Урок "Художнє конструювання виробів"

Про матеріал

Дану розробку уроку можна використовувати під час роботи над проектом "Поясний швейний виріб". Розробка уроку "Художнє конструювання виробів" передбачає ознайомлення учнів із процесом моделювання одягу.

Перегляд файлу

Дата                                         Урок №                                                                   8 клас

Тема: Художнє конструювання швейних виробів.

Мета: освітня  - познайомити учнів з видами поясних швейних виробів, сформувати поняття «моди», «стилю», «макета», професією художника-модельєра, а також навчити конструювати спідницю за допомогою муляжного методу  ;

виховна – виховувати працелюбність, художній смак,  вміння знаходити спільні рішення та відстоювати власну думку;

розвиваюча –  розвивати творчу уяву, просторове мислення.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Об’єкт праці: спідниця.

Наочність: плакат «Світлофор», слайди, робочі папки, картки «Будинок мод», жетони, бейджики, пісочний годинник, ілюстрації моделей.

Інструменти і матеріали: тканина, булавки, фурнітура, оздоблювальні матеріали, ножиці. Між предметні  зв’язки: образотворче мистецтво.

Профорієнтація: художник-модельєр.

     Хід уроку.

 

  1. Організаційний момент.(1-2 хв)

Моє ім’я Наталія Віталіївна. А щоб познайомитися з вами, я проведу таку вправу.

Вправа «Асоціація»

Дівчата, у кожної з вас на парті лежать кольорові  картки, виберіть такий колір, із яким у вас асоціюється ваше перебування на уроці. На вибраній картці напишіть ваше ім’я і прикріпіть собі на груди як бейджик.

У цьому випадку користуємося  такими кольорами:

  • червоний – настрій, захоплення;
  • жовтогарячий – радісний;
  • жовтий – світлий, приємний;
  • зелений – спокійний, урівноважений;

Актуалізація опорних знань учнів.

 Вчитель: Сучасна мода пропонує величезну кількість різних поясних виробів: спідниці, штани, шорти тощо. (Слайд 1) Одним із найулюбленіших  для жінок є спідниця. (Слайд 2)

Дівчатка, для того, щоб повторити пройдений матеріал,  ми з вами поділимося на групи і перетворимося на художників-модельєрів.

1 група – це Будинок Мод В. Зайцева;

2 група - це Будинок Мод В. Юдашкіна;

3 група - це Будинок Мод М. Вороніна.

   Робота в групах (робота з дидактичними картками)

Вчитель: дівчатка, кожна група отримає конверт, в якому лежать різноманітні моделі спідниць. Зверніть увагу , на звороті моделей знаходяться букви. Також ви отримаєте аркуш паперу , на якому вже виконане моделювання цих спідниць. Ваше завдання – підібрати до кожної моделі спідниці відповідне моделювання. (Слайд 3)

Підказка: в кінці завдання, коли ви напишете всі букви, у вас повинно утворитися слово.

Вчитель: Хочу звернути вашу увагу на дошку – на ній світлофор. Для чого ж він нам потрібний? Всі ми знаємо правила переходу вулиці на світлофор:

  • червоний – не можна переходити вулицю;
  • жовтий – приготуватися;
  • зелений - можна переходити вулицю;

На нашому уроці світлофор буде незвичайний – він буде показувати ваш рівень знань:

Зелений жетон – відповідь правильна і повна;

Жовтий – відповідь правильна, але неповна;

Червоний – відповідь невірна.

 (Мода, стиль, муляж)Молодці, добре справилися з завданням.

Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Спідниця з’явилася в ужитку людини багато тисячоліть тому, її прообразом була пов’язка на стегнах.

У Стародавньому світі спідниць не було. Н-д, у античні часи, коли існував культ людського тіла, одяг лежав на плечах і, вільно спадаючи, не приховував природної краси, форм, пропорцій фігури (плащі, хітони).(Слайд 4)

 На малюнку дуже добре видно, що в той час ніхто не вмів конструювати, моделювати. Тканину накидали прямо на фігуру людини і заколювали шпильками, формуючи виточки, рельєфи, визначаючи довжину і ширину виробу. Цей метод, яким вже тоді користувалися, дістав назву «муляжний» або метод наколки. Слово «муляж» у перекладі з французької мови означає зліпок, бо модельєр, як скульптор ліпить форму костюма із тканини.(Слайд 5)

    Повідомлення теми, мети уроку.

 Тема уроку: Художнє конструювання швейних виробів.(Слайд 6)

 Мета: на сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з «муляжними методом» моделювання, професією художника-модельєра, а  також з художнім моделюванням спідниці. Узагальнимо та систематизуємо теоретичні та практичні знання про виготовлення спідниці за допомогою муляжного методу. Наприкінці уроку ви будете презентувати власні моделі спідниць.(Слайд 7)

За активну участь ви матимете можливість отримати додаткові бали (бонуси).

     Вправа «Очікування».

Учитель роздає всім учасникам  стікери  (клейкі папірці) круглої форми і дає таку інструкцію: "Уявіть собі, що ви тримаєте піщинку. Кожен має написати на ній своє очікування від цього заняття і приклеїти її вгорі нашого пісочного годинника. Наприкінці заняття ви перемістите свою піщинку вниз настільки, наскільки збулися ваші очікування.

Отже, очікування кожного – це очікування всього класу. А що я очікую від вас, діти?

( Співпраці, взаєморозуміння, уміння спостерігати, робити висновки, узагальнювати).

 

Викладення нового матеріалу.

Дівчата, я вас запрошую відвідати ток-шоу «Модний вирок». Я буду ведучою нашого шоу, а ви , дівчата, учасниками. Для того, щоб наше шоу було плідним, я поділю вас на 4 експертні групи:

Група 1 – група В’ячеслава Зайцева;

Група 2 – група Валентина Юдашкіна;

Група 3 – група Джорджіо Армані;

Група 4 – група Джанні Версаче.

Сьогодні ми маємо обговорити наступні питання:

  1. поняття «мода» та «стиль», в чому їх схожість та відмінність;
  2. моделювання, його види;
  3. муляжний спосіб моделювання, в чому його переваги та недоліки.

Виступ групи В’ячеслава Зайцева.

 1).Слово «мода» походить від латинського слова modus, яке в перекладі означає “міра, спосіб, правило». Під поняттям «мода» розуміють нетривале панування тих чи інших смаків, які виявляються в зовнішньому вигляді різних оточуючих предметів (одязі, взутті, автомобілях тощо).

У давні часи форма та оздоблення різних побутових предметів змінювалася дуже рідко. Одяг, посуд, меблі сторіччями мали традиційний усталений вигляд. Удосконалення окремих елементів відбувалося надзвичайно повільно. Щоб забезпечити швидку зміну форм оточуючих предметів, необхідно було створити для цього певні умови. Так, зокрема, мода на одяг у сучасному розумінні цього слова з’явилася лише з появою великих фабрик для виробництва тканини. У період середньовіччя стихійне масове захоплення певними видами одягу стали називати модою.

Виступ групи Валентина Юдашкіна.

Близьким до поняття «мода» є поняття «стиль». Стиль - це індивідуальна манера, своєрідні, неповторні особливості творчості. У сучасному одязі виділено кілька стилів: класичний, романтичний, фольклорний, спортивний, еклектичний або дифузний стиль.

Кожній людині важливо знайти свій стиль, який допоможе підкреслити найпривабливіші риси, відповідатиме умовам її життя та праці.

 Сучасна мода пропонує величезну кількість різних поясних виробів: спідниці, штани, шорти тощо. Одним із найулюбленіших для жінок є спідниця.

    Виступ мистецтвознавця.

Спідниця з’явилася в ужитку людини багато тисячоліть тому, її прообразом була пов’язка на стегнах.

 У Стародавньому світі спідниць не було. Н-д, у античні часи, коли існував культ людського тіла, одяг лежав на плечах і, вільно спадаючи, не приховував природної краси, форм, пропорцій фігури (плащі, хітони).(Демонстрація ілюстрації)

 У Франції, Англії XVI-XVII ст. фігуру заховали в корсет, втягнувши талію. Спідницю розширили до неймовірних розмірів за рахунок металевого каркасу, що важив 7-8 кг. Вся ця конструкція стояла на підлозі сама по собі. У неї заходили як в шафу і застібалися. Каркас мав таку об’ємну форму, що, проходячи у вузькі двері або усаджуючись, пані зазнавала чималі труднощі. Такий одяг приховував недоліки фігури, створюючи враження стрункості. І повні, і худі пані здавалися однаково підтягнутими, з прямою спиною і гордовито піднятою головою. У XVIIІ столітті каркас стане настільки громіздким і незручним, витягнутим з боків, що жінка могла торкнутися краю спідниці тільки витягнутою рукою. Такий одяг носили і маленькі дівчата.

 Іспанія  XVII ст.. – століття інквізиції, тіло вважається гріховним, одяг повністю спотворює пропорції. Характерною деталлю жіночого костюма XVII ст. була знімна орна спідниця з шлейфом, що мав не тільки декоративне, скільки престижне значення – довжина шлейфу залежала від знатності походження, наприклад, у королеви шлейф був завдовжки 4,95 м, у принцеси 2,25 м, герцогині – 1,35 м. Якщо вимагали обставини і етикет, шлейф лежав вільно або його носили пажі. Особливо престижно було мати як пажів маленьких негренят.

 Цікава історія появи сучасної міні-спідниці. У 1964 р. молода англійка Лінда Квайзін робила удома генеральне прибирання. Щоб зручніше було мити підлоги, вона одяглася в стару, таку, що обрізана ножицями вище за коліно, спідницю.

 Саме в цей час до неї зайшла її краща подруга – Мері Куант, початкуючий лондонський модельєр. Мері була вражена, як надзвичайно виглядає її хороша подружка з точеними ніжками у цій нестандартній обстановці. Міні-спідниця завоювала скажену популярність в Англії.

Виступ групи Джорджіо Армані.

 2) Тепер давайте поговоримо про поняття «моделювання одягу». Моделювання це процес створення  композиції моделі й виконання її в матеріалі. Моделювання є початковою стадією виготовлення виробу, під час якого враховується призначення одягу, фігура людини, колір і малюнок тканини. Воно складається з трьох частин:

1. Художнє моделювання. Його здійснює художник-модельєр. Він розробляє ескіз моделі і складає її детальний опис.  Під час розробки моделі він враховує її призначення, вік людини, фактуру матеріалу, форми та пропорції одягу.

2. Конструювання здійснює модельєр-інструктор. Він вибирає базисні креслення, наносить виточки, рельєфи, конструктивні лінії.

3. Технічне моделювання. Включає нанесення на кресленні фасонних ліній, підрізів, застібок, кишень.

 

 

 

Виступ групи Джанні Версаче.

 

 3) Муляжний метод або метод наколки - це спосіб моделювання одягу, при якому тканину накидають на манекен або прямо на фігуру людини і заколюють шпильками, формуючи виточки, рельєфи, визначаючи довжину і ширину виробу. Таким чином, коли модельєр, як скульптор ліпить форму костюма із тканини, можна створити весь асортимент одягу: від корсетів і штанів до вечірніх суконь з драпіровками і пальто. (демонстрація муляжного методу)

Закріплення нового матеріалу.

Тепер вам необхідно підвести підсумки нашого ток-шоу «Модний вирок» і для цього ми проведемо гру «Блеф-клуб». ( Учням необхідно відповідати на запитання або «так» або «ні».)

  1. Мода  - постійне явище. (Ні)
  2. Стиль – це індивідуальна манера, , своєрідні, неповторні особливості творчості.(Так)
  3. Художнім моделюванням займається інженер-конструктор. (Ні)
  4. Під час моделювання враховується призначення одягу, фігура людини, колір і малюнок тканини. (Так)
  5. До поясних виробів ми можемо віднести: плаття, блуза, жакет, нічна сорочка. (Ні)
  6. Муляжний спосіб – це конструювання і моделювання безпосередньо на постаті або манекені. (Так)
  7. Моделювання складається із художнього моделювання і технічного моделювання. (Так)
  8. Технічне моделювання включає в себе розробку ескізу моделі. (Ні)
  9. У сучасному одязі виділено кілька стилів: класичний, романтичний, фольклорний, спортивний, еклектичний.(Так)
  10. Фольклорний стиль- це поєднання декількох стилів в одязі однієї людини. (Ні) 

Вправа «Джерело енергії».

Вихідне положення: сісти, покласти руки перед собою (на стіл або на коліна). Видихнути, голову повільно опустити, щоб підборіддя торкнулося грудей. Відчути, як розслабилися м’язи потилиці, повністю розслабити плечі. Відтак повільно підвести голову і при цьому зробити вдих. Відкинути голову назад так, щоб грудна клітка розширилась і наповнилася повітрям. Тричі повторити вправу.

    4.Практична робота.

Вступний інструктаж.

1. Вправа «Мікрофон».

Перед виконанням завдання давайте повторимо правила ТБ при роботі з ножицями та булавками за допомогою методу «МІКРОФОН».

1. Вузький кінець леза закладати під тканину.

2. Різати ножицями від себе вправо або від себе вліво.

3. Ножиці класти зімкнутими лезами від себе.

4. Ножиці передавати кільцями вперед, тримаючи за зімкнуті леза.

5. Голки і шпильки зберігати у гольнику.

6. Зламані голки і шпильки не викидати, а класти у спеціально відведену для цього коробку.

7. Не працювати іржавими голками та шпильками.

8. Не брати в рот голки та шпильки.

В кінці завдання кожна група проводить захист своєї моделі.

 

 

 

2. Виконання макету спідниці та її художнє оформлення.

Завдання:

Зараз кожен наш Будинок Мод отримає по 2 манекени – 2 ляльки. Ви будете працювати по парах. Кожна пара повинна, за допомогою муляжного методу, створити модель спідниці і підготувати презентацію своєї моделі. При виконанні завдання не забудьте врахувати естетичні, гігієнічні та експлуатаційні вимоги, що ставляться до одягу.

  1. Організувати робоче місце.
  2. Виконати ескіз моделі спідниці.
  3. Використовуючи  тканину, булавки, ножиці, фурнітуру, сучасні оздоблювальні матеріали розробити модель спідниці за допомогою муляжного методу.
  4. Художньо оформити виріб.
  5. Підготувати презентацію моделі спідниці.

 

Поточний інструктаж.

 Учні виконують роботу. Під час роботи вчитель контролює виконання учнями санітарно-гігієнічних вимог, правил техніки безпеки, допомагає учням у яких виникають запитання, заохочує тих, хто успішно виконує роботу.              Якщо порушень немає, група одержує жетони (додаткові бали)             

Заключний інструктаж.

Демонстрація спідниць з описом моделей.

Нагородження почесними стрічками в таких номінаціях:

1. Міс «Оригінальність»

2. Міс «Яскравість»

3. Міс «Сучасність»

4. Міс «Чарівність»

5. Міс «Досконалість».

6. Міс «Елегантність»

Учні визначають домінантів оплесками.

 

   5.Підведення підсумків уроку.

Метод «мікрофону»:

- Чому ви навчилися на сьогоднішньому уроці?

- Які прийоми та методи вам найбільше сподобалися?

Дівчатка, ми розпочали наш урок з правил дорожнього руху. З того, що саме зелене світло дає нам можливість перейти вулицю. Мені хочеться, щоб ті практичні знання, уміння, навички, які ви отримали на уроці були для вас зеленим світлом у подальше доросле життя, яке буде сприяти вашій соціальній адаптації: як жінки, як матері, як дружини.

Команди дому моделей зайняли міста згідно з отриманими бонусами.

    6.Домашнє завдання.

Принести необхідні матеріали та інструменти для практичної роботи.

 

 7.Прибирання робочих місць і майстерні.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку