Урок "І.Котляревський "Наталка Полтавка" образи твору . Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Народність твору.

Про матеріал
Урок із використанням методів інтерактивного навчання. Автор : Зайчук Л.Ю. , учитель вищої категорії.
Перегляд файлу

ТЕМА: І.П. Котляревський. «Наталка Полтавка». Образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки.

Народність твору

Мета: Охарактеризувати образи п’єси, Наталки, Петра, Миколи ... розвивати вміння бачити за діями і вчинками персонажів людську душу, висловлювати свої думки, робити висновки, відстоювати людську гідність, власні принципи, прищеплювати любов до театру

 

Котляревський показав, що й під грубою свитою б’ється людське серце

М. Коцюбинський

 

Драматичний витвір Котляревського - найкраща оздоба української сцени

Анджело де Губернатіс

 

Хід уроку

 

І. Організаційна хвилина. Рефлексія (Обмін побажаннями на урок).

«Мозкова атака»

  •              Коли була написана п’єса «Наталка Полтавка»?
  •              Жанр твору? (Соціально-побутова п’єса, «Малоросійська опера»)
  •              З’ясуйте тему драми.
  •              Яка головна думка твору?
  •              З якими героями ви познайомились на сторінках «Наталки Полтавки»? З ким би із них хотіли зустрітись?

 

  1.          Оголошення теми, мети уроку, їх мотивація
  1.                Рольова гра. На фоні мелодії пісні з’являється Наталка, вітається, починає розповідати про себе.

Пам ’ятаю, яка я була щаслива, коли ми жили в Полтаві. Батько, мати і Петро... Я так його кохала, мріяли побратись ...Та приходить час і батько вигонить Петра... але коли з’являється мій Петро, то я вже...

 

  1.                Інсценізація (зустріч Наталки з Петром після довгої розлуки   )або відеоперегляд.

Учитель: Що ж думають про вас, Наталко, учасники групи, які досліджували ваше життя?

  1.                Характеристика образу Наталки учасниками групи, які досліджували її образ. Створення інформаційного грона рис характеру героїні.
  • Питання групи до учнів класу:
  •              Які риси характеру Наталки вам імпонують?
  •              Що не подобається в Наталці?

 

Висновок: Наталка - ідеал української дівчини, жінки

 

Учитель: Таку доньку могла виховати тільки гарна матір

  1.                Образ Терпелихи (Випереджувальне завдання) Звіт

групи

  • Питання до групи від учнів класу:
  • Чи однаково розуміють «щастя» донька і матір?

 

  1.                Представлення образів Петра, Миколи, Возного та Виборного учасниками груп.( Випереджувальне завдання)
  • Кожна група завершує свій виступ

словами :    «героєві ми б  порадили...»

 

 

 

Учитель: Прокоментуйте вислів М. Коцюбинського, що став епіграфом уроку.

  •              Кого з героїв стосуються ці слова?
  •              Саме завдяки яскраво змальованих характерів героїв, п’єса приваблива і безсмертна.
  •              Думка про твір критиків, зокрема й Анджело де Губернатіса, англійського вченого.
  •              Одна із основних ознак «Наталки Полтавки» - її народність.

 

  1.                Повідомлення учня про народність «Наталки Полтавки» (Пісні, мова, позитивні герої - простий народ)
  1.            Підсумок уроку.

Усний твір : «Цінності, які я виніс для себе із твору»

  1.            Оцінювання.

 

Домашнє завдання

Письмова творча робота «Лист до одного з героїв п’єси»

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку