Урок "Хімічні формули речовин"

Про матеріал
Під час цього уроку діти закріпили знання про прості та складні речовини; навчилися записувати хімічні формули простих і складних речовин, використовуючи хімічні символи та індекси, читати хімічні формули речовин, визначати їх якісний і кількісний склад.
Перегляд файлу

Урок формування компетентностей

ТЕМАо Хімічні формули речовин

І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

Урок зорієнтовано на вміння аписувати хімічні формули простих і складних речовин            

                                                                                   Зробіть все можливе.     

                                                                                   Те, що ви сьогодні сієте,                                     
                                                                                     заплатить завтра .

                                                                                                          Ог Мандіно

Щоб добре навчатися, треба дивитися на теперішній час, але також добре мотивувати себе, дивлячись на майбутнє.

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

Тема уроку. Хімічні формули речовин

Мета :знаннєвий компонент переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію;

 діяльнісний компонент-здобувачі освіти самостійно вибирають роботу ; ціннісний компонент-учні застосовують комунікаційні засоби в навчанні та життєвих ситуаціях

    Під час  цього уроку діти  закріпили знання про прості та складні речовини; навчилися записувати хімічні формули простих і складних речовин, використовуючи хімічні символи та індекси, використовувати поняття «хімічна формула», «індекс»; «коефіцієнт», читати хімічні формули речовин, визначати їх якісний і кількісний склад.

  Хімічна символіка - це алфавіт для складання формул хімічних сполук - «хімічних слів».

Крім символів хімічних елементів, що наведені в періодичній системі хімічних елементів, для запису формул використовують індекси, які вказують число атомів у молекулі, простій або складній речовині.

ІІІ. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

Знайти  відповідність назв і символів.

               І варіант                                                           ІІ варіант

K         Сульфур                                                  Ba              Натрій

Ca         Купрум                                                   Br             Фосфор

Cu         Карбон                                                    Na             Барій

C           Кальцій                                                   Cl              Бром

S            Калій                                                       P               Хлор

Чому  атоми елементів сполучилися саме в такій кількості? Виявляється атоми можуть приєднувати лише певне число атомів іншого елемента.

Гра «Кольорові кульки» (учні з кольорових кульок-атомів складають речовини). Запитання: спробуйте записати склад ваших речовин у зошиті.

 (При вивчені теми учні дійдуть висновку, що речовини краще записувати у вигляді формул).

  -         Чи відома вам формула води?

-          Чому на етикетках хімічного посуду записані формули речовин?

-         Чи хотіли б ви знати формули цукру, кухонної солі, кисню, олії, спирту?

-         Скільки речовин можна записати, знаючи символи хімічних елементів?

Отже, хімічна формула - це умовний графічний запис молекули простої або складної речовини з допомогою хімічних символів та індексів.

У кожної речовини є тільки одна хімічна формула.

1) Що показує хімічна формула?

Атоми яких хімічних елементів входять до складу молекули речовини, або скільки атомів кожного хімічного елемента входить до складу молекули речовини. Наприклад, запис CO2 означає, що молекула вуглекислого газу складається з одного атома Карбону і двох атомів Оксигену, читається CO2.

Розгляньмо і прочитаймо по ланцюжку формули речовин, написані на дошці.

 (Учні по черзі читають формули.)

2) Як показати визначену кількість молекул?

Для цього використовують коефіцієнти - додатні цілі числа, що показують кількість молекул. Наприклад, запис 5CO2 означає п’ять молекул вуглекислого газу, 2CO2- дві молекули вуглекислого газу, а CO2 - одну молекулу.

Запишіть:

чотири молекули води - 4H2O;

десять молекул кисню - 10O2;

три молекули водню - 3H2;

п’ять атомів сірки - 5S.

3) Повернімося до молекул складних речовин на дошці.

Один з учнів у довільному порядку розставляє перед формулами речовин невеликі цілі числа.

Чи змінилася кількість атомів кожного хімічного елемента в молекулі? Ні.

А якщо взяти не одну молекулу, а ту кількість, на яку вказує коефіцієнт? Наприклад: 4H2O - в одній молекулі, як і раніше, два атоми Гідрогену, але в чотирьох молекулах їх вісім.

Давайте порахуємо кількість атомів у наших складних речовинах на дошці. По ланцюжку у зворотному порядку називаємо кількість атомів кожного елемента в n молекул речовини.

Виконаннявправи «Вірю – не вірю»

Поставте знак «+», якщо твердження є правильне, і знак «-», якщохибне

1. Хімічна формула – це умовний запис складу речовини за допомогою символів та індексів.

2. Речовини, щоскладаються з атомів, називаються  молекулярними.

3. Індекси вказують на кількість атомів у структурній формулі речовини.

4.Кухонна сіль складається з молекул

5.Індекси записуються справа внизу біля символа хімічногоелемента.

6. Формула Al2O3  читається алюміній-два-о-три

7.Кількісний склад речовини показує, які атоми входять до її складу.

8. Хімічна формула відображає якісний та кількісний склад речовини.

Повідомлення домашнього завдання

Прочитати  параграф , скласти 10 формул

IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

Скласти формули речовин, які складаються з :

а) 2 атомів Калію і  1 атому Оксигену

б)  3 атомів Оксигену

в)  1 атому Феруму

г) 6 атомів Карбону, 12 атомів Гідрогену і 6 атомів Оксигену

д) 1 атому Сульфуру і  3 атомів Оксигену

е)  1 атому Алюмінію

У два стовпчики виписати окремо прості і складні речовини

Моделювання сполук.

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12940/content/Untitled-2.jpg

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12940/content/Untitled-3.jpg

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12940/content/Untitled-4.jpg

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12940/content/Untitled-5.jpg

Гідроген хлорид 

  аміак

вода

барій оксид

 

Так ніщо не зігріває,

як горнятко теплого чаю.

Давайте з вами чаювати!

А що ж для цього треба мати?

Наскільки  корисним є вивчений матеріал? Де можна застосувати у мовній практиці?

 Рефлексія

«Шкала ефективності»

 Для  того,щоб підвести підсумок, продовжить речення

  •    На уроці я дізнався …
  •    Зрозумів….
  •    Навчився …
  •    Найбільшітруднощі я відчув …
  •    Я не вмів, а теперумію …

                На наступномууроці я хочу 

Оцінювання

(Оцінювання не лише кінцевого результату, а й роботи в процесі уроку)

docx
Додав(-ла)
Сідько Ольга
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку