Урок " Іграшка –годівничка. «Годівничка для синички»"

Про матеріал
Урок з дизайну і технологій Тема: Інструктаж з Т.Б. Іграшка –годівничка. «Годівничка для синички» Мета: Вчити учнів робити саморобки, залучати до активної екологічної діяльності, познайомити із проблемами зимуючих птахів; розвивати нестандартне мислення, уяву; виховувати любов до природи, бажання охороняти природу.
Перегляд файлу

Урок з дизайну і технологій

Тема: Інструктаж з Т.Б. Іграшка –годівничка. «Годівничка для синички»

Мета: Вчити учнів робити саморобки, залучати до активної екологічної діяльності,  познайомити із проблемами зимуючих птахів; розвивати нестандартне мислення, уяву; виховувати любов до природи, бажання охороняти природу.

Обладнання: Альбом, клей, ножиці, нитки, вата.

План уроку

  1. Підготовка робочих місць.
  2. Інструктаж з техніки безпеки з користування ножицями.
  3. Підготовча частина
  4. Основна ( практична) частина
  5. Підсумок роботи
  6. Прибирання робочих місць.   

Хід уроку

І. Організаційна частина

  1. Підготовка робочих місць.

 

  1. Інструктаж з техніки безпеки з користування ножицями.

Вчитель. Діти давайте повторимо звами правила користування ножицями.

(Відповіді учнів)

-         Ножиці не можна брати без дозволу.

-         Ножиці не можна класти на край столу, вони можуть впасти на ногу і поранити.

-         Ножиці не можна залишати у відкритому вигляді.

-         Не можна проводити руками по відкритим лезам ножиць, вони гострі і можна порізати палець або руку.

-         Ножиці не можна передавати лезами вперед.

-         Ножиці потрібно зберігати в підставці ручками вгору.

-         Ножиці не можна тримати лезами вгору або у напрямку до себе, можна наткнуться і поранитися.

-         Ножицями не можна вирізати на ходу.

Вчитель. Молодці ви всі гарно засвоїли правила поведінки з ножицями на уроці. Ви знаєте, що дотримання техніки безпеки це запорука не тільки вашого здоров’я, а і здоров’я ваших товаришів.

    Правил техніки безпеки дотримуються люди на всіх підприємствах.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Бесіда.

-         Сьогодні ми з вами будемо працювати на такому підприємстві, у столярному цеху.

-         І будемо ми сьогодні робити  годівничку.

-         Але для того, щоб зробити  будь-який виріб, потрібна праця багатьох людей.

-         Це: конструктори, дизайнери, художники, працівники майстри.

-         І ось сьогодні ми будемо з вами такими майстрами. Але для того, щоб виріб вийшов досконалим потрібно знати його роль та значення.

-         Як ви думаєте : « Для чого потрібні годівнички?»

-         А яких зимуючих птахів ви знаєте?

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над загадками.

-         Молодці ви багато знаєте.

-         А зараз я пропоную вам відгадати загадки.

 

Чорний жилет,

червоний берет,

ніс – як сокира.

Що це за сила? (Дятел)

 

Як зима – вона на гілці,

І співа, мов на сопілці…

Жовті груди, чорні крила,

Кусень сала сама з’їла. (Синиця)

 

Взимку в гості прилітають –

І на вітті спочивають.

Їхні груди червоніють –

Дітки з красоти радіють.

На мерзлій сніговій корі

Збирають крихти …  ( Снігур)

 

Довгохвоста вона,

Зі спини чорним-чорна,

Черево біле та плечі.

Тарахтенье замість промови,

Хоч кого побачить - вмить

Піднімає скрекіт-крик. ( Сорока)

 

Нахвалялась птиця чорна:

«Я весела, я моторна,

Довгий дзьоб та довгий хвіст,

Я й співати маю хист.

Я прекрасна, я вродлива,

Приязна, розумна, мила.

От якби ж то ще корона…»

Нахвалялася… (Ворона)

 

 

За вікном летить сніжок,

Піднялася віхола.

Але бачу я пташок,

Що сидять під стріхою.

Чив-чив-чив! Чив-чив-чив!

Хто співати їх навчив?

Сірі пташенята ці

Звуться, діти,... (Горобець)

 

З рук зерно та крихти їсть.

Сизокрилий в мене гість.

Сідає додолу

Птиця миру … ( Голуб)

 

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

 

Вночі в гаях і лісах

Ухання наводить страх,

Страшний дикий крик і сильний,

Так кричить величезний ... (Пугач)

 

Влітку тут він не буває,

Лиш на зиму прилітає.

Скаче він по горобині

В червонесенькій хустині,

Не лінивець, і не сплюх

Гість північний – ... (Омелюх)

 

Синіх крил красу

Розгледіти не можна в лісі,

За сучків пурхає бойко

З різким хрипким криком ... Сойка)

 

Ось пташка так пташка,

Не дрозд, не синичка,

Не лебідь, не качка

І не дрімлюга.

Але ось ця пташка,

Хоч і невеличка,

Виводить пташенят

Тільки лютої зими. ( Шишкар)

 

- Бачите як багато різноманітних зимуючих птахів живе у нашому краї.

2. Робота в групах.

Впізнай і розмалюй птаха.

C:\Users\User\Desktop\4  клас\Нова папка\зображення_viber_2023-10-09_15-15-52-568.jpg

 

3. Проблемне запитання.

- Діти, як ви думаєте , які небезпеки очікують цих птахів?

_ А як ми можемо їм зарадити?

ІІІ. Опрацювання матеріалу

  1. Робота в групах.

Ділимося на бригади. Кожна бригада має бригадира. Сьогодні бригадирами будуть….. . Бригадири комплектують свої бригади.

  1. Розгляд зразка виробу.
  2. Ознайомлення з етапами виготовлення.
  3. Аналіз виробу
  4. Практична робота
  5. Виробнича гімнастика  (Фізкультхвилинка)
  6. Продовження практичної роботи.

ІV. Підсумок уроку

  1. Виставка робіт учнів
  2. Прибирання робочих місць
docx
До підручника
Трудове навчання 4 клас (Роговська Л. І.)
Додано
29 січня
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку