Урок "Healthy Living", 7клас

Про матеріал
На уроці проводиться вебквест з використанням QR кодів, результатом якого є створення lapbook "Healthy Living"
Перегляд файлу

Healthy Living        ( 7th form)

Тема:  Food, Sport

Мета:

  • Навчальна: узагальнити лексичний матеріал за темами «Їжа», «Спорт», тренувати навички вживання модальних дієслів ( should, have to, ought to).
  • Розвивальна: розвинути навички читання зі знаходженням необхідної інформації та розумінням основного змісту та деталей; логічне мислення, пам’ять, увагу, творчу фантазію, комунікативні уміння та навички; підтримувати мотивацію до вивчення англійської мови.
  • Виховна: сформувати потребу вести здоровий спосіб життя, їсти здорову їжу та займатися спортом, виховувати почуття взаємодопомоги та спільної роботи в групах; створити позитивний емоційний настрій на діяльність протягом уроку, ситуацію успіху, позитивного ставлення дитини до інших та упевненості у своїх силах.

Обладнання: мобільні телефони з програмами зчитування QR кодів, шаблони для створення lapbook, кольоровий папір, клей, маркери, фломастери, малюнки за темами.

Хід уроку

     I. Організаційний момент, визначення мети.

T: Good morning children. I hope you are well today.

 P: Good morning!

Aim

T: Look at the blackboard and read these words:

Eat right, sleep right

Exercise to keep right.

To your mind, what is the topic of our lesson? Right, we’ll talk about healthy living. At this lesson we’ll recollect all the vocabulary we’ve already studied on two topics Health and Sports. We’ll do it using your smartphones, doing a little quest and making a lapbook.

-Do you know what a lapbook is?

Ps: -It’s a book which consists of a lot of folders of different shapes.

       -It’s very colourful.

       -It can be very big.

T: You’re right. Let’s try to make one ourselves!

ІІ      Warming up.

T: - To begin with, let’s finish the mind map which you can see on the blackboard.

T:Well done! Let’s continue.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

ІІІ  QR Quest

T: From this moment on you’ll work in 2 groups. Let’s set some rules first.

  •  Each team must find 3 QR codes and decode them.
  • Group 1 will look for QR codes marked with  red asterisks and group 2 – with  blue ones.
  • All the QR codes are on this floor.
  • Make a copy of the information and/or answer the questions given there.
  • You should do everything as quickly as possible and come back to the classroom.
  • You ought to keep silence. Remember: there are other pupils having their lessons on this floor.
  •  Students in each team that do not have access to a mobile device can be responsible for research answers / hunting down the other QR codes for their teams.

T: Ready, steady, go!

(The pupils are looking for the QR codes)

T: Are you ready to give your answers to the questions?

(Discussing the questions )

T: Great job! Now it’s time to make our lapbook. Each group must make folders with the information from your QR codes. Then you should stick the folders to this lapbook to complete it. Be free to ask me any questions. I’m your helping hand today.

(The pupils are creating a lapbook with the help of different templates and presenting their part of work)

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

I V Підсумки

Summarizing

T: - So, our lesson has come to an end. My congratulations! Great work!

Conclusion

T: Making the lapbook, you learnt:

- to decode QR codes

- to improve your ability to work in group

- to use your smartphones at the lesson properly

- to select the information you need

- to prepare an oral presentation of your work

-to show your creativity

-... and much more

Thank you for the lesson today!

Hometask.

Prepare an oral report about healthy living using our lapbook.

Good bye!

Додатки:

  1. Сайт

1QR Treasure Hunt Generator

http://www.classtools.net/QR/31-R5jPC

The correct answers for this quiz can be found here.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.QR codes

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\chart.png

Question 1 (of 6)

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\chart2.png

Question 2 (of 6)

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\chart3.png

Question 3 (of 6)

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\chart4.png

Question 4 (of 6)

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\chart5.png

Question 5 (of 6)

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\chart6.png

Question 6 (of 6)

 

 

 

  1. Lapbook templates

 

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\MiniBooks2-600x400.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\f0a9fc60fd50a2b574d7fed522745b8b.jpg

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\f4260607e29fadf95368ab45baf46627.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\b9a3e172af7f941df8cc8dfba34709c9.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\20e4c94cf8780762603ae42614ba7fe3.jpg

 

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\0e09bfd7c18d7c94421b15b5ae14e12c.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\56f2d8ef4d7eb2fa62fa297d8130551f.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\445aad255648b797bcc60625feb655f6.jpg

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\912c9eab93cfcb32078a6111b7eac8ce.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\296c2707037846fb5ec9fd96c103fa16.jpg

D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\bfb0ad397d1d2bb78340776e35697f99.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\addc85ff446e1ec59009cfa2c47787e6.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\4658fb526d461f470175057c56c53954.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\810f361c9db2a1ef89771f4e369b94fb.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\e70dc28ff5870dcb6d0551d23747de4b.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\09459c3526dc2d0f15b5984209568447.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\e7069fc647645464e614ed8e4e8315fa.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\d381799408a6ccfe2bce18d28873b28a.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\54212a4c69e8f8963421aa10bfcfdbdc.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\4264cf276e850be5ede0ac06cf0b6878.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\ee7efe3388b7340b31ab5f9fa9bf571e.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\e85105db57281662b502851fd35e9e10.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\1d45e9217d0eb6ee26aab0b34d505c07.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\7caabc2608512ab1282bce6f57728a79.jpgD:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\Загрузки\122ab02c0b70fbc6a1b5bf01f476f89e.jpg

docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку