Урок "Велика літера «Р» і мала літера «р»"

Про матеріал
Вчити дітей писати рядкову і заголовну букви Р р; формувати навик з'єднувати букви в словах; удосконалювати вміння робити звукобуквенний аналіз слів;
Перегляд файлу

 

 

 

Тема: Велика літера «Р» і мала літера «р».

Мета: вчити дітей писати рядкову і заголовну букви Р р; формувати навик з'єднувати букви в словах; удосконалювати вміння робити звукобуквенний аналіз слів;

Розвивати уміння порівнювати; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати акуратність.

Обладнання: Ілюстрації героїв казки «Колобок», фішки для звукового аналізу слів, оксамитова папір, фішки (зелена, жовта).

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Організація класу.

- Створимо хороше, доброзичливе настрій. Посміхніться один одному, сідайте.

-Руки?

-На місці!

-Ноги?

-На місці!

-Локті?

-У краю!

-Спіна?

-Пряма!

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо з вами в гості. Але щоб дійти, потрібно показувати свої знання і вміння. А вирушимо ми в казку. Яку?

Відгадайте загадку:

Круглий бік, рум'яний бік,

Покотився ....

- Правильно, хлопці, ця казка називається «Колобок».

Спекла бабуся Колобок красивий. Рум'яний. Нудно стало Колобку одному будинку лежати. І вирішили тоді дідусь з бабусею гостей запросити. Каже бабуся: «Покотився б ти, Колобок, в школу № 15, 1-В клас, хлопців в гості покликав».

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Покотився Колобок по доріжці, а назустріч йому біжить Заєць

- «Колобок, Колобок, я тебе з'їм!»

Не їж мене, відповідає йому Колобок. - Мене дідусь з бабусею з друзями в гості чекають.

Добре, відпущу я Колобка, якщо ви мої завдання виконайте.

1) Читання вірша «Про букву Р».

Виліз равлик на стеблинку,
Зупинився і завмер,
На собі несе хатинку,
А вона - як буква «Р».

* * *
Лізе равлик на стеблинку,
Сам несе свою хатинку!
В нього ріжки коротенькі
І чутливі, мов антени.
Налякався і замер –
Схожим став на букву Р.

 

- Які звуки вона позначає? Дайте характеристику цих звуків.

- Чим відрізняються звуки від букв?

- На які групи можна розділити звуки?

 

2) Створення ситуації успіху.

а) послухайте загадку.

Диво – птиця, хвіст горить,
До зірок вона летить.
(Ракета)

 

б) звуковий аналіз слова «ракета».

-Составьте звукову модель слова, (один учень на дошці, інші на партах).

 

3) Ситуація «розриву».

- Позначте перший звук в слові ракета буквою. / На дошці /

- У чому складність?

- Де виникло утруднення?

- А тепер подумайте і скажіть, яку букву ми будемо вчитися писати сьогодні на уроці?

(З учнями намагаємося назвати тему уроку)

 

Заєць варто і дивується: «Які у тебе, Колобок, друзі розумні, з усіма завданнями впоралися. Відпущу я, хлопці, Колобка ».

 

III. Засвоєння нового матеріалу.

Йдемо далі. Назустріч нам Вовк.

Вовк: «Колобок, Колобок, я тебе з'їм!».

- Не їж мене. Ми всі разом йдемо до бабусі і дідуся в гості.

Вовк: Відпущу, якщо виконаєте мої завдання.

1) Вирішивши графічний приклад ви дізнаєтеся, як пишеться велика літера «р» (Конструювання) | + Г (викладають з ниток)

2) Розгляд літери

- З яких елементів складається буква «р»

(Подовжена похила паличка і похила паличка з заокругленням угорі й в низу).

- Порівняйте друковану букву і рукописну.

3) Пояснення написання малої літери «р».

- Букву «р» починаємо писати від верхньої лінії робочої рядки, ведемо вниз похилу паличку до нижньої міжрядковий лінії. Потім відриваємо ручку. Похилу паличку з заокругленням угорі й унизу починаємо писати посередині робочої рядки від похилої палички. Ведемо вгору і вправо до верхньої лінії робочої рядки, потім закруглюємо вправо пишемо похилу паличку до нижньої лінії робочої рядки, потім закруглюємо і вгору і дописуємо до середини робочої лінії.

Буква пишеться під рахунок «раз, і-два-і».

4) Створення образу букви р

а) динамічна пауза.

- А зараз напишіть пальчиком на парті букву «р».

(1 людина на дошці);

-Тепер підніміться і напишіть цю букву правим ліктем, тепер лівим ліктем; а тепер носиком.

- Сідайте. Поправте правильно прописи. Візьміть ручки. Напишемо в повітрі букву «р» під рахунок «раз, -і-два-і».

Діти пишуть в прописах букву «р» під рахунок, потім самостійно. -Подчеркніте найкрасивішу букву.

- Із завданням, Вовк, ми впоралися. Вирушаємо далі. Назустріч Ведмідь.

- Колобок, Колобок, я тебе з'їм!

Колобок в відповідь:

- Не їж мене. Ми в гості до бабусі і дідуся поспішаємо.

- ладно, писати малу літеру «р» навчилися, а зможете з'єднати її з іншими буквами на письмі?

- Прочитайте буквосполучення у другому рядку.

- Яке з них не можна назвати стилем?

- Чому? (Немає гласного)

- У яких словах зустрічається склад ро? (Троянда, дорога, добро)

- Розгляньте з'єднання букв.

 

Буква «р» пишеться відривних. З'єднувальний елемент-закруглення внизу - дописуємо до середини робочої рядки. Відриваємо руку і приписуємо букву о.

- Пропишіть.

- У яких словах зустрічається склад ру? (Рука, подруга, руда).

  Подивіться на з'єднання ру. Спочатку пишемо р, потім не відриваючи руки, нижній з'єднувальний елемент доводимо до верхньої лінії робочої рядки і пишемо букву у.

- У яких словах зустрічається буквосполучення рм? (Армія, Ірма)

- Буквосполучення рм починаємо писати з букви р.

Потім нижній з'єднувальний елемент дописуємо до середини робочої рядки і вниз вправо прописуємо букву м.

- Порівняйте буквосполучення другої і третьої рядки. Чим вони схожі? (Літерами). У чому полягає різниця?

- Розгляньте з'єднання букв ир, мр. Спочатку пишемо першу букву і безвідривно з'єднуємо її з буквою р.

Пропишіть за зразком.

- Буквосполучення ор починаємо писати з букви о, потім відриваємо ручку, прописуємо з'єднувальний елемент від середини літери о, доводимо його до верхньої лінії робочої рядки і пишемо перший елемент - похилу паличку - букви р.

- Пропишіть.

Пальчикова гімнастика «Вовк».

Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий… (вовк).

 

Робимо «пароплав», а з нього «вовка»: великі пальці розводимо в сторони. Вказівні пальці згинаються всередину долонь і утворюють лоб, а решта у вигляді «човники» - верхню і нижню щелепи.

3. Лист слів.

-Прочітайте слова на четвертому рядку, (роса - роси)

- У якому з двох слів звук [о] вимовляється чітко? (Роси)

-Чому? (Під наголосом. Варто в сильній позиції.)

- Що ви можете сказати про позицію другого звуку в першому слові роса? (Голосний звук - ненаголошений. Варто в слабкій позиції).

- Чому в слові роса пишемо про, хоча чуємо звук [а]? (Слово роси є перевірочним для слова роса).

Аналогічна робота проводиться зі словами росли-ріс.

- Спишіть пари слів. Позначте сильну і слабку позицію голосних.

4. Фізкультхвилинка.

Раз - ми стілець відсуваємо, Два - вдихаємо-видихаємо,

Три - встаємо і руки вгору, На чотири - в сторони.

5. Лист великої літери Р.

- Розгляньте велику літеру Р. З яких елементів вона складається? (

Подовженою похилою палички з заокругленням внизу ліворуч і верхнього полуовала).

- Починаємо писати букву від верхньої міжрядковий лінії вниз на себе, доводимо до нижньої лінії робочої рядки, закруглюємо вліво і

доводимо закруглення до середини робочої рядки. Потім відриваємо руку і верхній полуовал починаємо писати трохи нижче верхньої /

міжрядковий лінії проводимо полуовал над подовженою похилою

паличкою і закруглюємо вправо і вниз.

- Тильною стороною ручки обведіть зразок.

- покладіть піврядка спочатку по точкового контуру, а потім

самостійно.

6. Лист Р в поєднанні з р.

- Розгляньте з'єднання Рр. Як з'єднані букви? (Після того, як написали велику літеру Р, від похилої палички прописуємо з'єднувальний елемент до верхньої лінії робочої рядки і безвідривно пишемо перший елемент букви р. Потім дописуємо похилу паличку з закругленнями вгорі і внизу - другий елемент букви р).

 

IV. Закріплення та осмислення знань.

-Йдемо далі. Назустріч Лиса.

Лисиця і говорить: «Колобок, Колобок, я тебе з'їм!»

Колобок: «Не їж мене, Лиса. Ми разом йдемо до дідуся і бабусі в гості ».

Лисиця: «Ну, гаразд, відпущу, якщо ви зможете виконати і мої завдання».

1. Лист імен. Списування з друкованого тексту.

- Для чого нам потрібна велика літера?

- У сьомий робочої рядку напишіть імена.

На дошці: Рая, Русана, Римма, (друкований текст).

2. Лисиця приготувала ще одне завдання.

- Прочитайте пропозицію в восьмому рядку.

Рома і Руслан смітили.

- Які слова написані з великої літери? Чому?

- Який звук позначає буква «р» в словах пропозиції?

- Спишіть пропозицію в дев'ятому рядку.

-Як здорово у вас виходить! - каже Лиса.

А Колобка все одно не відпущу! Мені тут дуже нудно.

- Що робити, хлопці? Доведеться взяти нам Лисицю з собою. Дідусь і бабуся будуть їй раді.

 

V. Рефлексія.

- Ось ми, нарешті, і добралися до дідуся і бабусі.

- Розкажіть їм над якою проблемою працювали на уроці!

- Які слова ви запам'ятали, де потрібно писати велику літеру «Р».

- Що викликало утруднення?

- А зараз ви оціните свою роботу.

- Ті, хлопці, яким було цікаво на уроці, відчували себе чудово, піднімуть сині картки з усміхненим обличчям. Хто відчував себе незатишно, піднімуть зелені картки з сумним обличчям.

- Посміхніться один одному.

Колобок, дідусь і бабуся прощаються з вами.

Урок завершено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку