Урок "Харчування і потреби організму"

Про матеріал
Детальна розробка уроку з дотриманням усих етапів уроку, стане в нагоді вчителю-початківцю
Перегляд файлу

images (8).jpgБіологія, 8 клас

 

 

Тема 6. Харчування і травлення (9 годин)

 

Тема. Харчування та потреби організму людини.

 

Мета: - закріпити знання про будову та функціонування травної системи людини; формувати знання про здорове харчування;

  • розвивати вміння правильно складати свій харчовий раціон на день;
  • виховувати у собі почуття відповідальності за власне здоров’я;
  • формувати бажання читати науково-популярну відео літературу про здорове харчування;

 

Тип уроку: урок формування нових знань; урок з комп’ютерною підтримкою; інтеграція знань з основ здоров’я  та біології

 

Методи:

словесний – бесіда, повідомлення учнів;

наглядний – презентація «Харчування та потреби організму людини»

практичний – робота  на індивідуальних картках;

інтерактивні – учнівські дебати, учнівські презентації «Топ 10: найкорисніші продукти харчування», «Топ 10: найшкідливіші продукти харчування»; конкурс рецептів здорової української кухні.

 

Матеріали і обладнання: презентація з теми «Харчування та потреби організму людини», учнівські презентації «Топ 10: найшкідливіші продукти харчування», «Топ 10: найкорисніші продукти харчування», бюлетені з рецептами.

 

Очікуваний результат.

Учні наводять приклади:
- продуктів харчування багатих білками, жирами, вуглеводами;

- вітамінних продуктів харчування;
роблять висновок:
- про значення раціонального і здорового харчування в житті людини;

Самостійно складають:
- раціон харчування на день.


Хід уроку  

 

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Перевірка д/з.

 

 

Ключ до картки №1:

  1. ротова порожнина,
  2. глотка,
  3. стравохід,
  4. шлунок,
  5. 12-пала кишка (тонкий кишечник),
  6. ободова кишка (товстий кишечник).

 

Ключ до картки №2:

  1. ротова порожнина,
  2. слинні залози,
  3. печінка,
  4. жовчний міхур,
  5. підшлункова залоза,
  6. пряма кишка (товстий кишечник).

 

Одразу після роботи з картками проводиться аналіз завдань. Крім назв частин травної системи треба ще вказати і її функції.

 

ІІІ. Актуалізація теми.

Лікарі безперервно трудяться  над збереженням нашого здоров'я, а кухарі – над руйнуванням його; однак останні впевненіші в успіху…

(Дені Дідро, французький філософ XVІІІ ст.)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Активізація опорних знань.
  • З яких компонентів складається їжа? Яка їх роль в організмі людини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Харчовий раціон
  • Які процеси переважатимуть у дитячому організмі? Чому?
  • Які процеси переважатимуть у старіючому організмі? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Енергетичні потреби організму на добу (на 70 кг маси тіла)

Розумова праця – 13 474кДж,

Легка фізична праця – 15 050 кДж,

Середня фізична праця – 17 270 кДж,

Важка фізична праця – 19 040кДж,

 

  1. Робота з підручником (форзац, табл.2)
  • Чи однакова кількість білків, жирів і вуглеводів у різних продуктах харчування?
  • Які продукти зовсім не містять вуглеводів?
  • Які продукти не містять жирів?
  • Чи існує взаємозв’язок між кількістю жирів та енергетичною цінністю продуктів?

 

Енергетична цінність (калорійність):

  • білки – 17, 2 кДж/г,
  • вуглеводи – 17, 2 кДж/г,
  • жири – 38,9 кДж/г + 1,1г Н2О

 

  1. Вітаміни
  • Навіщо організму вітаміни і мінеральні солі?
  • Вітаміни можна розділити на 2 групи:
  1. водорозчинні
  2. жиророзчинні
  • Гіповітаміноз, авітаміноз, гіпервітаміноз.
  • Хвороби, пов’язані з нестачею вітамінів.

 

  1. Режим харчування

Якщо хочеш бути здоровим:

сніданок з’їж сам,

обідом поділися з другом,

а вечерю віддай ворогу.

 

       Бесіда:

  • Скільки разів на день треба харчуватися?
  • Чи залежить частота прийомів їжі від віку?
  • Який об’єм шлунку? Як розміри шлунку впливають на функціонування організму людини?
  • Коли рекомендується вечеряти? Чому?
  • Чому варто їсти в один і той же час щодня?

 

 

 

 

  1. Наслідки неправильного харчування

http://img.cliparto.com/pic/xl/187813/3217505-thick-girl.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кулінарна обробка їжі
    • полегшення розщеплення крохмалю
    • руйнування вітамінів

 

  1. Від чого залежить харчовий раціон?
  • від статі,
  • від віку,
  • від активності,
  • від стану здоров’я,
  • від розмірів тіла людини,
  • від температури навколишнього середовища.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Чи вся їж є корисною? (випереджаюче д/з)

презентації «Топ 10: найшкідливіші продукти харчування», «Топ 10: найкорисніші продукти харчування»

 

V. Підсумок уроку.

Завд. 1 ст.116 у підручнику

Колективний висновок: яке харчування називають правильним?

 

VІ. Оцінки за урок, коментарі.

Кожен отримує оцінку за роботу на картці (1-6 балів) + 1-3 бали за активність на уроці +1-3 бали за виконання творчого завдання.

 

VІІ. Д/з:     для всіх – § 34, вивчити, на запитання відповідати (усно); скласти свій добовий харчовий раціон;

                    індивідуально – «Історія відкриття вітамінів», «Вітаміни і здоровя», «Плюси і мінуси вегетаріанства»;

повторити тему «Харчування і травлення».

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
24 квітня 2023
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку