Урок "Характеристика елемента за положенням в періодичній системі"

Про матеріал
даний матеріал дає змогу провести урок узагальнення по темі "Періодичний закон" у 8 класі у незвичному форматі.
Перегляд файлу

УРОК РОЛЬОВОГО КАСТЕНГУ

Тема. Характеристика хімічного елемента за його положенням у періодичній системі

Мета.  Закріпити знання учнів про характеристику елемента за його положенням у періодичній системі, розвивати вміння користуватися періодичною системою, визначати будову і властивості хімічних елементів.

Тип уроку. Закріплення знань, удосконалення вмінь і навичок

Хід уроку

 Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, урок по хімії , але у вигляді рольового кастингу. Які асоціації викликає у вас слово «кастинг»?

От і сьогодні у нас буде своєрідний вибір . Адже щороку ,21 жовтня, в столиці Швеції Стокгольмі в день народження А. Нобеля проводиться хімічний форум. І я думаю, кожен мріє там побувати. Тому на нашому уроці ми й визначемо , чи потрапите ви на цей науковий форум. Але спочатку потрібно пройти відбір у рольовому кастингу . То ж бажаю вам успіху.

Закріплення знань, удосконалення вмінь і навичок.

 1.Рольовий кастинг для хімікив – теоретиків

Завдання : за планом дати характеристику елемента : кальцію і фосфору

План характеристики

  • Хімічний знак, порядковий номер
  • Період
  • Група
  • Метал  чи неметал
  • Будова атома
  • Електронна формула
  • Можливі валентності
  • Формули вищого оксиду , сполука з гідрогеном

(діти відповідають ,їм вручають запрошення «Хіміки-теоретики»

 

2.Рольовий кастинг для хіміків-прогнозистів

У кожній науці потрібно вміти робити прогноз.

Щоб було б якби

А) залізо мало властивості кисню

Б) алюміній мав властивості водню

(Учні дають відповіді, найбільш активним вручають запрошення у секцію «Хіміки-прогнозисти»)

 

3. Рольовий кастинг для хіміків- аналітиків

А) Розставити елементи в порядку зростання металічних властивостей:

    1) Na, Li, Rb, K, Cs

     2)  Be, Ca, Mg, Ba, Sr, Ra

Б)   скласти формули вищих оксидів та летких сполук із гідрогеном для елементів із прядковим номером : 13,17, 30, 35, 38.

(найактивнішим –запрошення у секцію «Хіміки – аналітики»

 

4 Завдання для хіміків – опонентів .

Чи може електронна формула будь- якого елемента мати такий вигляд:

А)  1s2 2s4 2p5                   В)1s22s22p63s5

Б) 1s22s22p10                    Г)1s22s22p63s23p5

Учням вручають запрошення в секцію «Хіміки – опоненти»

 

5.Рольовий кастинг для хіміків –дослідників

Задача №1 При взамодії елемента ІІ групи масою 6 г з хлоридною кислотою виділився водень об’ємом 5,6 л (н у). Назвати елемент.

Задача №2  При взаємодії елемента ІІ групи  масою 14,4 г з соляною кислотою виділилося 13,33 л (н у) водню . Назвати елемент.

Учні розв’язують задачу, перші чотири отримують запрошення для участі у роботі даної секції.

 

6. Рольовий кастинг для хіміків- гумористів.

При сучасному складному житті без гумору ніяк… Вам було домашнє завдання – дати відповідь на запитання : де знайти місце водню у періодичній системі?

(Учні в гумористичній формі розповідають про пригоди водню у періодичній системі. За найбільш вдалі розповіді учням дають запрошення.

 

Підсумок уроку .

Отже, на хімічному форумі нашу школу  представлятимуть

1.хіміки- теоретики

2 хіміки –опоненти

3. хіміки-аналітики

4.хіміки-прогнозисти

5.хіміки- дослідники

6. хіміки- гумористи

(діти піднімають запрошення)

 

Домашнє завдання

Скласти завдання з помилками по темі «Характеристика елемента за положенням в періодичній системі»

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
22 березня 2023
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку