Хімічне виробництво.
Бахмутова В.К. Слов’янська ЗОШ №8
Очікувані результати НПД: учні називають види хімічної продукції та види мінеральних добрив, пояснюють вплив різних чинників на розміщення виробництв хімічної продукції, оцінюють вплив виробництв хімічної продукції на довкілля та здоров’я населення.
Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати вміння тлумачити та аналізувати візуальну інформацію, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення; виховувати самостійність, наполегливість, пізнавальний інтерес до нової теми.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, атласи, комп’ютер, проектор (інтерактивна дошка), мультимедійна презентація .
Опорні та базові поняття: хімічна промисловість, гірничо-хімічна промисловість, основна (неорганічна) хімія, промисловість органічного синтезу, хімія полімерів, чинники розміщення виробництва.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
«Клоузтест»(жестом відповісти на питання ТАК чи НІ)
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Перед тим , як оголосити тему сьогоднішнього уроку прошу подивитися на інсталяцію . (на столі стоїть сіль, пачка соди , ліки, порожня пластикова пляшка та ін..) Що об’єднує ці предмети? Яка тема сьогоднішнього уроку?
(Варіанти відповідей учнів.)
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. Фіксувати інформацію будемо у вигляді МЕНТАЛЬНОЇ КАРТИ
VI Вивчення нового матеріалу
1 Визначення (робота з підручником стр.137)
2 Значення хімічного виробництва
Озирніться навкруги та назвіть продукцію цієї галузі, що оточує нас ? назвіть сфери життя де використовується продукція хімічного виробництва?
3 Сировинна база
Особливістю хімічного виробництва є різноманітність її сировинної бази. До неї входять органічні та неорганічна мінеральна сировина, а також промислові та побутові відходи. Це дає можливість вирішувати не тільки економічні питання але і екологічні. Багато країн світу вже використовують технології при яких зі сміття виробляють нову продукцію.
«Відходи у доходи» А як ви можете заробити на смітті?
4 Структура хімічного виробництва
На сьогодні хімічна галузь представлена широким спектром виробництв . Які вони, чим займаються? Відповідь на ці питання є в підручнику стр.138. Проглядаючи матеріал підручника, підготуйте 1 питання до свого колеги.(2 хв)
Перевірка виконання завдання «Діалог»
5 Чинники розміщення
Які чинники розміщення підприємств ви знаєте? Для того, щоб з’ясувати як вони впливають на розміщення підприємств хімічної галузі заповніть таблицю за допомогою підручника.
Заповнити пропуски в таблиці
Чинники розміщення |
Основні виробництва |
Сировинний |
|
Споживчий |
|
|
Виробництво синтетичних волокон |
Науковий |
|
|
Виробництво бензолу, хлору, пестицидів |
Перевірка
V УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Ми розглянули всі питання і ваша ментальна карта набула завершеного вигляду. А тепер допоможіть мені закінчити ментальну карту
– яку сировину використовують в хімічному виробництві?
– Назвіть галузі хімічної промисловості та види продукції, яку вони виробляють.
– Які чинники відіграють основну роль у розміщенні виробництва хімічної продукції?
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
Закінчить фразу
Я дізнався…..
Я навчився…..
Я замислюсь над…..
Д/з