Урок хімії у 9 класі з теми "Хімічні властивості алканів"

Про матеріал
Матеріали лдопоможуть ознайомити учнів з властивостями алканів: відношення до розчинів кислот, лугів та калій перманганату; реакцією горіння; термічного розкладу, реакцією заміщення. використання ІК технологій сприяють формуванню важливих компетентностей учнів та зацікавлює учнів до вивчення предмету.
Перегляд файлу

Тема. Реакції обміну між розчинами електролітів. Умови їх протікання

Мета. На основі знань про розпад електролітів на йони розглянути реакції обміну; розвинути поняття про реакції обміну на якісно новому рівні; розкрити суть реакцій йонного обміну, з’ясу­вати причини та умови їх проведення; навчити учнів складати повні та скорочені,
рівняння реакцій йонного обміну, пояснювати їх суть з позицій електролітичної дисоціації; формувати вміння, проводити хімічні дослі­ди, робити узагальнюючі  висновки про умови, за яких реакції йонного обміну відбуваються до кінця.

Засоби навчання:

віртуальні лабораторні досліди: реакції обміну між розчина­ми електролітів, що відбуваються з утворенням оса­ду, виділенням газу, утворенням малодисоційованих сполук.

Форми навчання: фронтальна бесіда, гра, групова робота, комп’ютерне тестування.

Обладнання: таблиця розчинності солей, кислот та основ у воді; мультимедійний проектор комп’ютери з тестовими програмами, віртуальний дослід, мультимедійна вчительська презентація.

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Активізація і мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами продовжуємо дізнаватися нове про дисоціацію. А точніше про її широке практичне застосування.

Адже всі живі організми, що оточують нас,  — велика біолабораторія, де відбу­ваються сотні тисяч хімічних реакцій, серед яких і ті , про які ми будемо говорити сьогодні на уроці.

Ці реакції проходять у живих орга­нізмах: рослинних, тваринних та людському.

За допомогою них  підтри­мується в клітинах живих організмів клітинний по­тенціал.

Росли­ни засвоюють поживні речовини, наприклад, міне­ральні добрива з водного розчину, де вони перебува­ють у вигляді йонів.

У разі порушення обміну речовин відбувається нагромадження одних йонів і зменшення інших. Наприклад, коли у шлунку збільшується кількість гідроген-йонів, виникає підвищена кислотність шлункового соку, що при­зводить до різних захворювань.

Тож, знання про ці реакції мають велике практичне значення. А значить нам потрібно добре розібратися. Мабуть ви вже здогадалися що це за реакції?

(варіанти відповідей)

Слайд №2 (тема і завдання уроку)

А зараз перевіримо: готові ми гарно засвоїти нову тему. Для цього перевіримо запас наших знань. 

  1. Фронтальна бесіда
  • • Що таке «електролітична дисоціація»?
  • • Які речовини називають електролітами?
  •  Які речовини можуть бути електролітами?
  • • Які електроліти бувають  за силою? 
  • Як визначити силу електроліту?
  • Що таке ступінь дисоціації?
  • Дайте визначення реакції обміну.
  1. Виконання індивідуальних та групових завдань
  • По одному учню від групи займають місце за комп’ютером, де проходять тестування по темі «Дисоціація»
  • А всі учні в групах працюють над завданням за виборо. (Консультанти, у разі потреби, надають допомогу )

(усна перевірка виконання завдання в групах)

Відпочинемо і зіграємо в гру «Плутанина»

(Робота зі слайдом) Вибрати, які йони не можуть існувати в розчині одночасно.

  1. Перевірка виконання завдання за слайдом. Зробити висновок про випадки реакцій обміну, що відбуваються до кінця.

(записати в зошити)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Віртуальний дослід №1 «Виділення газу»

Аналіз протікання реакції. Написання рівняння за поясненням вчителя на дошці)

Na2CO3 + 2HCl = 2NaCl + H2O + CO2↑;

2Na+ + CO32- + 2H+ + 2Cl- = 2Na+ + 2Cl- + H2O + CO2↑;

CO32- + 2H+ = H2O + CO2↑.

2. Віртуальний дослід №2. «Випадіння осаду»

Аналіз протікання реакції. Самостійне покрокове написання рівняння (за слайдом)

3.Віртуальнйи дослід №3. «Утворення малодисоційованої речовини  (води)»

Аналіз досліду. Написання рівняння учнями на дошці.

Ba(ОН)2 + 2НС1 = BaСІ2 + 2Н2О.

Ba+ +2 ОН- + 2Н+ + 2СІ- = Ba+ + 2СІ- + 2Н2О;

2ОН- + 2Н+ = 2Н2О,   або

ОН- + Н+ = Н2О.

IV. Закріплення вивченого, узагальнення знань.

  1. Із запропонованих реакцій вибрати ті, що відбуваються докінця.
  2. Рівняння №1 записати в повному та скороченому йонному виглдяді.
  3. Два останні рівняння записати в зошит, а вдома написати повні і скорочені молекулярні рівняння.

V. Підсумки уроку

- В чому суть реакції йонного обміну.

 - В яких випадках  реакція йонного обміну відбувається до кінця.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 8

Напишіть молекулярні повні та скороченні йонні рівняння між речовинами (Рівняння 3,4)

Переглянути відео урок «Йонні рівняння» на сайті школи і записати рівняння, запропоновані на цьому уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку