Урок "Групи прикметників за значенням"

Про матеріал
Урок пояснення нового матеріалу "Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників із однієї групи в іншу"
Перегляд файлу

Тема:    Групи прикметників за значенням. Перехід з однієї групи в іншу       

IMG_256 

Мета: Мета даного заняття — вивчення груп прикметників за їх значенням, формування навичок розрізнення якісних, відносних та присвійних прикметників, пояснення причин переходу прикметників з однієї групи в іншу, покращення вміння використовувати прикметники різних груп у мовленні та виховання почуття поваги та любові до власної культури та мови

Очікувані результати включають такі пункти:  Засвоєння учнями принципів класифікації прикметників на групи та їх здатність розпізнавати ці групи. Розуміння причин, які впливають на перехід прикметників з однієї групи в іншу. Вміння учнів узагальнювати та систематизувати навчальний матеріал.

Тип уроку: Урок, спрямований на освоєння нових знань та формування мовної та мовленнєвої компетенції.

Засоби навчання: Підручник, ілюстрації, створені на застосунку Canva

 

                                          Перебіг уроку

 I Організаційний етап

Сьогодні наш урок буде особливим – він зимовий. Зима, це час, коли все навколо застигає у чарівній красі та тиші. А зараз, за допомогою прикметників, ми відкриємо перед вами картину того, яким саме ви хочете бачити наш урок. Вперед, давайте разом створимо образ цього зимового уроку, що відповідатиме вашим уявленням про чарівну та неповторну красу зими!

 Зимовий урок має бути як ясний промінь сонця в сніжному ландшафті. Він повинен бути сміливим у відкритті нових знань, приємним у спілкуванні та навчанні. Нехай він буде легким, немов повітряна пухнаста хмаринка, що лине в небі. Розумний та широкий у своїх можливостях допомагати зрозуміти складні питання. Нехай урок буде струнким, як гілка зимового дерева, високим на золоті тони зимового сяйва та теплим, як обійми в домашньому затишку. Нехай буде дерев'яним у своїй міцності знань, золотим у своїй цінності, як найцінніший скарб зим                        

II Актуалізація і корекція опорних знань

Розкажіть про зиму, використовуючи прикметники. Зимова хмаринка- ялинка

 

IMG_256

 

 

 

III  Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

IMG_256

 Питання для роздумів :

Чи в усіх прикметниках можна виражати ознаку більшою або меншою мірою? Розгляньте це зі своєї точки зору та обгрунтуйте.

 IV. Розуміння та усвідомлення учнями матеріалу, розгляд зв'язків та взаємозв'язків у вивченому матеріалі.  Пояснення нового матеріалу

Якісні прикметники виражають ознаку предмета, яка може бути властива предмету в більшій або меншій мірі, надаючи опису характеристику за зимовою тематикою:  Сніжний Холодний Замерзлий Білий Мерзлячий М'який (про сніг) Яскравий (про сонячні блиски на снігу) Зимовий Морозний Хрусткий (про крижину)

Робота в групах:

Створіть описовий список, використовуючи якісні прикметники зимової тематики для опису різних об'єктів або сцен.

Наприклад:  Завдання: Створіть описовий список зимових образів, використовуючи якісні прикметники. 

Об'єкт: Сніжинка

Прикметники: Крихітна, блискуча, хрупка, бездоганна, впорядкована, симетрична, легка.

IMG_256

 Об'єкт: Зимовий ліс

IMG_256

Прикметники: Сніжний, тихий, заворожує, мерзлячий, величний, спокійний, зачаровуючий.

Відносні прикметники вказують на ознаку через відношення до інших предметів, яка властива тільки у певному контексті чи обставинах: 

Зимовий сніг (сніг, що випадає взимку)

Гірський курорт (курорт у горах, де можна кататися на лижах у зимовий період)

Крижане озеро (озеро, яке замерзає взимку)

Зимова шапка (шапка, призначена для зігрівання в холодну пору року)

IMG_256

"Зимова Піцерія Казок" 

Мета: Створити затишну та зимову атмосферу, використовуючи відносні прикметники та зимові асоціації, пропонуючи учасникам зануритися у світ зимових казок. 

Хід флешмобу:  Обирається місце затишне для проведення флешмобу: може бути кафе, парк або навіть чайна затишної атмосфери. Учасники вдягаються у зимові костюми або теплі светрики та шапки, створюючи затишний образ "жителів зимового світу".

Проводяться різноманітні заходи, пов'язані з зимовими казками: читання зимових оповідань, створення своїх зимових оповідей або навіть ігри на тему зимових персонажів. Учасники спільно розповідають або діляться своїми улюбленими моментами зимових казок, ділиться емоціями та враженнями. Додаються елементи затишку: наприклад, чашка гарячого какао або гарячого чаю для учасників.

Цей флешмоб створить спокійну, затишну атмосферу, де учасники зможуть насолодитися зимовою казковістю та ділитися своїми зимовими враженнями.

 

 

IMG_256

 4.Робота з підручником

(Опрацювання теоретичного матеріалу)

Присвійні прикметники виражають ознаку, що підкреслює приналежність предмета певній особі, рідше – тварині.( Бабусин светрик, подарунки Миколая, ведмежа нора.)

Попросіть учнів створити речення з поданими прикметниками, де вони вказують на відношення предметів до певних осіб або тварин. Наприклад:  Бабусин светрик зігрів мене взимку. Подарунки Миколая зробили дітей щасливими.Ведмежа нора була затишним сховищем у лісі.

V Узагальнення і систематизація знань

7.Теоретичний практикум (Пояснення вчителя)  Прикметники мають здатність переходити з однієї групи до іншої. Якісні прикметники можуть стати відносними, коли втрачають здатність виражати більшу чи меншу міру певної якості, і вказують на постійну властивість предмета.  Наприклад, "сніжний бузок" може стати "сніжною гілкою".  Якщо відносні прикметники використовуються у переносному значенні, вони можуть перетворитися на якісні.  Наприклад, "зимова блискавка" може стати "зимовим вогнем".  Присвійні прикметники, зі свого боку, можуть перетворюватися у відносні або якісні, якщо набувають ознак відносних чи якісних.  Наприклад, "вовча нора" може стати "вовчим лігвом" або "вовчим обличчям".

IMG_256

Творче конструювання IMG_256

VI. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання. 

Під  час уроку  найбільше зосереджувалися на... 

 Мені вдалося (чи не вдалося)... 

VII. Домашнє завдання:Складіть списки якісних, відносних та присвійних прикметників, пов'язаних із зимовою порою, та підготуйте їх ілюстрації.

docx
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку