Тема: Я – чемна та ввічлива дитина.
Мета: Прищеплювати дітям культуру поведінки та правила спілкування, що роблять людину вихованою, культурною, духовно багатою. Виховувати бажання в них бути прикладом для інших.
Обладнання: малюнки, вірші, словник вихованої дитини, карта ввічливості, прислів‘я.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1) Привітання.
- З Божої ласки,
З маминої казки,
З гомінких пісень.
-
Добрий день, вам діти!
-
Добрий день!
2) Молитва.
ІІ. Робота над темою уроку.
-
Оголошення теми уроку.
-
Сьогодні на уроці ми поговоримо про культуру, про те як треба звертатися до людей, щоб кожному приємно було з вами спілкуватися. Щоб вас могли назвати чемною та ввічливою дитиною. Ми з вами здійснимо подорож у Країну Доброти та Ввічливості.
-
Вступна бесіда
-
До нас у гості завітав Коваль ввічливості. Він приніс карту до Країни Ввічливості та Доброти і просить, щоб ми йому допомогли туди потрапити.
-
Зупинка 1 «Словник чемної дитини». Робота з таблицею.
-
Погляньте на плакат.
-
Що ви бачите на першому малюнку?
-
Що роблять діти?
-
Як можна вітатися з людьми?
-
Що зображено на другому малюнку?
-
Як ви думаєте, що сказала бабуся хлопчикові?
-
Які слова подяки ви знаєте?
-
Що роблять дівчата на третьому малюнку?
-
Які слова прохання ви знаєте?
-
А як потрібно вибачатися?
-
Що ви бачите на четвертому малюнку?
-
Які слова прощання ви знаєте?
-
Зупинка 2 «Скринька народної мудрості». Робота в групах. Робота над прислів‘ями.
-
Молодці! Першу зупинку ми пройшли. Рушаємо далі. Король ввічливості запропонував нам прислів‘я, щоб ми їх йому пояснили. Працювати будемо в групах.
-
Слово до слова – складеться мова.
-
Довго думав, та добре сказав.
-
Гостре словечко коле сердечко.
-
Слово не горобець: вилетить – не спіймаєш.
Кожна група працює над своїм прислів‘ям. Лідер групи має пояснити його значення.
-
Зупинка 3 «Місток творчості». Сценка «розмова однокласників»(з інтернету)
-
Якось на перерві вийшли надвір погуляти діти і зав‘язалася між ними розмова:
-
Молодці! Отже, ви зрозуміли, що треба вміти спілкуватися, бути ввічливими, щоб вас любили і поважали інші люди.
Фізкультхвилинка
-
Зупинка 4 «Містечко культурних людей».
а) робота над оповіданням В. Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні»
-
Чому Андрійко не хотів злазити з дерева?
-
Чому дідусь так поставився до онука?
-
Яким був Андрійко?
б) Вірші учнів про ввічливі слова.(з інтернету)
- Щоб ми пройшли цю зупинку нам необхідно розповісти, які ми знаємо чарівні слова.
-
Зупинка 5 «Галявина вихованих звірят».
-
Отже, ви зрозуміли, що ввічливі слова важливі у житті кожної людини. Вони ніби огортають людину теплом і добротою, дарують бадьорість та впевненість.
Наступна зупинка називається «Галявина ввічливих звірят».
а) Робота над оповіданням(з інтернету)
б) Робота в зошитах.
1. Домалюйте усмішки дітям.
2. Розкажіть, чому ввічливі слова називають «золотими».
3. З‘єднайте звертання з відповідними малюнками.
ІІІ. Підсумок уроку.
-
Молодці! Ми з вами пройшли усі зупинки. Коваль ввічливості дарує вам квитки до Країни Ввічливості та Доброти. Давайте наостанок розповімо нашим гостям, які ми знаємо чарівні звертання(з інтернету)
-
Дякую вам діти! Ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці. Дякуємо також нашим гостям і даруємо їм запрошення до Країни Ввічливості та Доброти.