Тема: « Хореографічні особливості сюжетного танцю»
Мета: розвивати у дітей танцювальні здібності, виховувати культуру виконання і любов до хореографії,навчити правильному технічному виконанню, сприяти уяві.
Хід заняття.
1.Організаційний момент.
Вхід в зал, уклін в українському характері.
2. Тема й мотивація.
Ще з давніх часів і до сьогоднішнього дня один з найулюбленіших видів мистецтва є - танець. Він об'єднує хореографів і дітей, їх батьків та глядачів, які можуть оцінити цю творчість. Ще в первісному суспільстві, коли люди не могли все висловити словами, всі свої емоції вони висловлювали танцями. У своїх танцях вони закликали до себе удачу, в танцях вони обожнювали сили природи і щиро вірили в хореографічну силу. Люди виходили на галявину після важкого робочого дня і водили хороводи, танцювали і грали в танці. Ось так і склалася у кожного народу своя культура, свій народний танець. Скажіть, а які народні танці ви бачили? А чи завжди народний танець швидкий?
Діти, українські народні танці поділяються на три основні жанри:
- хороводи
- сюжетні танці
- побутові.
Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо хореографічні особливості сюжетного танцю, але ми з вами традицій змінювати не будемо та почнемо урок з розминки по колу.
3. Розминка по кругу.
4. Класичний екзерсис.
Діти, а давайте згадаємо ще раз, я впевнена що ви знаєте,
- А для чого танцівники виконують класичний екзерсис?
Правильно, йде повне розігрівання м'язів і зв'язок, починаючи з повільних присідань, закінчуючи великими кидками ніг. Це все система класичного танцю побудована за принципом від простого до складного, а засновником цієї системи є Ваганова Агрепіна Яківна. (Робота біля станку)
5. Середина залу. Пояснення нового матеріалу.
Діти, український танець займає значне місце в культурі нашого народу. Велику популярність українського танцю в нашій країні і за кордоном пояснюється великою різноманітністю тем і сюжетів танцю.
Сюжетний танець - це дуже цікаве видовище, в такому танці обов'язково повинна бути сюжетна лінія - це зміст і сенс танцю. В сюжетному танці яскраво виражені образи та їх характер, всі рухи танцюристів повинні бути виразними, красивими і яскравими, а взаємодія виконавців має бути зрозуміла глядачеві. (Перегляд відео кількох сюжетних танців)
- діти, який був сюжет? - вам сподобався такий танець? - а скільки було героїв? - а яка різниця між вашими танцями і ось цим?
Ну, а зараз і ми з вами розучимо невеличке українське етюд, але для цього потрібно згадати основні рухи є в українському танці.
(Танцювальний етюд на середині залу)
А зараз ми з вами згадаємо діючий репертуар нашого колективу.
- «Українська полька»
- «Вальс»
- «Тарантела»
- «Гуцульські візерунки»
6. Рефлексія.
Ви сьогодні молодці! А тепер, мої любі, дайте пригадаємо: що вам запам'яталося?
А що не вийшло зробити на занятті?
Що вам не сподобалося? (Відповіді дітей).
На наступному занятті ми з вами продовжимо працювати над сценічним образом виконавців і познайомимося з іншими сюжетними танцями.
Нам пора прощатися, додому повертатися.
7 Уклін.