УРОК – ІМЕНИНИ АНАСТАСІЇ.
ТЕМА. Симетрія відносно точки.
МЕТА:формування поняття симетрії відносно точки; вивчення властивостей симетрії відносно точки; формування вмінь застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач; розвиток логічного мислення учнів; виховувати спостережливість, працьовитість, старанність.
ХІД УРОКУ.
1.Перевірка домашнього завдання ( наявність ).
Усні задачі.
1.Під час переміщення прямокутний трикутник ∆АВС в якому кут С дорівнює 90⁰, кут А дорівнює 68⁰, АВ = 18см переходить у ∆А₁В₁С₁. Знайдіть сторони і кути ∆А₁В₁С₁. (кут В₁=22⁰, А₁В₁=18см).
2.В яку фігуру переходить під час переміщення відрізок довжиною 1 дм?(У відрізок довжиною 1дм).
3.Під час переміщення точка А переходить у точку А₁, точка В---у точку В₁, точка С---у точку С₁. Кут АВС дорівнює 23⁰.Який ще кут відомий і чому він дорівнює? (Кут А₁В₁С₁ дорівнює 23⁰).
4.Під час переміщення трикутник АВС переходить у трикутник А₁В₁С₁, кут А=42⁰, кут В=105⁰. Знайдіть кут С₁.( Кут С₁=33⁰).
Кожному числу 22, 18, 1, 23, 33 відповідає певна буква українського алфавіту. Складіть з цих букв жіноче ім’я. Так, правильно---Настя.
В народі казали:»Скоро Настя на помості запросить три празники в гості». Справді-бо, за три дні прийдуть найбільші різдв’яно-новорічні святки.
Завдання для Насті. Точка С належить відрізку АВ, довжина якого 12дм.Визначте довжину відрізка АС, якщо АС менший у 2 рази за ВС.(АС=4см).
Учитель.4 січня--- день Великомучениці Анастасії Узорішительниці. Анастасія--- римлянка, рано прийняла віру Христову. Переодягнувшись в лахміття в супроводі служниці вона відвідувала тюрми: годувала, лікувала і часто викупляла в’язнів, які постраждали за віру в Христа.
В Іларії Анастасію схопили і передали в руки жреця Ульпіана. Розклавши перед нею з одного боку золото, дорогоцінні камені й одяг, з іншого боку страшні знаряддя мук, жрець запропонував їй вибір. Анастасія вибрала знаряддя. Потім жрець вирішив заплямувати її честь, але осліп, як тільки простягнув до неї руку. Він кинувся бігти, але упав на дорозі і помер. Вийшовши на волю Анастасія разом зі своєю помічницею Феодотією знову почали служити християнам. Анастасія прийняла мученицьку смерть, а сталося це в 304 році.
Анастасія--- покровителька вагітних. В цей день славили матір, варили кашу для вагітних, щоб щасливо виносили діточок. Цього дня вишивали рушник--- оберіг при пологах.
2.Актуалізація опорних знань.
Колективне розв*язування задач
1.Відрізки АВ і СD перетинаються в точці О так, що АО=ВО, СО=DО. Доведіть, що АС=DВ.
2.Доведіть, що відрізок, який має кінці на сторонах паралелограма і проходить через точку перетину діагоналей, ділиться цією точкою навпіл.
3.Пояснення нового матеріалу.
План вивчення теми.
1.Означення точок, симетричних відносно заданої точки О.
Х ОХ=ОY
O
Y
2.Яке перетворення називається симетрією відносно даної точки? Фігури, симетричні відносно точки О.
3.Які фігури називаються центрально - симетричними? Центр симетрії фігури.
4.Приклади центрально – симетричних фігур.
5.Основна властивість центральної симетрії ( теорема ).
4.Розв*язування вправ з підручника.
№ 590 (усно), 592, 596, 598, 608.
5.Домашнє завдання:§18, №597(3), 599.
Т.Г.ШЕВЧЕНКО І ЧЕРНІГІВЩИНА.
ТЕМА. Додавання і віднімання десяткових дробів.
МЕТА:узагальнити і систематизувати вміння і навички учнів виконувати дії першого ступеня з десятковими дробами; розвивати інтерес до знань,логічне мислення, математичну мову; виховувати зацікавленість, любов до рідного краю, до літератури.
ХІД УРОКУ.
1.Перевірка домашнього завдання.
№1266 157,62 1112,04 45,58 830
2.Актуалізація опорних знань.
Усні запитання.
1.Який дріб називається десятковим?
2.Як називаються розряди десяткового дробу, що стоять від коми ліворуч, праворуч?
3.Сформулювати правило порівняння десяткових дробів з різними цілими частинами.
4.Як порівняти десяткові дроби з рівними цілими частинами?
5.Яка залежність між кількістю цифр після коми десяткового дробу і кількістю нулів у знаменнику відповідного звичайного дробу?
6.Сформулювати правило додавання десяткових дробів.
7.Сформулювати правило віднімання десяткових дробів.
8.Які закони додавання виконуються при додаванні десяткових дробів?
3.Розв’язування вправ.
1 варіант. Виконай дії. 2 варіант. Виконай дії.
0,47 + ( 48,36 - 30,22 ) 36,75 – ( 10,86 + 7,28 )
18,61 18,14 18,61 18,14
Т.Г.Шевченко ( 1814 --- 1861 ). 2014 – 1814 = 200
Український народ в 2014 році святкує 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка.
2.Обчислити, записавши дані величини у гривнях, Результат записати у копійках.
1.11грн.75к. + 671к. = 11,75грн. + 6,71грн. = 18,46грн. = 1846к.
2.24грн. – 557к. = 24грн. – 5,57грн. = 18,43грн. = 1843к.
3.2219к. – 3грн.60к. = 22,19грн. – 3,60грн. = 18,59грн. = 1859к.
1.Уперше Т.Г.Шевченко приїхав у Чернігів як співробітник Археографічної комісії в лютому 1846р. з метою змалювати найвизначніші місця і споруди древнього міста. Ще поет побував у Чернігові десь у середині в квітні 1846р. та в березні й квітні 1847р.
2.Не раз відвідував Шевченко і колишнє повітове містечко Борзну. Гадають, уперше він побував тут ще в 1843р., коли подорожував по Чернігівщині.
3.Неодноразово приїздив Шевченко і в Прилуки, цікавився тут архітектурними пам’ятками. Востаннє він відвідав Прилуки 20 серпня 1859р.
3.Виконати віднімання.
|
|
|
|
1- |
|
|
|
|
0,85 |
0,9 |
0,80 |
0,89 |
0,77 |
0,9 |
0,82 |
0,71 |
0,9 |
0,15 |
0,1 |
0,20 |
0,11 |
0,23 |
0,1 |
0,18 |
0,29 |
0,1 |
Кожному числу, яке стоїть в дробовій частині кожного десяткового дробу,відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. «Капитанша».
Про місто над Десною Т.Г.Шевченко згадує в щоденнику повісті «Капитанша».
4.Розв’язати рівняння.
1. 29,8 – х = 13,8 х=16 2. х – 5,2 = 5,8 х=11
3. 118,6 – 3х = 58,6 х=20 4. 4,7 + 2х = 6,7 х=1
Кожному кореню рівняння відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Липа.
У Седневі до наших днів збереглися цікаві архітектурні пам*ятки, серед них --- окремі споруди палацового комплексу садиби Лизогубів, яким Седнів належав з кінця 17ст.Збереглася також знаменита Шевченкова липа.
5.Записати десятковим дробом.
15/100, 19/1000, 2/10, 10/100, 100/100, 21/1000.
0,15; 0,019; 0,2; 0,10; 1; 0,021.
Кожному числу, яке стоїть в дробовій частині кожного десяткового дробу відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Кобзар.
«Кобзар»--- збірка поезій Т.Г.Шевченка, книга, яку український народ поставив на перше місце серед національних духовних скарбів.
4.Підсумок уроку.
5.Домашнє завдання.§30, №1273, 1274.
ТЕМА. Подібність трикутників.
МЕТА:повторити, систематизувати й узагальнити знання, уміння та навички учнів з теми «Подібність трикутників»; формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, розвивати математичне мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання, почуття відповідальності.
ХІД УРОКУ.
1.Перевірка домашнього завдання. №1040.
А В Кут АОВ дорівнює 72⁰.
D С
№1042.
2.Актуалізація опорних знань. Розгадати кросворд.
п |
о |
д |
і |
Б |
н |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
О |
е |
ф |
і |
ц |
і |
є |
н |
т |
|
у |
з |
а |
Г |
а |
л |
ь |
н |
е |
н |
А |
|
|
|
|
|
О |
з |
н |
а |
к |
И |
|
|
|
|
|
б |
і |
С |
е |
к |
т |
р |
и |
с |
а |
|
|
|
ф |
а |
Л |
е |
с |
а |
|
|
|
|
|
|
|
п |
р |
О |
п |
о |
р |
ц |
і |
й |
н |
І |
|
|
р |
і |
В |
н |
І |
|
|
|
|
|
|
1.Два трикутники, в яких відповідні кути рівні, а відповідні сторони пропорційні.(Подібні).
2.Число, якому відповідає відношення відповідних сторін подібних трикутників.(Коефіцієнт).
3.Як називають теорему Фалеса:»Паралельні прямі, які перетинають сторони кута, відтинають на його сторонах пропорційні відрізки».(Узагальнена).
4.Щоб установити подібність двох трикутників, використовують…(Ознаки).
5.Що ділить протилежну сторону трикутника на відрізки, пропорційні прилеглим сторонам?(Бісектриса).
6.Як інакше називають теорему про пропорційні відрізки?( Фалеса ).
7.Як називають відповідні сторони подібних трикутників?(Пропорційні).
8.Як називають подібні трикутники з коефіцієнтом k=1?(Рівні).
У виділених клітинках ви прочитаєте слово Богослов.
Апостол Іоанн був не тільки одним із дванадцяти найближчих учнів Христа, але і його найулюбленішим учнем. Іоанн набагато пережив інших апостолів: його намагалися отруїти і інші замахи не здійснилися. Тоді імператор Доміціан наказав вислати його на острів Патмос. Саме там, в невеликій печері, він написав своє Євангеліє, в якому дуже конкретно описав хронологічно земне життя Христа, точний час вказано, коли відбувалася та чи інша подія. Крім Євангелія, апостолу Іоанну належить також три соборні послання і Апокаліпсис. Апостол Іоанн Богослов помр в глибокій старості, проживши 120 років.
3.Розв*язування вправ.
1.Завдання імениннику.
Задача. У трикутнику АВС проведено відрізок DЕ паралельний стороні АС (кінець D відрізка лежить на стороні АВ, а Е—на стороні ВС). Знайдіть ВD, якщо АВ=28см, АС=20см,DЕ=15см. ( BD=21см).
2.Як ще називають це свято дізнаємося, якщо виконаємо такі завдання.
1). Знайдіть середнє пропорційне чисел 2 і 10. (√20).
2). Чому дорівнює кут L, якщо ∆АВС ~ ∆КLM?
В
29 L Кут L =29⁰.
3).В якому відношенні т. О ділить відрізок АВ?
А О В АО : ВО = 4 : 7.
4). Знайдіть середнє пропорційне чисел 3 і 6. ( √18 ).
5). Чому дорівнює сторона ВС ∆АВС?
N 5,5 B
M O 4 BC=11
3 A 6 C
6). Знайдіть середнє пропорційне чисел 4 і 7. ( √28 ).
7). Знайдіть середнє пропорційне чисел 9 і 2. (√18).
8). Чому дорівнює кут С1 ∆А1В1С1?
А
105⁰ А1
64⁰
В С В1 С1 Кут С1 = 11⁰
9). Знайдіть середнє пропорційне чисел 3 і 5? (√15).
Кожному значенню відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Так, пшеничник. Здавна цей день вважався найкращим для сівби пшениці і з цього приводу говорили:»Хто не посіяв на Богослова, не вартий і доброго слова». Саме цей день часто називають днем Івана-пшеничника.
3.Задача №1065.
4. Задача. Периметри двох подібних трикутників дорівнюють 25см і 75см. Сума двох відповідних сторін цих трикутників становить 16см. Знайдіть ці сторони.
Розв*язування:Р1/Р2 = а1/а2. Нехай а1=хсм, а2=(16-х)см. 25/75 =х/16-х, х=4.Сторони трикутників дорівнють 4см, 12см.
4.Домашнє завдання: №1053,№1055.
Ділення раціональних чисел.
МЕТА:закріпити знання та відпрацювати навички використання правил ділення чисел окремо та разом з іншими правилами арифметичних дій над раціональними числами;розвивати увагу,логічне мислення,пам*ять; виховувати наполегливість у досягненні мети, працьовитість.
Хід уроку.
1.Перевірка домашнього завдання.
№1324. 1). -13 2). 56 3). -187 4). 0 5). 44,6 6).5
№1326. 1). х = 0 2). х = 0 3).х = -16
№1330. 1). 42 2). 42 3). -42 4). -42
№1332. 1). 1,6 2). -0,31 3). 115,4
2.Актуалізація опорних знань.
Розгадати кросворд.
|
|
|
|
д |
О |
Б |
у |
т |
о |
к |
|
|
|
|
|
д |
о |
Д |
А |
н |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Р |
і |
з |
н |
и |
ц |
я |
з |
м |
Е |
н |
ш |
У |
В |
а |
н |
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
І |
л |
е |
н |
е |
|
|
|
|
д |
і |
л |
Ь |
Н |
и |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
м |
Н |
О |
ж |
н |
и |
к |
|
|
|
|
Ч |
а |
с |
Т |
К |
а |
|
|
|
|
|
1.Результат дії множення.
2.Компонент дії додавання.
3.Результата дії віднімання.
4.Число, від якого віднімають.
5.Число, яке ділять.
6.Число, на яке ділять.
7.Компонент дії множення.
8.Результат дії ділення.
Барвінець, барвен, барвін-зілля, барвінок хрещатий, весільний…Багато легенд і народних обрядів пов*язано з цією рослиною. Нев*януча зелень листків, милі, незвичайного синього забарвлення п*ятизірчасті квіти й виняткова живучість (за будь-яких морозів, за нестерпної літньої спеки він свіжо зелений і кучерявий)--- за все це люди полюбили квітку й увічнили свою любов у ліричних, ніжних піснях.
Вважається, що барвінок приносить щастя, провіщує вірну любов. З нього плетуть весільні вінки та гірлянди, щоб шлюб був міцним, а почуття ніколи не в*яли, як ніколи не в*яне барвінок. У ніч на Івана Купала дівчата, загадуючи на судженого, кидають у воду сплетені з барвінку вінки. Жмутики цього зілля вішали над дверима, вікнами, в хаті, щоб нечестиве,потворне, лихе не проникло в дім. Ним приворожують милого: щоб між жінкою і чоловіком спалахнуло палке кохання, треба з*їсти разом листочок барвінку--- один на двох.
Сьогодні на уроці ,розв*язуючи завдання, ми дізнаємося символ чого являється такий непримітний барвінок.
3.Розв*язування вправ.
1. Обчислити. 1). 75 : (-5) = - 15 2). – 38 : (-2) = 19
3).- 13 : 0,5 = -26 4).1/3 : (-1/3) = -1
5). -3,6 : (-0,2) = 18 6). -3.3/11 : 2/11 = -18
7). -3.1/2 : (-7/64) = 32.
Кожному модулю даних чисел відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Кохання.
БАРВІНОК--- символ кохання, вірної і взаємної любові.
Зелений барвіночку, стелися низенько
А ти, милий, чорнобривий, присунься близенько.
2.Розв*язати рівняння.1). -0,06 · х = -1,2 х = 20
2). 7 : х = -7 х = -1
3). Х · (-4) = 68 х = -17
4).х : 3 = -11 х = -33
5). 2 · х = -46 х = -23
6). Х : (-0,3) = -40 х = 12
Кожному модулю кореня даних рівнянь відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Пам*яті.
БАРВІНОК--- символ пам*яті. Його висаджують на могилах, з нього плетуть поховальні вінки. Звідси й народні назви--- могильник, могильниця.
3. Виконайте дії.
1). -4 · (-5) + (-30 : 6) = 20 + (-5) = 15
2). (48 – 57) : 9 = -9 : 9 = -1
3). -22 + (-3 – 4 + 5) : (-2) = -22 + (-2) : (-2) = -21
4). -13 · 2 – 84 : (-38 + 17) = -26 – 84 : (-21) = -22
5). (-8 + 32) : (-6) – 7 = -24 : (-6) – 7 = -11
Кожному модулю даних чисел відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Краси.
БАРВІНОК--- символ краси. Дівчата колись в Україні умивалися напаром із барвінку. Вважалося, що рослина дарує дівчині вроду.
4. Обчислити значення виразу.
1).в – 3/1 + в , якщо в = -3 - 3 – 3/1 – 3 = -6/-2 = 3
2).(3m + 6m) : 9, якщо m = -12 (3 · (-12) + 6 · (-12)) : 9 = -12
3). 9 : а + 9 , якщо а = -0,3 9 : (-0,3) + 9 = -21
4).9 : а – 9,5 , якщо а = -6 9 : (-6) – 9,5 = -1,5 – 9,5 = -11
Кожному значенню даних чисел відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. Віри.
БАРВІНОК--- символ віри у все переможність природи.
4. Домашнє завдання:№1335, 1337, 1340.
5. Підсумок уроку.
МЕТА:удосконалювати знання і вміння учнів розв*язувати неповні квадратні рівняння, квадратні рівняння за формулою коренів та формулою Вієта; розвивати логічне мислення, творчі здібності, кмітливість учнів; виховувати відповідальність за результати своєї роботи, цілеспрямованість, дисциплінованість.
ХІД УРОКУ.
1.Перевірка домашнього завдання.
2.Актуалізація опорних знань.
Розгадати кросворд.
|
|
З |
в |
е |
д |
е |
н |
е |
|
|
|
|
к |
в |
А |
д |
р |
а |
т |
н |
е |
|
|
|
|
|
д |
И |
с |
к |
р |
и |
м |
і |
н |
а |
н |
т |
|
|
|
|
в |
і |
є |
т |
а |
|
|
|
|
|
р |
І |
в |
н |
я |
н |
н |
я |
|
|
|
|
1.Квадратне рівняння, перший коефіцієнт якого дорівнює 1.(Зведене). 2.Рівняння виду ах² + вх + с = 0.(Квадратне). 3.Вираз в² - 4ас називається…(Дискримінант). 4. За допомогою якої теореми можна розв*язувати зведені квадратні рівняння. (т. Вієта). 5.Рівність, що містить невідомі числа, позначені буквою. (Рівняння).
УЧИТЕЛЬ.В одній з вертикалів ви зможете прочитати ім*я. Так, це Дарія . Отже, сьогодні ми з вами проведемо урок-іменини Дарії.
Красуня Дарія була язичницею,жрицею храму Афіни-Палади. Але, коли вона вийшла заміж за християнина Хрисанфа вона звернулася до Бога, і молоде подружжя за взаємною згодою вирішили вести платонічне життя. Але єпарху донесли про те, що Хрисанф і Дарія пропагували безбрачиє, обидва були схоплені і віддані на муки. Святу Дарію мучителі віддали в блудилище. Але її там охороняв лев, якого послав Бог. Всіх , хто торкався святу, лев не залишав їх живими. Хрисанфа кинули в яму, куди текли всі нечистоти міста. Але замість неприємного запаху яма наповнювалася ароматом. Тоді імператор Нумеріан велів віддати святих в руки катів.Тіла святих були поховані в землю,це сталося 283 році.
2. Розв*язування вправ.
1). Знайдіть підбором корені рівняння.
х² - 5х + 4 = 0 х₁ = 1, х₂ = 4
2). Рівняння 2х² + 5х + 3 = 0 має корені х₁ і х₂. Не розв*яхуючи рівняння, знайти х₁² + х₂².
2х² + 5х + 3 = 0 х₁ + х₂ = -5/2, х₁ · х₂ = 3/2.
х₁² + х₂² = (х₁² + 2х₁х₂ + х₂²) – 2х₁х₂ = (х₁ + х₂)² - 2х₁х₂ = (-5/2)² - 2·3/2 = 25/4 – 3 = 6.1/4 – 3 = 3.1/4.
3). Розв*яжіть рівняння.
(√х – 2) (х² + х – 2) = 0
√х – 2 = 0 х = 4, х² + х – 2 = 0 D = 9 х₁ = -2, х₂ = 1. Відповідь: 1 і 4.
4).Розв*яжіть рівняння, використовуючи теорему Вієта.
1). х² - 6х – 7 = 0 х₁ = -1, х₂ = 7
2). х² + 6х + 8 = 0 х₁ = -4, х₂ = -2
3). х² - 12х + 27 = 0 х₁ = 3, х₂ = 9
4). х² - 5х = 24 = 0 х₁ = -3, х₂ = 8.
Скласти зведене квадратне рівняння , корені якого дорівнюють:
5). х₁ = 2, х₂ = 3 х² - 5х + 6 = 0
6). х₁ = -7, х₂ = -2 х² + 9х + 14 = 0
7). х₁ = -3, х₂ = 4 х² - х – 12 = 0
Кожній парі коренів 1-4 завдань та другому коефіцієнту і вільному члену 5-7 завдань відповідає певна буква з даної таблиці. Прочитайте слово.
9 і 14 |
-4 і -2 |
-5 і 6 |
3 і 9 |
-1 і -12 |
-1 і 7 |
-3 і 8 |
О |
А |
Н |
Р |
К |
Д |
У |
Дарія---ім*я персидське і означає сильна, переможниця.
Деякі дослідники бачать уданому імені слов*янський корінь---дарунок, подарунок. Головні риси характеру Дарії це твердість і імпульсивність. Про неї і не можна сказати, що вона людина настрою.Якщо потрібно, то вона може і по господарству встигати, і на роботу ходити з терпінням, ось тільки оточуючі частенько будуть слухати наскільки їй все це обридло.
Під час спілкування з Дарією вам не потрібно думати над тим, як вона до вас відноситься. Якщо ви прийдете їй гне до душі, то зможете це прочитати в кожному її русі, які говорять краще за будь-якого слова.
5.Розв*язати неповні квадратні рівняння.
1). 5х² - 20 = 0 х₁ = -2, х₂ = 2
2). х² + 7х = 0 х₁ = -7, х₂ = 0
3). 3х² - 18 = 0 х₁ = -√6, х₂ = √6
4).49х² - 9 = 0 х₁ = -3/7, х₂ = 3/7
5).3,7х² = 0 х = 0
6). х² + 25 = 0 не має коренів.
Кореням даних рівнянь з таблиці відповідає певна буква. Прочитайте слово.
0 |
-√6 і √6 |
-2 і 2 |
Не має |
-7 і 0 |
-3/7 і 3/7 |
Н |
Б |
Р |
А |
Я |
И |
За гороскопом друїдів кожна людина, як і дерево, має свої риси характеру, позитивні і негативні, кожній потрібно свої умови життя.
Дарина Рябець---07.10. Її дерево---рябина.
6.Розв*язати рівняння за формулою коренів.
1).х² + 5х – 14 = 0 Д = 81, х₁ = -7, х₂ = 2
2). 12х² + х – 6 = 0 Д = 289, х₁ = -3/4, х₂ = 2/3
3). х² - 8х + 18 = 0 Д = -8, не має коренів
4). 3х² - 4х – 5 = 0 Д = 76, х₁ = (2 - √19)/3, х₂ = (2 + √19)/3
-3/4 і 2/3 |
-7 і 2 |
(2-√19)/3, (2+√19)/3 |
Не має |
С |
Я |
Н |
Е |
Кореням кожного рівняння відповідає буква з таблиці. Прочитайте слово.
Дарія Мара---26.11. Її дерево—ясен.
7. Розв*язати задачу № 651.
Позначимо один катет х см, тоді другий катет буде (х – 14) см.Якщо гіпотенуза трикутника дорівнює 34 см, то складемо рівняння.
х² + (х – 14)² = 34², 2х² - 28х – 960 = 0, х² - 14х – 480 = 0, Д = 2116 = 46², х₁ = 30, х₂ = -16.
Відповідь: 16 см, 30 см.
Домашнє завдання: с. 165. Завдання № 5 «Перевірте себе» в тестовій формі. Підготуватися до написання контрольної роботи.
Підсумок уроку.
ТЕМА. Розв*язування вправ по темі «Вектори на площині».
МЕТА: узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Вектори на площині», підготувати учнів до написання контрольної роботи з цієї теми,розвивати вміння узагальнювати інформацію, виховувати відповідальність, уважність, працьовитість.
ХІД УРОКУ.
1.Перевірка домашнього завдання (наявність).
2. Актуалізація опорних знань.
Розгадати кросворд.
н |
у |
л |
ь |
о |
в |
и |
й |
|
|
|
|
|
к |
о |
л |
і |
н |
е |
а |
р |
н |
і |
|
|
|
|
|
|
|
с |
к |
а |
л |
я |
р |
н |
и |
й |
|
|
п |
р |
о |
т |
и |
л |
е |
ж |
н |
і |
|
|
|
|
|
м |
о |
д |
у |
л |
ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
і |
в |
н |
і |
|
|
|
1.Вектор, у якого початок і кінець--- одна й та сама точка. 2. Ненульові вектори, що лежать на паралельних прямих або на одній прямій. 3. Добуток векторів і косинуса кута між ними. 4. Два ненульові протилежно напрямлені вектори рівні по модулю. 5. Довжина вектора. 5. Ненульові спів напрямлені вектори рівні по модулю.
3. Розв*язування вправ.
1).Завдання на карточках.
КАРТКА 1.1). дано вектори а̅(2;6) і b̅(4;у). При якому значенні у ці вектори колінеарні? (2/4 = 6/у, 2у = 24, у = 12)
2). Дано вектори а̅(2;9) і b̅(х;-4). При якому значенні х ці вектори перпендикулярні? (2х + 9(-4) = 0, 2х = 36, х = 18)
КАРТКА 2. 1). Дано вектори а̅(-9;3) і b̅(х;-6). При якому значенні х ці вектори колінеарні? (-9/х = 3/-6, 3х = 54, х = 18 ).
2). Дано вектори а̅(-5;5) і b̅(х;1). При якому значенні х ці вектори перпендикулярні? (-5х + 5·1 = 0, -5х = -5, х = 1 ).
Кожному значенню змінної відповідає певна буква українського алфавіту. Прочитайте слово.
12 18 18 1
І Н Н А
2). Знайти координати вектора А̅В̅, якщо А(2,-1) і В(2;1) (А̅В̅ (0;2)).
3). Знайти суму векторів а̅(3;7) і b̅(-3;-5). (а̅ + b̅(0;2) ).
02.02 тобто 2 лютого святкують свої іменини Інни.
УЧИТЕЛЬ. Святі Інна, Пінна, Римма походили зі слов*ян, які жили в північній Скіфії. Вони були учнями святого апостола Андрія. Святі мученики вчили про ім*я Христове і хрестили багатьох варварів, звернувши їх до правої віри. За це вони були схоплені місцевим князем, але не відмовилися від Христа і не принесли жертви ідолам. Тоді стояла жорстока зима і Дунай був покритий товстим шаром льоду.
Князь наказав поставити на лід великі колоди і прив*язати до них святих, поступово опускаючи їх у воду. Коли лід дійшов до щиї святих, вони замучені страшним холодом і морозом представились до Господа.
4.Тестові завдання.
Дано два вектори: а̅(1; 0), b̅(0; -1). Знайти:
1). Координати вектора 2а̅;
К). (2; 2); П). (2; 0); Т). (0; 2).
2). Координати вектора -1/3b̅;
О). (0; 1/3); А). (-1/3; 1/3); І). (0; -1/3).
3). Координати вектора а̅ - b̅;
К). (1; -1); П). (-1; 1); Т). (1; 1).
4). Координати вектора а̅ + b̅;
О). (-1; 1); А). (1; 1); І). (1; -1).
5). Координати вектора 3а̅ + 4b̅;
К). (3; -4); П). (-3; -4); Т). (-3; 4).
З правильних відповідей складіть слово. Це потік.
УЧИТЕЛЬ. Ім*я Інна в перекладі з латинської мови означає «бурхливий потік», «плавати», «текти, протікати», «плаваюча». Жінці з ім*ям Інна властиві такі якості, як легкість, простота, надійність, вона ніби випромінює світло. Вона не схильна таїти образи, і це, як правило, допомагає їй уникнути зайвих проблем. Інна часто буває принциповою і навіть упертою, вона завжди прагне бути пунктуальною і зробить те, що обіцяє або намітила. Вона ніколи не проводить час даремно, так як не бажає пропустити нічого важливого і цікавого в своєму житті.
5. Трикутник АВС задано координатами його вершин: А(0; 2), В(1; 3), С(2;2). Знайти зовнішній кут при вершині А.
Розв*язання: В̅А̅(-1; -1), А̅С̅(2; 0). Cosα = -1·2 + (-1)·0/(√1+1) · (√4) = -2/2·√2 = -1/√2 = -√2/2. Cosα = 135⁰.
Домашнє завдання: 16.31, 16.33. Підготуватися до написання контрольної роботи.
Підсумок уроку.
ТЕМА. Розв*язування вправ.
МЕТА: узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Квадратні корені», підготувати учнів до написання контрольної роботи, розвивати пам*ять, увагу, логічне мислення, уміння узагальнювати інформацію, виховувати наполегливість, працьовитість.
ХІД УРОКУ.
1.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1. Сформулювати означення арифметичного квадратного кореня.
2. Чому дорівнює √а²?
3. При яких значеннях а має корені рівняння х² = а,√х = а?
4. Чому дорівнює квадратний корінь із степеня а²ⁿ, де а≥0?
5. На прикладі 2√в покажіть, як можна внести множник під знак кореня.
6. На прикладі виразу √16в покажіть, як можна винести множник з-під знака кореня.
2.РОЗВ*ЯЗУВАННЯ ВПРАВ.
1). Знайти значення виразу:
1. 1/7 · √196 + 3/2√256 1/7·14+3/2·16 = 26
2. 50·(-1/5√7)² - ¼(4√3)² 50·1/25·7 – 1/4·16·3 = 2.
2). Знайти значення виразу:
1. √6,25 *16 2,5*4 = 10.
2. √27 * 13 √361 = 19.
3. 3 * √242/2 3 * 11 = 33.
Кожному значенню даних виразів відповідає буква українського алфавіту. Прочитайте слово. ЗОЯ.
26.02 святкують іменини Зої.
День ангела має ще іншу назву--- іменини. Це день пам*яті святого, іменем якого названо людину. Святий, іменем якого названа дитина, після хрещення, становиться небесним покровителем. Це ім.*я супроводжує людину все його життя.
3.ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ.
1. Розв*язати рівняння: √х - 3 = 0
Б). 3 Ж). 9 Т). -9 М). -3
2.Розв*язати рівняння: ( х – 11)2 = 0.
А). √11 Я). -√11 И). 11 У). -11
3.Розв*язати рівняння: √2х – 10 = 6.
Т). 23 Б). -13 Ж). 13 М). -23.
4.Розв*язати рівняння: х2 = -25
М). -5 Б). 5 Т). не має коренів Ж). √-25
5. Розв*язати рівняння: ( х + 3)2 = 4.
А). 1 і 5 И). -1 і 5 У). 1 і -5 Я). -1 і -5.
З правильно вибраних відповідей складіть слово. ЖИТТЯ.
ЗОЯ у перекладі з грецької означає «життя».
4. СПРОСТИТИ ВИРАЗ:
1).2√3 * 4√2 - 3√6 8√6 - 3√6 = 5√6.
2).√3( √3 - √12) 3 – 6 = -3
3).2√3 + √75 2√3 + 5√3 = 7√3
4).(√5 + 2) (√5 – 1) 3 + √5
5).(4 - √7) (4 + √7) 16 – 7 = 9
6).(√3 -1)2 + 2√3 4
7).(√2 - √5)2 7 -2√10
Кожному значенню виразу з даної таблиці відповідає буква. Прочитайте слово.
7 - 2√10 |
-3 |
9 |
5√6 |
3 + √5 |
7√3 |
4 |
Г |
О |
Р |
К |
Е |
З |
О |
27.12 КОЗЕРОГ.
5.СКОРОТІТЬ ДРІБ.
1). √14 - √2 / √7 – 1 √2
2).3 + √3 / √21 + √7 √3 /√7
3).а + √5 / а2 – 5 1 /а - √5
ЗВІЛЬНИТИСЯ ВІД ІРРАЦІОНАЛЬНОСТІ В ЗНАМЕННИКУ ДРОБУ.
4).3 / √5 3√5 / 5
5).2 / √3 – 1 √3 + 1
6).14 / 3 - 2√2 14(3 + 2√2).
Кожному значенню виразу відповідає буква з даної таблиці. Прочитайте слово.
1 / а - √5 |
√2 |
√3 + 1 |
3√5 / 5 |
14(3 + 2√2) |
√3 / √7 |
Л |
Я |
Н |
У |
Я |
Б |
За гороскопом друїдів ЗОЇ відповідає дерево яблуня.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: §2.Квадратні корені. Дійсні числа.
С. 138-139 Завдання №=4 «Перевірте себе» в тестовій формі.
ТЕМА. Розв*язування вправ.
МЕТА: Формувати в учнів вміння й навички застосовувати правила і властивості додавання і віднімання раціональних чисел до розв*язування вправ; сприяти розвитку логічного мислення учнів, виховувати уважність, спостережливість, кмітливість.
ХІД УРОКУ.
1.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
№1197. 1).2,2 2).-2,2 3).-9,8 4).9,8.
№1206. 1).х = 1,29 2).х = ¼ 3).х = 1.
№1203. 1). -28 2). -18.
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Усний рахунок. Виконайте дії та заповніть ланцюжок.
333 +(-4) +(-15) +9 +(-25)
+(-5)
-- +9 +(-4)
Виконайте дії найбільш зручним способом.
1).-17 + 5 + 8.1/4 + 17.1/2 = 14
2).-2,5 + (-95) + (-2,5) + 95 = 0
3).-6,1 + 0 + (-6,1) + (-1,1) + (-5,9) = -7
Розв*яжіть рівняння.
1).-у + 8 – 18 = -24 2).-х = -8,2 + 8.1/5 3).х – 0,8 = 1,2
-у = -14 -х = 0 х = 2
у = 14 х = 0
14.02--- День святого Валентина.
14 лютого--- свято всіх закоханих, а чому ми називаємо свято кохання іменем святого Валентина, про це розповідає красива і романтична легенда.
3.РОЗВ*ЯЗУВАННЯ ВПРАВ.
1.№ 1208 1). -27739
2). -7832
3). -37,2
4). 204 – 24,8 – 675,2 = -496
2.Усний рахунок.
1). 10 – 6 4 Г
2). -5 – (-12) 7 Е
3). 14 – 30 -16 Л
4). -3,3 + 4,3 1 А
5).14 – (-8) 22 С
6).-6 – 2 + 20 12 І
7). 62 – 38 24 У
8). 7 – ( 15) 22 С
В 496 році римський папа ГЕЛАСІУС оголосив 14 лютого днем святого Валентина.
3. № 1209. 1). -3.3/16
2). -6.1/4
4). 0
5). 0,9.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: §26, 27, №1210, 1211.
ТЕМА. Розв*язування вправ.
МЕТА: вдосконалювати вміння і навички учнів застосування законів додавання в комплексі з вивченими правилами додаванняя раціональних чисел; розвивати пам*ять, увагу, логічне мислення учнів; виховувати спостережливість, працьовитість.
ХІД УРОКУ.
1.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
№ 1141 ˃0; ˂0; ˂0.
№ 1144 1) х = 3,6 2). Х = 2,4 3). Х = 0,4
№ 1147 1). -102 2). 0 3). – 151 4). – 50,8
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Розгадати кросворд.
|
|
|
|
|
|
з |
а |
к |
о |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
с |
у |
м |
а |
|
|
п |
р |
о |
т |
и |
л |
е |
ж |
н |
і |
|
|
|
в |
і |
д |
є |
м |
н |
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ц |
і |
л |
і |
|
д |
о |
д |
а |
в |
а |
н |
н |
я |
|
|
|
1.Він в математиці буває переставним і сполучним.
2.Результат дії додавання.
3.Як називають числа 11 і -11?
4.Як називають числа зі знаком мінус?
5.Як називають натуральні числа, протилежні їм і число 0?
6.Одна з математичних дій.
ЗАВДАННЯ № 1.
Побудувати на координатній прямій суму чисел.
-2 + 15, -4 + 4, -6,5 + 10,5.
9.04--- день народження Оксани Сірої.
ЗАВДАННЯ № 2.
Виконайте додавання найбільш зручним способом.
1).15 + (-2) + (+13) + (-8) 18
2).