Урок “Ходить гарбуз по городу”

Про матеріал
Познайомити з українською народною піснею «Ходить гарбуз по городу»; розвивати зв’язне мовлення; формувати інтерес до усної народної творчості; удосконалювати навички літературної вимови; виховувати любов до народної пісні.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

 

 

 

Авторська розробка на тему:

«Урок з  використанням стратегій критичного мислення»

 

 

 

                                              Виконала:

Нікітченко Лариса Іванівна

 вчитель початкових класів

                                                        ЗЗСО  15 м. Запоріжжя

                                група 7

 

 

Запоріжжя 2018

 

Українська мова (1 клас)

 

Тема:  “Ходить гарбуз по городу” (українська народна пісня).

Мета: познайомити з українською народною піснею «Ходить гарбуз по городу»; розвивати зв’язне мовлення; формувати інтерес до усної народної творчості; удосконалювати навички літературної вимови; виховувати любов до народної пісні.

Обладнання: предметні малюнки різноманітних овочів, осінь; запис пісні «Ходить гарбуз по городу», картки до вправи «Розсипанка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

  • Привітання

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок!

Хутко всі, часу не гаймо,

Працювати починаймо!

Сподіваюся у вас гарний настрій і він протримається у вас до кінця уроку.

Подивись наліво посміхнись

Подивись на право посміхнись

Подивіться один на одного посміхнетесь

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Мовна розминка

Ни-ни-ни, ни-ни-ни

На баштані кавуни.

Ад-ад-ад, ад-ад-ад

А у саду виноград

2.  Вправа «Розсипанка»

піс-

-на-

Ук-

-ська

-род-

-ня

-на

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку:

  • Вступне слово вчителя:
  • Що за намисто було розсипане? (Українська народна пісня).

На сьогоднішньому уроці ми познайомимось ще з одним жанром усної народної творчості – піснею. Народні пісні мають форму вірша. За змістом вони часто нагадують казки. У піснях рослини зображені як живі істоти.

  • Вправа «Прогнозування за ілюстрацією»
  • Що, на вашу думку, тут зображено? Яка тема нашого уроку?

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Гра «Відгадай овоч за описом»

Діти відгадують овочі та вивішують їх на дошці.

Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)

Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)

Без рук, без ніг,
А в’ється, як батіг.
(Квасоля)

На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
(Огірки)

На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?…
(Гарбуз)

  • Як все це можна назвати одним словом? Так, дійсно, це овочі. Сьогодні ми познайомимость з піснею «Ходить гарбуз по городу».
  • Словникова  робота.

Бараболя – картопля

Перістий – рябий

Піддержав – підтримав

  • Знайомство с піснею «Ходить гарбуз по городу». Читання пісні вчителем.
  •  Первинне сприяння пісні
  • Які назви овочів ви почули у пісні? Пригадайте, у якій послідовності гарбуз питав до своїх родичів? З якими словами звертався гарбуз до овочів?

5.   Фізкультхвилинка

V. Продовження роботи над українською народною казкою «Ходить гарбуз по городу».

1.         Робота  з ілюстраціями ( читання в парах).

Вчитель показує малюнки гарбузових родичів, а діти читають про них у підручнику.

2.       Виконання пісні «Ходить гарбуз по городу» учнями.

3.       Узагальнення та систематизація.

- Чому всі овочі виявились родичами?

- Що в цій пісні нагадує казку?

VІ.  Підсумок уроку.

  • Побудова асоціативного куща.

пісня

авторська                   народна

                                   весела

                                    казкова

                                   цікава

  • Обговорення.
  • Про який жанр усної народної творчості ми сьогодні говорили? (Народну пісню).
  • У формі чого записано пісні? (У формі вірша).
  • Як у народних піснях зображені тварини, рослини та явища природи? ( Як живі істоти).
  • Гра «Мікрофон»
  • Я довідався на уроці, що …
  • Мені сподобалось …
  • Я тепер знаю …

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку