Урок "Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями".

Про матеріал
Rotation Model (“Ротаційна модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Ротація за станціями – це модель організації курсу чи предмету, в якому учні переходять між різними «станціями» в межах одного чи декількох (небагатьох) кабінетів. Ротація по станціях відрізняється від індивідуальної ротації тим, що учні мають пройти усі станції, а не лише ті, що встановлені їхнім індивідуальним графіком.
Перегляд файлу

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

 

 

Урок хімії 8 клас

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Л.д. 4-6

 

Демонстрації

15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.
16. Зразки солей.
17. Хімічні властивості солей.

Flex Model (“Гнучка модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Гнучка модель – курс або предмет, в якому онлайн-складова є основою навчання учнів, навіть якщо певна діяльність і відбувається офлайн. Учні працюють за індивідуальним, гнучким графіком, який включає різні формати навчання. Учитель є доступний для будь-яких консультацій, і учні вчаться, здебільшого, в приміщенні школи, та виконують індивідуальні домашні завдання.  Учитель готовий надавати підтримку за необхідності через такі заходи, як робота в малих групах навчання, групові проекти, а також  індивідуальне консультування.  

 

 

Лабораторні досліди.

4. Взаємодія металів із солями у водному розчині.
5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
6. Реакція обміну між солями в розчині

 

Rotation Model (“Ротаційна модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Ротація за станціями – це модель організації курсу чи предмету, в якому учні переходять між різними «станціями» в межах одного чи декількох (небагатьох) кабінетів. Ротація по станціях відрізняється від індивідуальної ротації тим, що учні мають пройти усі станції, а не лише ті, що встановлені їхнім індивідуальним графіком.

 

 

Тема. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

 

Мета. Ознайомити з фізичними і хімічними властивостями середніх солей. Формувати науковий світогляд, розуміння причинно-наслідкового зв'язку між складом і властивостями речовин. Розвивати уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, складати формули солей і називати їх, складати і класифікувати рівняння хімічних реакцій, розвинути вміння і навички роботи з лабораторним обладнанням та хімічними реактивами, розв’язувати задачі.

Обладнання: цифрові вимірювальні комплекси «Енштейн», комп'ютер, мультимедійна презентація на тему уроку, роздатковий матеріал - картки; зразки солей і мінеральної води; транспаранти для магнітної дошки; етикетки від мінеральної води; пробірки, колби, розчини NaCI, AgNO3, Na2CO3, CuSO4, Fe (гвозди), NaOH, H2SO4, BaCl2, Cu, FeSO4.

 

Хід уроку

 

1 етап. Оргмомент. Перевірка домашнього завдання.

 

• у дошки працюють учні з домашніми вправами

• з місця: повторити номенклатуру кислотних залишків. Повторити правила: - закінчити фразу ...

реакція нейтралізації - це ...

кислоти - це ...

оксиди - це ...

класифікація оксидів ...

Дома потрібно будо заздалегідь опрацювати новий матеріал за параграфом та передивитись відео-урок за посиланням

 https://mriya-urok.com/video/soli-himicheskie-svojstva-solej/

(якщо діти не зробили цього, передивитися відео у класі).

 

тап. Ротація за станціями (клас поділяється на три групи).

 

1 станція. 

Провести дослідження складу мінеральних вод Донецької області, використовуючи етикетки виробників. Робота виконується на місцях, парами - учні отримують картку з завданнями і етикетку від конкретної води.

В цей же час учні працюють біля дошки з магнітами і картками за етикетками від мінеральних вод.

Використовуючи етикетку від мінеральної води, досліджуйте її сольовий склад:

  1. Зробіть заголовок - назва води;
  2. Знайдіть хімічний склад, в зошиті запишіть окремо катіони (іони+) і аніони (іони-);
  3. Складіть з іонів формули солей (+) наприклад: 2Na+ + SO42-https://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/574278/img2.jpg Na2SO4
  4. Підкресліть формули солей, назвіть їх.
  5. Підрахуйте загальну кількість одержаних формул солей

Обговорити отримані результати.

  • Де розташовано джерело?
  • З якої глибини відбувається підйом води?
  • До якого типу мінеральних вод вона відноситься?
  • Яка ще інформація є на етикетці?
  • Особисте ставлення до мінеральних вод.

Вислуховуємо кілька відповідей.

 

2 станція.

 Учні працюють з цифровим вимірювальним комплексом ТМ «Енштейн», визначаючи рН розчинів солей і виводять результати дослідження на екран в презентацію.

 

3 станція. Хімічні властивості солей.

Проведення реакцій по групах з реактивами, що стоять на столах.

Робота з підручником с. 175-176, таблицею розчинності. Звернути увагу на вказівки «Пам'ятаєте!»

Хімічні властивості солей розглянемо в ході лабораторних дослідів 4-6.

1.Взаємодія з металами CuSO4 +Zn= ;   ZnSO4+Cu=

2.Взаємодія з розчинними основами – лугами. CuSO4+NaOH=;     FeCl3+NaOH=

3.Взаємодія з кислотами. ВаCl2+H2SO4= ;      Na2CO3+HCl=

4. Взаємодія з розчинами солей CuSO4+ВаCl2=

 Проведіть реакції, що характеризують загальні властивості солей. Після проведення дослідів заповніть таблицю:

Що робили

Спостереження

Рівняння реакції

1.

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

Учні по черзі коментують спостереження і рівняння реакцій.

 

3 етап. Осмислення.

Дві властивості солей ми з вами вже вивчили.

• Які? З чим реагують кислоти? (Відповіді дітей і проведення дослідів з кислотами і основами).

Що вийшло? Коментарі.

• А як ви думаєте, з чим ще можуть реагувати солі? (Один з одним)

• Будь-які солі або є умова протікання реакції? (Осад)

• Проведіть реакцію між нітратом срібла і хлоридом натрію.

• А як ви думаєте, з чим ще можуть реагувати солі? (З металами)

З усіма? (Тільки, що стоять у ряді напруг до водню) проробляємо дослід з залізним цвяхом.

Колективне складання опорної схеми «Хімічні властивості солей»

 

4 етап. Підведення підсумків

• Що нового дізналися на уроці?

• Що було цікаво?

• Виставляння оцінок

 

Домашнє завдання. § 41, впр.155-159 с. 216 письмово, додатково №134 с.198, скласти та розв’язати задачу подібну за домашню №159 або класну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку