. Урок " Громадянська участь у житті суспільства. Волонтерство"

Про матеріал
Урок з громадянської освіти для 10 класу за підручником О.О. Гісема, О.О. Мартинюка .
Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

 у 10 класі  .

 Вчитель історії та правознавства

КЗ « Геніївська ЗОШ І – ІІІ ст. імені І.І.Протопопова»

Ващенко Т.Д.

Тема.   Громадянська участь у житті  суспільства. Волонтерство

Мета: закріпити  уявлення про демократію, самоврядування та форми участі громадян у житті держави; навчити цінувати важливість участі громадян у розв'язанні загальнодержавних питань та питань місцевого значення; розвивати в учнів розуміння цінності своєї особистості; розвивати комунікативні компетентності шляхом роботи в парах; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції.

Основні поняття:  демократія, референдум,громадське об'єднання, громадська організація, соціальна активність, волонтерська діяльність.

Обладнання: підручник,  картки для учнів, роздавальний матеріал, комп’ютер.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати діяльності учнів:

  • Знання і розуміння: знає зміст основних понять уроку; розуміє та пояснює форми соціальної активності громадян: демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи; має уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян.
  • Вміння і навички: розвиває вміння самостійно працювати з нормативно-правовими документами; аналізує ефективність впливу громадянської участі на процеси демократизації, набуває вміння працювати в групах.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Епіграф уроку

 «Найголовніший ефект від благодійності та волонтерства - не зібрані кошти ,а те, що ми навчаємось бути відповідальними»

Святослав Вакарчук

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Демонстрація висловів та афоризмів видатних людей .

Учитель. Вашій увазі пропонуються  висловлювання,  прочитайте їх та дайте відповіді на  мої питання. ( Додаток1)

  1.  Яка тема, на вашу думку, об'єднує ці вислови?
  2. Що з написаного збігається з вашими уявленнями про життя ? Що не збігається? Чому?
  3. Запишіть у зошиті той вислів, який, на вашу думку, може вам стати у пригоді у подальшому  житті. Чому ви обрали саме його?

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ                                           Бесіда

1.Давайте пригадаємо конституційні права громадян України:                             2.А які ви знаєте свободи закріплені конституцією України?                             3.Чи є обов’язки у громадян України?

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Форми соціальної активності громадян.

Учитель: Усі люди живуть у суспільстві, але всі вони неоднаковою мірою залучені до нього. Іншими словами, у житті однієї людини спілкування з іншими людьми посідає набагато важливіше місце , ніж у житті іншої. Громадян, які з власної ініціативи беруть участь у загальних для спільноти заходах , спрямованих на вирішення проблем усієї спільноти, називають соціально активними.

Робота з термінами « соціальна активність». стр.83.

Учитель: У демократичному суспільстві існує чимало способів соціальної активності. Деякі з них було розглянуто в попередніх темах. Це, наприклад, право кожного громадянина України брати участь у місцевому самоврядуванні. Реалізувати це право він може, узявши участь у:

• місцевому референдумі;

• місцевих виборах (депутатів місцевої ради, інших посадових осіб місцевого самоврядування);

• загальних зборах (конференції) громадян за місцем проживання;

• місцевих ініціативах;

• громадських слуханнях;

• роботі органів самоорганізації населення.

Члени територіальної громади мають право ініціювати розгляд у раді (у порядку місцевої ініціативи) будь-якого питання, що стосується місцевого самоврядування. Внесена до розгляду належним чином місцева ініціатива має бути обов’язково розглянута органом самоуправління.

Робота зі схемами стр.84 :

  1. Види місцевих ініціатив
  2. Рівні місцевих ініціатив

Завдання : Яку інформацію про місцеві ініціативи можна отримати за наведеними схемами?

Обробіть пункт параграфу про громадські слухання та дайте відповіді на питання:

1.Що таке громадські слухання?

2.Мета їх проведення?

3.Хто може брати участь у них?

Учитель: Участь людини в таких масових заходах, як демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи, уже є формою соціальної активності. У такий спосіб вона демонструє іншим свою підтримку тієї чи іншої спільноти, її цінностей, уявлень про найкращий шлях розвитку для соціуму. Активна участь громадянина в інституціях місцевого самоврядування є однією з основ побудови демократичного громадянського суспільства.

2.Волонтерська діяльність.

Робота з терміном « волонтерська діяльність» стр.83.

Учитель: Однією із форм соціальної активності та важливим чинником побудови громадянського суспільства є волонтерська діяльність. Вона може відбуватися як організовано, волонтерськими групами за підтримки державних та громадських організацій, так і безсистемно, у вигляді спонтанної допомоги іншим людям. 

Перегляд відеоролика «Волонтер» https://www.youtube.com/watch?v=vPx2vQVCx2E

 

Дайте відповіді на питання:

1.Чи є волонтерство формою соціальної активності?

2.Які чинники сприяють розвитку волонтерства?

3.Що спонукає людей до волонтерської діяльності?

Учитель: На сьогодні, під час російської агресії на Україну , волонтерська діяльність є особливо значущою. Тисячі людей потребують підтримки і моральної, і матеріальної.

Перегляд відеоролика

  «Про волонтерство вУкраїні під час війни»   https://www.youtube.com/watch?v=-TEWYWQfGqQ

 

Бесіда:

1.Чи знаєте ви , хто з жителів нашого села займається волонтерством?

2.Чи можете ви, учні, займатися волонтерською діяльністю?

3.Чим саме ви можете допомагати воїнам, переміщеним особам і просто людям, які потребують підтримки?

 Учитель: Українська Волонтерська Служба спільно з Klitschko Foundation підготувала підбірку порад, де і як підлітки можуть допомогти під час війни.

Під час війни сотні тисяч українців долучилися до волонтерства, серед них, звичайно, є підлітки. Активні та вмотивовані, вони готові перевертати гори, але не завжди знають, з чого почати.                                            

  Віримо, що ти хочеш допомогти. Але перш ніж перейти до конкретних дій, запамʼятай:

docx
Додав(-ла)
Ващенко Таня
Додано
26 червня 2023
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку