Тема 4. Основні класи неорганічних сполук
|
|
Урок хімії 8 клас |
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Л.д. 4-6
|
Демонстрації
15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. |
Flex Model (“Гнучка модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Гнучка модель – курс або предмет, в якому онлайн-складова є основою навчання учнів, навіть якщо певна діяльність і відбувається офлайн. Учні працюють за індивідуальним, гнучким графіком, який включає різні формати навчання. Учитель є доступний для будь-яких консультацій, і учні вчаться, здебільшого, в приміщенні школи, та виконують індивідуальні домашні завдання. Учитель готовий надавати підтримку за необхідності через такі заходи, як робота в малих групах навчання, групові проекти, а також індивідуальне консультування.
|
|
Лабораторні досліди.
4. Взаємодія металів із солями у водному розчині.
|
Rotation Model (“Ротаційна модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Ротація за станціями – це модель організації курсу чи предмету, в якому учні переходять між різними «станціями» в межах одного чи декількох (небагатьох) кабінетів. Ротація по станціях відрізняється від індивідуальної ротації тим, що учні мають пройти усі станції, а не лише ті, що встановлені їхнім індивідуальним графіком.
|
Тема. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
Мета. Ознайомити з фізичними і хімічними властивостями середніх солей. Формувати науковий світогляд, розуміння причинно-наслідкового зв'язку між складом і властивостями речовин. Розвивати уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, складати формули солей і називати їх, складати і класифікувати рівняння хімічних реакцій, розвинути вміння і навички роботи з лабораторним обладнанням та хімічними реактивами, розв’язувати задачі.
Обладнання: цифрові вимірювальні комплекси «Енштейн», комп'ютер, мультимедійна презентація на тему уроку, роздатковий матеріал - картки; зразки солей і мінеральної води; транспаранти для магнітної дошки; етикетки від мінеральної води; пробірки, колби, розчини NaCI, AgNO3, Na2CO3, CuSO4, Fe (гвозди), NaOH, H2SO4, BaCl2, Cu, FeSO4.
Хід уроку
1 етап. Оргмомент. Перевірка домашнього завдання.
• у дошки працюють учні з домашніми вправами
• з місця: повторити номенклатуру кислотних залишків. Повторити правила: - закінчити фразу ...
реакція нейтралізації - це ...
кислоти - це ...
оксиди - це ...
класифікація оксидів ...
Дома потрібно будо заздалегідь опрацювати новий матеріал за параграфом та передивитись відео-урок за посиланням
https://mriya-urok.com/video/soli-himicheskie-svojstva-solej/
(якщо діти не зробили цього, передивитися відео у класі).
2етап. Ротація за станціями (клас поділяється на три групи).
1 станція.
Провести дослідження складу мінеральних вод Донецької області, використовуючи етикетки виробників. Робота виконується на місцях, парами - учні отримують картку з завданнями і етикетку від конкретної води.
В цей же час учні працюють біля дошки з магнітами і картками за етикетками від мінеральних вод.
Використовуючи етикетку від мінеральної води, досліджуйте її сольовий склад:
Обговорити отримані результати.
Вислуховуємо кілька відповідей.
2 станція.
Учні працюють з цифровим вимірювальним комплексом ТМ «Енштейн», визначаючи рН розчинів солей і виводять результати дослідження на екран в презентацію.
3 станція. Хімічні властивості солей.
Проведення реакцій по групах з реактивами, що стоять на столах.
Робота з підручником с. 175-176, таблицею розчинності. Звернути увагу на вказівки «Пам'ятаєте!»
Хімічні властивості солей розглянемо в ході лабораторних дослідів 4-6.
1.Взаємодія з металами CuSO4 +Zn= ; ZnSO4+Cu=
2.Взаємодія з розчинними основами – лугами. CuSO4+NaOH=; FeCl3+NaOH=
3.Взаємодія з кислотами. ВаCl2+H2SO4= ; Na2CO3+HCl=
4. Взаємодія з розчинами солей CuSO4+ВаCl2=
Проведіть реакції, що характеризують загальні властивості солей. Після проведення дослідів заповніть таблицю:
Що робили |
Спостереження |
Рівняння реакції |
1. |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
Учні по черзі коментують спостереження і рівняння реакцій.
3 етап. Осмислення.
Дві властивості солей ми з вами вже вивчили.
• Які? З чим реагують кислоти? (Відповіді дітей і проведення дослідів з кислотами і основами).
• Що вийшло? Коментарі.
• А як ви думаєте, з чим ще можуть реагувати солі? (Один з одним)
• Будь-які солі або є умова протікання реакції? (Осад)
• Проведіть реакцію між нітратом срібла і хлоридом натрію.
• А як ви думаєте, з чим ще можуть реагувати солі? (З металами)
• З усіма? (Тільки, що стоять у ряді напруг до водню) проробляємо дослід з залізним цвяхом.
Колективне складання опорної схеми «Хімічні властивості солей»
4 етап. Підведення підсумків
• Що нового дізналися на уроці?
• Що було цікаво?
• Виставляння оцінок
Домашнє завдання. § 41, впр.155-159 с. 216 письмово, додатково №134 с.198, скласти та розв’язати задачу подібну за домашню №159 або класну.