21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок і презентація "Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях"

Про матеріал

Урок української мови в 4 класі з використанням ІКТ "Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях". Мета уроку: вчити учнів за допомогою відмінкової форми іменників визначати відмінок прикметників у реченнях, узагальнити знання учнів про граматичні ознаки прикметників та іменників і взаємозв'язок між ними; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати, робити висновки; розвивати мовлення, логічне мислення, кмітливість; виховувати пізнавальні інтереси, любов до скарбниці рідної мови, бажання вивчати її та спілкуватися нею.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях

Мета: вчити учнів за допомогою відмінкової форми іменників визначати відмінок прикметників у реченнях, узагальнити знання учнів про граматичні ознаки прикметників та іменників і взаємозв’язок між ними; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати, робити висновки; розвивати мовлення, логічне мислення, кмітливість; виховувати пізнавальні інтереси, любов до скарбниці рідної мови, бажання вивчати її та спілкуватися нею. 

Хід уроку

І.Самовизначення до діяльності.

Щоб мова тобі повністю відкрилася, маєш бути залюбленим в неї. Олесь Гончар

  • Діти, як ви розумієте вислів видатного українського письменника Олеся Гончара?
  • Дійсно, якщо любити свою рідну мову. Весь час дізнаватися про неї щось нове, то  будеш досконало володіти нею.
  • А що ви повинні робити на уроці, щоб дізнатися нове?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Тестування.

  • Перед вами знайомі вже вам «Сходинки успіху», де ви будете відмічати кількість балів, які ви заробили за кожне завдання.

 

  1. Вставити слова в текст (вправа 178).  (1 учень)

      Ліс сяє кришталем. Ще вчора поля й вигони були сірими, одноманітними, а сьогодні кожна суха травичка, кожна стеблина прибрана в сріблясте мереживо і біле срібло.

      Морозець приємно пощипує щоки. Ледь-ледь риплять  сніжинки під ногами. Легко дихається цього зимового ранку.

— Текст вправи — це розповідь чи опис? Доведіть.

— Які головні члени у перших двох реченнях другого абзацу ви підкреслили?

— Прочитайте речення із дібраними з довідки прикметниками.

III. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Хвилинка каліграфії

Н Р Д З О М

-Уважно подивіться на ці букви. Що вони вам нагадують?

- Назвіть відмінки з запитаннями.

2. Провідміняйте і запишіть на карточках словосполучення справжня сніжна зима

Н.в. (Хто? Що)  справжня     сніжна          зима

Р.в. (Кого? Чого?)   справжн_____ сніжн_____ зим____

Д.в. (Кому? Чому?) справжн_____ сніжн_____ зим____

З.в. (Кого?  Що?) справжн_____ сніжн_____ зим____

О.в. (Ким? Чим?) справжн_____ сніжн_____ зим____

М.в. (На кому? На чому?) на   справжн_____ сніжн_____ зим____

Перевірка. (слайд)

IV. Фізхвилинка

V. Підготовка до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу

- Пригадайте, як змінюються прикметники? (За родами, числами і відмінками)

- Нагадайте мені, будь ласка, тему вчорашнього уроку української мови.         ( Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками)

- Як ви думаєте, яка тема сьогоднішнього уроку? (Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників)

2. Фіксація утруднення. Постановка мети|ціль| діяльності.

- Визначте рід, число та відмінок прикметника зеленої.

- Як ви думаєте, чому ви затрудняєтесь це зробити?

-Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчитись визначати відмінки прикметників і виведемо алгоритм визначення відмінків прикметників)

VI. Побудова|шикування| проекту виходу з|із| утруднення|скрута| («відкриття|відчинення|» дітьми нового знання).

1. Робота в групах.

-Об'єднайтесь в групи за формами сніжинок, які лежать у вас на партах. Виконайте завдання.

1 група.   Вставити закінчення.

       Прийшла довгоочікуван___ зима. Пухнаст___ сніг укрив все навколо: надягли біл___ шубки дерева, насунув білосніжн___ шапку будинок.  Холодн___ заметіль замела всі дороги, переплутала  всі  шляхи. Природа занурилася в глибок____ сон.  Іскряться сніжинки як дорогоцінн___ камені, всіма кольорами веселки переливається крижан____ убір  землі. А казков____ дерева в срібн_____  інеї стоять. Красиво!

2  група.   Підкреслити прикметники (хвилястою лінією) та іменники, від яких вони залежать (однією лінією)

    Прийшла довгоочікувана зима. Пухнастий сніг  укрив все навколо: надягли білі шубки дерева, насунув білосніжну шапку будинок. Холодна  заметіль замела всі дороги, переплутала всі шляхи. Природа занурилася в глибокий сон.  Іскряться сніжинки як дорогоцінні камені, всіма кольорами веселки переливається крижаний убір землі. А казкові дерева в срібному інеї стоять. Красиво!

3 група.  Визначити число і рід прикметників.

    Прийшла довгоочікувана зима. Пухнастий сніг укрив все навколо: надягли білі шубки дерева, насунув білосніжну шапку будинок. Холодна заметіль замела всі дороги, переплутала всі шляхи. Природа занурилася в глибокий сон.  Іскряться сніжинки як дорогоцінні камені, всіма кольорами веселки переливається крижаний убір землі. А казкові дерева в срібному інеї стоять. Красиво!

4 група.  Визначити відмінок прикметників.

    Прийшла довгоочікувана зима. Пухнастий сніг укрив все навколо: надягли білі шубки дерева, насунув білосніжну шапку будинок. Холодна заметіль замела всі дороги, переплутала всі шляхи. Природа занурилася в глибокий сон.  Іскряться сніжинки як дорогоцінні камені, всіма кольорами веселки переливається крижаний убір землі. А казкові дерева в срібному інеї стоять. Красиво!

-Як ви вважаєте,  чому ви не змогли визначити відмінок прикметника зеленої, а в тексті визначили відмінки прикметників?

2.Складання алгоритму визначення відмінків прикметників.

 - Спробуйте скласти алгоритм визначення відмінків прикметників.

Перевірка за слайдом.

VІI. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном (зразком)

  • Спишіть речення, визначте відмінки  прикметників.

Ідеальні сніжинки наділені  досконалою красою. 

  • Білі картки для тих, хто все зрозумів добре.  Жовті – для тих, хто не впевнений , зелені – для тих, хто потребує допомоги.

Перевірка за зразком.

VІІІ Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 94 правило, с.95 вправа 181

ІХ. Рефлексія діяльності

1. Продовження речень.

— Продовжте речення.

• Прикметник змінюється за... .

• Щоб визначити відмінок прикметника, потрібно... .

 

 

 

1

 

zip
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку