Урок "Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко. Коли твір відкриває свої таємниці. О.Іваненко «Синичка» ( продовження)"

Про матеріал
Для уроку літературного читання 3 клас Мета: продовжити опрацювання літературної казки Оксани Іваненко «Синичка», вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, сприймати змальовані словами образи природи рідної землі, аналізувати прочитане, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, виховувати бажання допомагати птахам узимку.
Перегляд файлу

Тема: Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко. Коли твір відкриває свої таємниці. О.Іваненко «Синичка» ( продовження)

Мета: продовжити опрацювання літературної казки Оксани Іваненко «Синичка», вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, сприймати змальовані словами образи природи рідної землі, аналізувати прочитане, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, виховувати бажання допомагати птахам узимку.

Обладнання: ілюстрації, предметні малюнки, відеофрагменти.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

    Ось дзвінок сигнал подав,

    для роботи час настав.

    Так і ми часу не гаймо,

    і урок свій починаймо.

ІІ. Мовленнєва розминка

    1. Робота над скоромовкою

      А на ґанку в нас синиці,

     Крихти їм несу в руці.

     І сусідський хлопець Гліб

     Вчора їм приносив хліб.

     -  Про кого ця скоромовка?

-  Кому із цих птахів потрібна наша допомога взимку? (демонстрація

малюнків)

     - Чому іншим птахам наша допомога не потрібна? ( Інші птахи –         перелітні.)

     -  Чи одночасно перелітні птахи відлітають у вирій? (Це залежить від

того, чим живляться птахи.)

     - Чи можемо зображених на малюнках птахів поділити на групи? ( Солов’ї,   ластівки живляться комахами, тому відлітають першим; граки, дрозди  - рослинами; гуси, журавлі знаходять собі їжу на водоймах, тому відлітають пізніше.)

     2. Робота над чистомовкою

     Ець – ець –ець – сіренький горобець.

     Ель – ель –ель – довгоногий журавель.

     Уля – уля – уля – кує в гаю зозуля.

     Ка – ка – ка – маленька ластівка.

     Ел – ел –ел – хижий птах орел.

     Иця – иця –иця – зимує в нас синиця.

     Ур – ур –ур – горить снігур.

     Ва – ва – ва – вдень спить нічна сова.

     Сей – сей – сей – співучий соловей.

     Ока – ока – ока – скрекоче щось сорока.

     Ак – ак – ак – на ворону схожий грак.

    - Назви яких птахів є і в опрацьованій щойно скоромовці й у І частині казки Оксани Іваненко «Синичка», над якою ми почали працювати на минулому уроці?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

( Читання й переказ опрацьованої на минулому уроці частини казки.)

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку

     - Сьогодні ми продовжимо читати літературну казку Оксани Іваненко «Синичка». Дізнаємося, чи вдалося пережити синичці зиму.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання літературної казки Оксани Іваненко «Синичка» (с.79 – 81, продовження)

     1. Виразне читання казки (комбінованим способом учитель – заздалегідь підготовлені учні).

      - Які почуття викликала у вас ця частина казки?

     2. Словникова робота.

     а) довідкове бюро

     Чепурна – відзначається чистотою, акуратністю, охайністю.

     Чеберяє – робить часті рухи лапками.

      б) читання слів уголос «луною» за вчителем:

      найрозкішніших

      надзвичайними  

      коритися

      брів

      ґелґотали

      3. Читання казки учнями

      - Знайдіть у казці слова, з якими зв’язані слова, значення яких ми тільки що опрацювали?

      (Найрозкішніших садів, надзвичайними квітами, коритися зимі, брів у ліс,      ґелґотали гуси.)

      - Чи всі пари слів можна назвати словосполученнями?

      4. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

      - Відновіть послідовність появи у казці дійових осіб.

      ( Сонечко, хмари, весна, гуси, журавлі, соловей, дуб.)

      - Звідки сонечко дізналося, що в лісі є пташка, яка не злякалася зими?

      ( Хмари розповіли.)

      - Прочитайте слова хмар.

      - Що сказало сонечко синичці? ( Нічого. Лише засміялось.)

      - А синичка з якими словами звернулась до сонечка?

      - Доведіть, що ця пісня адресована саме сонечку.

      - Які зміни в природі сповіщали про прихід весни?

      ( З’явилися калюжі, забігали комашки, сяяло сонечко, прокинулися метелики, дерева, дзюрчали струмки, зацвітали квіти, набухали бруньки, летіли пташки.)

       - Чи є в частині казки, де розповідається про прихід весни, фразеологізм?

       ( Од рук відбивалися)

       - Про що запитали у синички гуси? ( Робота над виразністю)

       - Про що запитали у синички журавлі? (Робота над виразністю)

       - Про що запитав у синички соловей?

       - Коли ж прилетів соловей?

      - Які пісні він співав?

      - Про що думала синичка, слухаючи першу пісню солов’я?

      - Чиї слова змогли розвіяти сумніви синички? Прочитайте ці слова.

      5. Робота за ілюстрацією

      - Яким реченням казки можемо підписати малюнок?

      - Озвучте малюнок.

      6. Характеристика синички

      - Із запропонованих слів оберіть ті, що характерні нашій синичці. Доведіть правильність своєї думки.

      ( Смілива, хвалькувата, віддана, весела, хитра.)

      7. Визначення теми й головної думки казки

        На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.

        Та земля мила, де мати народила.

        За морем тепліше, та вдома миліше.

      8. Складання можливих діалогів між дійовими особами

   VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання

      Читати й переказувати опрацьовану частину казки. Придумати продовження казки. Прочитати казку Оксани Іваненко «Синичка» повністю.

      

    

 

docx
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку