Інтегрований урок
з природознавства і образотворчого мистецтва у 1 класі
Тема: «Хто такі риби?» Малювання мешканців підводного світу.
Мета: сформувати в учнів поняття про риб, як частину живої природи; розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність риб, їх істотні ознаки, середовище існування; ознайомити учнів з особливостями будови риб; вдосконалювати навички роботи з акварельними фарбами; розвивати в учнів спостережливість, уяву, фантазію; вміння аналізувати та узагальнювати отримані знання; сприяти розвитку допитливості; виховувати в учнів пізнавальний інтерес, бережне ставлення до живої природи.
Обладнання: відео (взято із ресурсу You Tube), «Зошит друга природи: навч. посіб. для 1 класу/І.В.Грущинська», підручник І.В.Грущинської «Природознавство. 1 клас», шаблони рибок, акварельні фарби, пензлики, стаканчики з водою.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перебіг уроку:
І. Організація класу та емоційне налаштування на урок.
Діти стоять у колі, тримаються за руки.
Діти, давайте подивимось один на одного і посміхніться один одному. Я вам бажаю гарного настрою!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Інтерактивна гра «Так чи ні»
- Я читатиму речення. Ви уважно слухаєте і, якщо твердження правильне, говорите «так», якщо не правильне – «ні». Діти стоять у колі. Відповіді дають «ланцюжком». Хто помилився – робить крок вперед.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності .
Вправа «Дешифрувальник».
Потрібно якнайшвидше відгадати зашифроване слово. Для цього переставити букви.
БИРИ РИБИ
- Чи хочете ви більше дізнатися про цих тварин? Для чого людям потрібно знати риб?
А ще навчимося малювати риби.
IV. Формування нових знань, умінь і навичок.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.Перегляд відео «Хто такі риби?» (взято із ресурсу You Tube:
https://www.youtube.com/watch?v=sw5f7lkx52g)
2.Вправа «Крісло автора»
Хвилинка-цікавинка про риб. (Займають крісло раніше підготовлені учні і розповідають цікаві факти).
Найменша рибка — це карликовий бичок. ЇЇ довжина - 9 міліметрів.
Риба анабас, що мешкає в Південній Азії вміє повзати по деревах.
3.Робота з підручником
Бесіда з елементами розповіді та використанням ілюстративного матеріалу з метою формування уявлення про значення риб в природі та житті людини.
— Яке значення мають риби в природі?
Риби є кормом для багатьох тварин. Ними живляться жаби, вужі, качки, гуси,
видри, ведмеді.
— Яке значення мають риби в житті людини?
М'ясо та ікра риб — це корисні продукти харчування для людини.
— Розгляньте нижні ілюстрації на с. 79 підручника. Як називаються зображені риби?
Гупі, золота рибка, а також багато інших риб живуть в акваріумах. Акваріуми прикрашають приміщення, роблять їх більш затишними.
Фізкультхвилинка. Черепаха Аха (взято із ресурсу You Tube:
https://www.youtube.com/watch?v=cpEAYxMUYNw)
V. Закріплення знань, умінь і навичок учнів.
1. Робота в парах
Робота в зошиті з друкованою основою.
Допоможи рибкам. За допомогою цифр «поверни» їх туди, де вони живуть. (Море: 1. Тріска, 2. Акула. Річка: 6.Лящ, 8. Сом. Ставок: 4. Карась, 5. Короп. Акваріум: 3. Гупі, 7. Неонова рибка. )
- Поставте смайлик.
2. Розгадай кросворд «Річкові мешканці»
1.Хочеш рибку цю піймати – 1.
Треба черв'ячка їй дати. 2.
Хоч і хижий, та не щука,
І на вигляд геть не злюка.
4.
2. Риба-розбишака в річці живе, 3.
В гості до неї ніхто не прийде
Друзів геть вона не має,
Бо щоразу всіх лякає.
3.Рибка плаває, пірнає,
Річку вздовж перепливає.
Не чіпай її ти - зась.
Зветься рибка ця ..
3.Він тішиться в ставочку, як маля,
І хвостиком грайливо ударя,
І сонячною літньою порою
Блищить завжди дзеркальною лускою.
4.Ляже й спить на глибині
З шаром мулу на спині,
Тільки вуса повертає,
Все навколо оглядає.
3.Практична робота
1) Робота над формуванням навичок і вмінь. (Вчитель пояснює і малює)
- Голова риби схожа на ромб. Очі розташовані по боках, попереду нижче - рот. Тулуб з’єднаний з головою і має овальну форму. Поверхня вкрита лускою. Шиї в риби немає. Овал тулуба плавно завершується гнучким хвостом. У риби немає ані рук, ані ніг. Їх функції виконують плавники.
2)Творче завдання
- Підводні глибини сповнені таємниць. Людська фантазія завжди населяла водні глибини неймовірними та таємничими істотами. Про них складали пісні, легенди, казки… Пропоную вам створити казкових рибок.
Допомагаю індивідуально. Використовую поточний інструктаж.
VІ. Підсумок уроку