Урок "«Хто такі риби?» Малювання мешканців підводного світу."

Про матеріал
Мета:сформувати в учнів поняття про риб, як частину живої природи; розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність риб, їх істотні ознаки, середовищеіснування; ознайомити учнівз особливостямибудови риб; вдосконалювати навичкироботи з акварельними фарбами; розвивати в учнів спостережливість, уяву, фантазію; вміння аналізувати та узагальнювати отримані знання; сприяти розвитку допитливості; виховувати в учнів пізнавальний інтерес,бережне ставлення до живої природи.

Перегляд файлу

Інтегрований урок

з природознавства і образотворчого мистецтва у 1 класі

Тема: «Хто такі риби?» Малювання мешканців підводного світу.

Мета:             сформувати в учнів поняття про риб, як частину живої природи; розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність риб, їх істотні ознаки, середовище  існування; ознайомити учнів  з особливостями  будови риб; вдосконалювати навички  роботи з акварельними фарбами; розвивати в учнів спостережливість, уяву, фантазію; вміння аналізувати та узагальнювати отримані знання; сприяти розвитку допитливості; виховувати в учнів пізнавальний інтерес,  бережне ставлення до живої природи.
     Обладнання: відео (взято із ресурсу You Tube), «Зошит друга природи: навч. посіб. для 1 класу/І.В.Грущинська», підручник І.В.Грущинської «Природознавство. 1 клас», шаблони рибок, акварельні фарби, пензлики, стаканчики з водою.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 Перебіг уроку:

І. Організація класу та емоційне налаштування на урок.

Діти стоять у колі, тримаються за руки.

  •                   Дзвоник весело лунає,
  •                   Працювати всіх скликає.

Діти, давайте подивимось один на одного і посміхніться один одному. Я вам бажаю гарного настрою!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна гра «Так чи ні»

- Я читатиму речення. Ви уважно слухаєте і, якщо твердження правильне, говорите «так», якщо не правильне – «ні». Діти стоять у колі. Відповіді дають «ланцюжком». Хто помилився – робить крок вперед.

  1.               Сьогодні четвер.
  2.               Зараз зима.
  3.               Йде сніг.
  4.               Світить  сонце.
  5.               Дме холодний вітер.
  6.               На деревах зараз зелені листочки.
  7.               Природа – це все, що існує навколо нас, але не створене людиною.
  8.               Природа буває живою і неживою.
  9.               Рослини і тварини належать до неживої природи.
  10.          Повітря потрібне для дихання усім живим істотам.
  11.          Тваринам для життя не потрібні світло і тепло.
  12.          Тварини живуть там, де вони можуть знайти собі корм.
  13.          Тварини бувають дикі і свійські.
  14.          Свійські тварини – це такі, яких ніхто не доглядає і не розводить.
  15.          Свійські тварини забезпечують людину їжею, одягом, взуттям.
  16.          Комах найменше на Землі.
  17.          Комахи приносять велику шкоду людям.
  18.          Мурашок називають санітарами лісу.
  19.          Люди багато шкоди завдають природі.
  20.          Щоб людині було добре жити на нашій планеті, природу потрібно берегти.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

   Мотивація навчальної діяльності .

Вправа «Дешифрувальник».

Потрібно якнайшвидше відгадати зашифроване слово. Для цього переставити букви.

БИРИ             РИБИ

-  Чи хочете ви більше дізнатися про цих тварин? Для чого людям потрібно знати риб?

А ще навчимося малювати риби.

IV. Формування нових знань, умінь і навичок.

     Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Перегляд відео «Хто такі риби?» (взято із ресурсу You Tube:

https://www.youtube.com/watch?v=sw5f7lkx52g)

        2.Вправа «Крісло автора»

Хвилинка-цікавинка про риб. (Займають крісло раніше підготовлені учні і розповідають цікаві факти).

  •                   Найбільша в світі риба — велика китова акула, що виростає до 18 метрів і 25 тонн ваги. На щастя, це абсолютно невинне створіння.

Найменша рибка — це карликовий бичок. ЇЇ довжина - 9 міліметрів.

 

  •                   Найшвидша у світі риба — риба-вітрильник, здатна розвинути швидкість до ста кілометрів у годину. А найповільніша — морський коник.

 Риба анабас, що мешкає в Південній Азії вміє повзати по деревах.

 

  •                   Навіть діти знають приказку «Німий як риба». Виявляється, мовчазних риб не буває. Наприклад, чорноморська ставрида наче гавкає, азовський бичок – гарчить, карасі і коропи прицмокують.

 

3.Робота з підручником

    Бесіда з елементами розповіді та використанням ілюстративного матеріалу з метою формування уявлення про значення риб в природі та житті людини.

       Яке значення мають риби в природі? 

Риби є кормом для багатьох тварин. Ними живляться жаби, вужі, качки, гуси, 

видри, ведмеді.

      Яке значення мають риби в житті людини?

М'ясо та ікра риб це корисні продукти харчування для людини.

       Розгляньте нижні ілюстрації на с. 79 підручника. Як називаються зображені риби?

  •            Де живуть ці риби?

Гупі, золота рибка, а також багато інших риб живуть в акваріумах. Акваріуми прикрашають приміщення, роблять їх більш затишними.

  •            У кого вдома є акваріум з рибами?
  •            Як називаються риби, які живуть у вас в акваріумі?

 

Фізкультхвилинка.  Черепаха Аха (взято із ресурсу You Tube:

https://www.youtube.com/watch?v=cpEAYxMUYNw)

 

V.  Закріплення знань, умінь і навичок учнів.

1.    Робота в парах

Робота в зошиті з друкованою основою.

  •            Виконаємо завдання зошиті на с. 29.

Допоможи рибкам. За допомогою цифр «поверни» їх туди, де вони живуть. (Море: 1. Тріска, 2. Акула.  Річка: 6.Лящ, 8. Сом.  Ставок: 4. Карась, 5. Короп.  Акваріум: 3. Гупі, 7. Неонова рибка.  )

- Поставте смайлик.

 

2. Розгадай кросворд «Річкові мешканці»                                              

1.Хочеш рибку цю піймати                                                                           1.

  Треба черв'ячка їй дати.                                                          2.

  Хоч і хижий, та не щука,

   І на вигляд геть не злюка.                                                                     

                                                                                                                  4.

2. Риба-розбишака в річці живе,                                        3.

   В гості до неї ніхто не прийде

   Друзів геть вона не має,

   Бо щоразу всіх лякає.

            

 3.Рибка плаває, пірнає,

   Річку вздовж перепливає.

   Не чіпай її ти - зась.

   Зветься рибка ця ..

3.Він тішиться в ставочку, як маля,

   І хвостиком грайливо ударя,

   І сонячною літньою порою

   Блищить завжди дзеркальною лускою.

 

4.Ляже й спить на глибині

   З шаром мулу на спині,

   Тільки вуса повертає,

   Все навколо оглядає.

3.Практична робота

1) Робота над формуванням навичок і вмінь. (Вчитель пояснює і малює)

- Голова риби схожа на ромб. Очі розташовані по боках, попереду нижче -  рот. Тулуб з’єднаний з головою і має овальну форму. Поверхня вкрита лускою. Шиї в риби немає. Овал тулуба плавно завершується гнучким хвостом. У риби немає ані рук, ані ніг. Їх функції виконують плавники.

2)Творче завдання 

- Підводні глибини сповнені таємниць. Людська фантазія завжди населяла водні глибини неймовірними та таємничими істотами. Про них складали пісні, легенди, казки… Пропоную вам створити казкових рибок.

  1.               Практична робота учнів.

Під звуки композиції Підводний світ Музика ДіДюЛя Океан DownloadDownload  діти розмальовують шаблони рибок (взято із ресурсу You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=WoIBXpDctpc)

Допомагаю індивідуально. Використовую поточний інструктаж.

VІ. Підсумок уроку

  1.               Із готових малюнків створюють виставку «На дні морському».
  2.               Метод «Незакінчене речення».
  •                   Мене найбільше здивувало…
  •                   Я зрозумів, що…
  •                   Я навчилась…
docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
5349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку