Урок. "Health. (ЗДОРОВ’Я – НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ )" Lesson 3

Про матеріал
Мета: Практична: - продовження активізації лексики з теми „Здоров’я“ в усному мовленні учнів - удосконалення діалогічного мовлення - вправляння у вживання модального дієслова «should» - удосконалення вмінь аудіювання Освітня: - розширити кругозір учнів інформацією про власне здоров’я, про хвороби(вміти розпізнавати грип та прийняти відповідних заходів щодо перебігу хвороби)
Перегляд файлу

Lesson 3

Клас 7

Тема: HEALTH PROBLEMS. FLU

Проблеми зі здоров’ям. Грип

 

Мета:

Практична:

- продовження активізації лексики з теми „Здоров’я“ в усному мовленні учнів

- удосконалення діалогічного мовлення

- вправляння у вживання модального дієслова «should»

- удосконалення вмінь аудіювання

Освітня:

- розширити кругозір учнів інформацією про власне здоров’я, про хвороби(вміти розпізнавати грип та прийняти відповідних заходів щодо перебігу хвороби)

Виховна:

- виховувати культуру спілкування,

- виховувати в учнів необхідність бережливого ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих

Розвиваюча:

- розвивати комунікативні здібності учнів, удосконалювати вміння діалогічного мовлення,вміння аудіювання.

- розвивати вміння систематизувати знання, логіку викладу матеріалу в усному мовленні

- розвивати увагу та пам’ять

 

Обладнання уроку: презентація «Health Problems, SHOULD», відеозапис пісні «I am sick», роздатковий друкований матеріал «song», «flu symptoms/flu treating», презентація «flu symptoms», відеозапис «Don't Be the One to Spread the Flu»

 

Схематичний план уроку

 

Greeting(2)

Micro-dialogues (12)

Warming up (checking homework)(7)

Listening – song (8)

Speaking –listening.(13)

Homework (3)

 

Greeting

Good morning! How are you?

Micro-dialogues (10)

 But now look at John, I don’t think he is well?

Ask John and the others how they are? And what is the matter with them. Be ready to give a supportive advice

Presentation

 

Warming up (checking homework)

And now let’s play a game, “I can do more”, your task is to give pieces of advice how to stay healthy, the last one to mention an advice is the winner. But you can not use the advice that was already told.

  1. You should keep to a healthy diet.
  2. You should brush your teeth twice a day.
  3. You should visit doctor for a regular check-up.
  4. You should not drink alcohol.
  5. You should help your relatives when they have problems.
  6. You should keep your friends secret.
  7. You should do physical exercises.
  8. You should not smoke.
  9. You should share your problem with a friend.
  10. You should keep regular hours.

 

Listening – song

But if you don’t follow these advice you will not feel well, and moreover you can become ill(Br) or sick(Am)

Now listen to the song and be ready to say what is wrong with a person

And while listening correct the symptoms in your song- sheets.

For teacher

I am sick. I am sick.

What is wrong? What is wrong?

I’m sneezing; I am dizzy as can be.

A runny nose, sore throat

Headache and stomachache

I am sick. I am sick.

Oh! It’s the flu!

For students

I am ill. I am sick.

What is wrong? What is wrong?

I’m coughing; I am giddy as can be.

A stuffy nose, temperature

Earache and toothache

I am ill. I am sick.

Oh! It’s the flu!

 

Speaking –listening.

What was the diagnosis in the song? What of its symptoms were mentioned there? Now let’s think of other symptoms of flu, what they are. Let’s fill the diagram. If pupils have problems doing it the teacher can help by using a presentation.

  •        Fever (high temperature) (39°С or greater)
  •        Headache
  • Muscle aches and pains
  •        Chills
  • Tiredness and weakness
  •        Sore throat 
  •        Cough
  •        Sneezing 
  •        Runny nose (stuffy nose) 
  •        Sudden Onset 

 

And remember if you have one or more of these symptoms, it could be the flu.

Symptoms generally appear 1 to 4 days after you have caught  the virus ['vaɪ(ə)rəs].

Video

 Now we will watch the video, while watching see if we were right about the symptoms, and write out pieces of advice what a person should do when he/she has got flu(fill the diagram #2)

Pupils read out what they have understood they add their own advice

 

 

And now tell what a person should do when he or she has flu

Students produce the sentences (with the help of teacher’s help if needed)

He /she should call your doctor/ stay at home/ sleep a lot/ drink a lot of liquids (warm)/ keep yourself warm/ air the room.

He /she should not go to work/school/ use the computer/ watch TV.

 

Homework

It is very nice that you know what to do when you have flue symptoms. Your homework will be

1. to prepare an oral topic “Flu” (symptoms, how to treat, how to prevent getting ill)

2. Learn the words

To sneeze, a runny (stuffy) nose, to fill dizzy (giddy)

Flu symptoms (fever, aches, chills, sudden onset)

Call the doctor/ drink a lot of warm liquids/ visit the doctor for a regular check-up.

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку