УРОК РОЛЬОВОГО КАСТЕНГУ
Тема. Характеристика хімічного елемента за його положенням у періодичній системі
Мета. Закріпити знання учнів про характеристику елемента за його положенням у періодичній системі, розвивати вміння користуватися періодичною системою, визначати будову і властивості хімічних елементів.
Тип уроку. Закріплення знань, удосконалення вмінь і навичок
Хід уроку
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, урок по хімії , але у вигляді рольового кастингу. Які асоціації викликає у вас слово «кастинг»?
От і сьогодні у нас буде своєрідний вибір . Адже щороку ,21 жовтня, в столиці Швеції Стокгольмі в день народження А. Нобеля проводиться хімічний форум. І я думаю, кожен мріє там побувати. Тому на нашому уроці ми й визначемо , чи потрапите ви на цей науковий форум. Але спочатку потрібно пройти відбір у рольовому кастингу . То ж бажаю вам успіху.
Закріплення знань, удосконалення вмінь і навичок.
1.Рольовий кастинг для хімікив – теоретиків
Завдання : за планом дати характеристику елемента : кальцію і фосфору
План характеристики
(діти відповідають ,їм вручають запрошення «Хіміки-теоретики»
2.Рольовий кастинг для хіміків-прогнозистів
У кожній науці потрібно вміти робити прогноз.
Щоб було б якби
А) залізо мало властивості кисню
Б) алюміній мав властивості водню
(Учні дають відповіді, найбільш активним вручають запрошення у секцію «Хіміки-прогнозисти»)
3. Рольовий кастинг для хіміків- аналітиків
А) Розставити елементи в порядку зростання металічних властивостей:
1) Na, Li, Rb, K, Cs
2) Be, Ca, Mg, Ba, Sr, Ra
Б) скласти формули вищих оксидів та летких сполук із гідрогеном для елементів із прядковим номером : 13,17, 30, 35, 38.
(найактивнішим –запрошення у секцію «Хіміки – аналітики»
4 Завдання для хіміків – опонентів .
Чи може електронна формула будь- якого елемента мати такий вигляд:
А) 1s2 2s4 2p5 В)1s22s22p63s5
Б) 1s22s22p10 Г)1s22s22p63s23p5
Учням вручають запрошення в секцію «Хіміки – опоненти»
5.Рольовий кастинг для хіміків –дослідників
Задача №1 При взамодії елемента ІІ групи масою 6 г з хлоридною кислотою виділився водень об’ємом 5,6 л (н у). Назвати елемент.
Задача №2 При взаємодії елемента ІІ групи масою 14,4 г з соляною кислотою виділилося 13,33 л (н у) водню . Назвати елемент.
Учні розв’язують задачу, перші чотири отримують запрошення для участі у роботі даної секції.
6. Рольовий кастинг для хіміків- гумористів.
При сучасному складному житті без гумору ніяк… Вам було домашнє завдання – дати відповідь на запитання : де знайти місце водню у періодичній системі?
(Учні в гумористичній формі розповідають про пригоди водню у періодичній системі. За найбільш вдалі розповіді учням дають запрошення.
Підсумок уроку .
Отже, на хімічному форумі нашу школу представлятимуть
1.хіміки- теоретики
2 хіміки –опоненти
3. хіміки-аналітики
4.хіміки-прогнозисти
5.хіміки- дослідники
6. хіміки- гумористи
(діти піднімають запрошення)
Домашнє завдання
Скласти завдання з помилками по темі «Характеристика елемента за положенням в періодичній системі»