загальнодержавних питань та питань місцевого значення; розвивати в учнів розуміння цінності своєї особистості; розвивати комунікативні компетентності шляхом роботи в парах; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції.
Основні поняття: демократія, референдум,громадське об'єднання, громадська організація, соціальна активність, волонтерська діяльність.
Обладнання: підручник, картки для учнів, роздавальний матеріал, комп’ютер.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати діяльності учнів:
ХІД УРОКУ
Епіграф уроку
«Найголовніший ефект від благодійності та волонтерства - не зібрані кошти ,а те, що ми навчаємось бути відповідальними»
Святослав Вакарчук
Демонстрація висловів та афоризмів видатних людей .
Учитель. Вашій увазі пропонуються висловлювання, прочитайте їх та дайте відповіді на мої питання. ( Додаток1)
1.Давайте пригадаємо конституційні права громадян України: 2.А які ви знаєте свободи закріплені конституцією України? 3.Чи є обов’язки у громадян України?
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Форми соціальної активності громадян.
Учитель: Усі люди живуть у суспільстві, але всі вони неоднаковою мірою залучені до нього. Іншими словами, у житті однієї людини спілкування з іншими людьми посідає набагато важливіше місце , ніж у житті іншої. Громадян, які з власної ініціативи беруть участь у загальних для спільноти заходах , спрямованих на вирішення проблем усієї спільноти, називають соціально активними.
Робота з термінами « соціальна активність». стр.83.
Учитель: У демократичному суспільстві існує чимало способів соціальної активності. Деякі з них було розглянуто в попередніх темах. Це, наприклад, право кожного громадянина України брати участь у місцевому самоврядуванні. Реалізувати це право він може, узявши участь у:
• місцевому референдумі;
• місцевих виборах (депутатів місцевої ради, інших посадових осіб місцевого самоврядування);
• загальних зборах (конференції) громадян за місцем проживання;
• місцевих ініціативах;
• громадських слуханнях;
• роботі органів самоорганізації населення.
Члени територіальної громади мають право ініціювати розгляд у раді (у порядку місцевої ініціативи) будь-якого питання, що стосується місцевого самоврядування. Внесена до розгляду належним чином місцева ініціатива має бути обов’язково розглянута органом самоуправління.
Робота зі схемами стр.84 :
Завдання : Яку інформацію про місцеві ініціативи можна отримати за наведеними схемами?
Обробіть пункт параграфу про громадські слухання та дайте відповіді на питання:
1.Що таке громадські слухання?
2.Мета їх проведення?
3.Хто може брати участь у них?
Учитель: Участь людини в таких масових заходах, як демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи, уже є формою соціальної активності. У такий спосіб вона демонструє іншим свою підтримку тієї чи іншої спільноти, її цінностей, уявлень про найкращий шлях розвитку для соціуму. Активна участь громадянина в інституціях місцевого самоврядування є однією з основ побудови демократичного громадянського суспільства.
2.Волонтерська діяльність.
Робота з терміном « волонтерська діяльність» стр.83.
Учитель: Однією із форм соціальної активності та важливим чинником побудови громадянського суспільства є волонтерська діяльність. Вона може відбуватися як організовано, волонтерськими групами за підтримки державних та громадських організацій, так і безсистемно, у вигляді спонтанної допомоги іншим людям.
Перегляд відеоролика «Волонтер» https://www.youtube.com/watch?v=vPx2vQVCx2E
Дайте відповіді на питання:
1.Чи є волонтерство формою соціальної активності?
2.Які чинники сприяють розвитку волонтерства?
3.Що спонукає людей до волонтерської діяльності?
Учитель: На сьогодні, під час російської агресії на Україну , волонтерська діяльність є особливо значущою. Тисячі людей потребують підтримки і моральної, і матеріальної.
Перегляд відеоролика
«Про волонтерство вУкраїні під час війни» https://www.youtube.com/watch?v=-TEWYWQfGqQ
Бесіда:
1.Чи знаєте ви , хто з жителів нашого села займається волонтерством?
2.Чи можете ви, учні, займатися волонтерською діяльністю?
3.Чим саме ви можете допомагати воїнам, переміщеним особам і просто людям, які потребують підтримки?
Учитель: Українська Волонтерська Служба спільно з Klitschko Foundation підготувала підбірку порад, де і як підлітки можуть допомогти під час війни.
Під час війни сотні тисяч українців долучилися до волонтерства, серед них, звичайно, є підлітки. Активні та вмотивовані, вони готові перевертати гори, але не завжди знають, з чого почати.
Віримо, що ти хочеш допомогти. Але перш ніж перейти до конкретних дій, запамʼятай: