Урок. "І.Франко "Фарбований Лис.Образ Лиса,риси його характеру"

Про матеріал
Викликати інтерес до читання,формувати інформаційні,комунікативні компетентності
Перегляд файлу

І. Франко “Фабований Лис”

Образ Лиса, риси його характеру

                                                                              Слова ласкаві, а думки лукаві.

                                                                                    Народна мудрість.

 

Мета:

навчальна — навчити учнів характеризувати героїв казки;

виховна —виховувати негативне ставлення до зухвалості, лицемірства,

кепкування з менших і бідніших;

розвивальна —розвивати увагу, пам'ять, культуру зв'язного мовлення,

вміння логічно мислити, наводити переконливі

приклади; вміння характеризувати головні та другорядні

персонажі.

 

Обладнання: портрет І. Франка, збірки казок “Коли ще звірі говорили”,

малюнки школярів до образу лиса.

 

Хід уроку

Ι. Організаційний етап.

ΙΙ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя

Добрий день, діти! А тепер діти, привітайте одне одного. Усміхніться — і до вас прийде радісний настрій. Хочу, щоб ви були впевнені в собі й задоволені собою. А людина лише тоді може буди задоволена, коли досягає певних успіхів, долаючи перешкоди, коли говорить: “Мені це вдалося”.

Сьогодні зі мною трапилось щось незвичайне. Приходжу я до школи, а на столі у кабінеті лежитьсобі згорток паперу. Я ж як людина допитлива, зазирнула в середину, а там... ось такий малюнок...

Хто це? Звідки він взявся? Невідомо.

Ось я і подумала, сьогодні зустрічаюсь із п'ятикласниками, а вони — дітки розумні, дружні, то ж допоможуть мені розібратися, що ж це за герой, з якого твору. Та ще й розкажуть мені про нього щось цікавеньке на уроці.

Може мені хтось допоможе і дасть відповідь на питання:

Що за герой зображений на малюнку? З якого він твору?

ΙΙΙ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Часто в образах казкових героїв ми впізнаємо себе. Спостерігаючи за вчинками персонажів, за перебігом зображених подій, даємо їм оцінку, робимо висновки для власного життя. На цьому уроці ви осмислите суть лицемірства і зазнайства, проаналізувавши дану літературну казку, винесете важливі життєві уроки (запис у зошитах теми уроки та епіграфа).

IV. Сприймання та засвоєння навчального матеріалу.

  1.                                  Цитатний диктант (діти зачитують цитати. Визначають кого з героїв вони характеризують)
  •                                       “Фарбував будинки, паркани та садові лави. Завтра він мав фарбувати якийсь великий паркан і відразу розвів собі півдіжі фарби та й поставив її в кутку на подвір'ї, щоб мати на завтра готово”. (Маляр)
  •                                       “Серце в бідолахи билося сильно, голод крутив кишки, запах олії душив його, але що було робити!” (Лис Микита)
  •                                       “Ще вчора він був добрим знайомим нашого Микити, але тепер, побачивши нечуваного синього звіра...аж завив з переляку, а отямившися, почав утікати — ледве хлипає” (Вовк)
  •                                       “Вистригла йому три жменьки волосся між очей і пустила на вітер, щоб так і його переполох розвіявся”. (Мавпа Фрузя)
  •                                       “В народних вбраннях задзявкотіли тоненькими тенорами, то цар не міг втриматися”. (Молоді лисички)
  •                                       “Ревли басом, аж дуби тряслись”. (Ведмеді)
  •                                       “Витягали соло, аж вуха в'янули”. (Вовки)

2. Робота над образом героя. Бесіда за питаннями:

Які риси характеру притаманні Лису Микиті?

Мозковий штурм”риси характеру: гордість, хвалькуватість, сміливість, кмітливість, хитрість, обережність, рішучість, самовпевненність, фантазія, корисливість.

2.1. Метод “Пошук інформації” робота в парах, добирають цитати, які відповідають певним рисам характеру Лиса.

2.2. Визначте, які риси характеру Лиса Микити є позитивними.

(Малюнок Лиса)

(діти розміщують позитивні риси)

Розумний, сміливий, вправний, кмітливий, зарозумілий, спостережливий.

 

Молодці. А зараз відпочинемо і вирушимо до лісу, пошукаємо Лиса і дізнаємось чи все ми про нього пригадали.

3.Фізкультхвилинка

4. Сценка. Слова Лиса...

(Малюнок Лиса)

А про які риси характеру позитивні чи негативні розповів нам Лис Микита?

Назвіть їх.

Хвалькуватий, необережний, нечесний, користолюбивий

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Рубрика “Поміркуй”

- А така риса характеру, як хитрість, вважається негативною чи позитивною?

- За яких обставин вона виявляється героя?

- Які риси людського характеру засуджуються в казці?

(брехливість, хвалькуватість)

2. Складання асоціативного ряду.

Чого вчить і що виховує казка І. Франка “Фарбований Лис”

 

Доброти, чемності, відвертості, щирості, поваги до інших.

 

VI. Підсумок уроку.

Ми переконались, що обман ніколи не закінчується добром. Ця казка змушує кожного з нас поглянути на себе і дати відповідь на питання: Який я? Чи чесний зі своїми друзями, батьками?

Англійське прислів'я стверджує: “ Найдовша у світі відстань — відстань від голови до серця”. Бажаю вам подолати цю відстань і серцем дати відповідь на запитання:

Якою я зростаю людиною?

VII. Оголошення результатів навчальної діяльності.

VIII. Д/з. Скласти казку про домашнього улюбленця.

 

 

doc
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку