8 клас
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання
Мета уроку: продовжувати формувати ключові компетентності, ознайомити з хімічними властивостями нерозчинних основ; розвивати вміння складати рівняння хімічних реакцій, спостерігати й робити висновки.
Очікувані результати: учні мають розуміти особливості взаємодії між кислотами й основами; уміти визначати сутність реакції нейтралізації як реакції обміну; складати рівняння реакцій обміну на прикладі взаємодії кислот з основами; знати правила безпеки під час роботи з кислотами та лугами.
Базові поняття й терміни: кислоти, основи, реакція розкладу, реакція обміну.
Обладнання і матеріали: ноутбук,телевізор,роздаткові картки
Тип уроку: комбінований.
2.1. Перевірка наявності в учнів виконаних письмових робіт. Обговорення питань, які виявилися найбільш складними.
2.2. Самостійна робота(робота з картками)
Кожне дослідження ґрунтується на порівнянні і використовує спосіб зіставлень.
Микола Кузанський(німецький філософ)
Отже, ми сьогодні дізнаємося які властивості мають нерозчинні основи,і порівняємо їх з властивостями лугів
Повідомлення теми уроку
Формулювання разом з учнями мети уроку.
План пояснення нового матеріалу
Демонстрація
№13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.
№15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей
3. Реакції розкладу. (Розповідь учителя, складання схеми реакції розкладу.)
І. Ігрова хвилинка.Вправа «Третій зайвий»
1)Fe(OH) 2, NaOH, Cu(OH) 2,
2) KOH, Fe(OH) 3, Ni(OH) 2,
3)Pb(OH) 2,.LiOH ,Ва(ОН)2
ІІ. Напишіть рівняння таких перетворень:
1)Fe(OH)2 – FeO – FeSO4 - Fe(OH)2
2) AL(OH)3 – AL2O3 – ALCL3 - AL(OH)3
ІІІ. Розв’яжіть задачі.
1.Обчисліть кількість речовини (моль) нікель(ІІ) оксиду, який є продуктом термічного розкладання нікель(ІІ) гідроксиду кількістю речовини 6 моль.
2. Обчисліть масу (г) сульфатної кислоти, яка витратиться на повну нейтралізацію купрум(ІІ) гідроксиду кількістю речовини 4 моль.
3. Обчисліть масу (г) купрум(ІІ) оксиду, який можна добути термічним розкладанням купрум(ІІ) гідроксиду масою 49 г.
4. Обчисліть масу (г) магній гідроксиду, необхідного для добування магній оксиду масою 80 г.
6.1. Завдання для всього класу.
Підручник _____________________________________________
7.Підбиття підсумків уроку.Вправа «Метод «ДРІД»
Д — досвід (що робили, що пам'ятаєте?)
Р — рефлексія (які відчуття, реакція?)
І — інформація (яку інформацію одержали, які висновки зробили?)
Д — дії (як ви будете діяти в майбутньому)