ТЕМА. Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати загально пізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях, формувати навички здорового способу життя;розвивати творчі вміння використання іменників у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу звернути увагу дітей на своє здоров’я.
Тип уроку: урок повторення з елементами поглиблення.
ХІД УРОКУ
Організаційний момент
Установчо-мотиваційний етап
Психологічна настанова щодо вивчення теми «Іменник». Ознайомлення учнів із структурою теми.
Оголошення епіграфу уроку і робота з ним
Гімнастика, фізичні вправи, ходьба
повинні міцно ввійти в щодення кожного хто хоче зберегти працездатність, здоров’я, повноцінне й радісне життя.
Гіппократ
Генералізація знань шестикласників
(актуалізація мотиваційних резервів)
Колективна робота над текстом. Прочитати текст. Пояснити його заголовок. Визначити тему й основну думку тексту. Відповідь обґрунтувати прикладами з тексту.
Які причини появи карієсу
Причиною появи карієсу є недотримання гігієни ротової порожнини, через що утворюється зубний наліт і виникає запалення ясен. Причиною утворення зубного нальоту є також надмірне вживання солодощів, а також води низької якості, У деяких регіонах вода містить недостатню кількість певних речовин, зокрема фтору. Там люди частіше хворіють на карієс. До захворювання на карієс призводить і вживання продуктів з недостатньою кількістю деяких мінеральних речовин (кальцію, заліза) та вітамінів (З підручника).
Фізкульт хвилинка
Кожен батончик
Схилятися рад
Вправо і вліво,
Вперед і назад.
Тепер не страшні їм
Ні спека, ні злива –
Вони розцвітають
В букеті красивім.
Створення мовленнєвої ситуації на основі роботи з таблицею.
ЩО означає? |
На які питання відповідає? |
Які має морфологічні ознаки? |
Яку синтаксичну роль виконує? |
Предмет |
Хто? Що? |
Загальні й власні назви. Істоти і неістоти. Рід. Відміна, число, відмінок. |
Підмет, присудок та інші члени речення. |
Пошукова робота
1)Тарас, домовик, чоловік, добряк -… . 2) Книжка, парта, вазон, окуляри - … . 3) Дерево, корова, Гнідко, щука, кіт - … . 6) Школа, пошта, інститут, бібліотека, лікарня - … . 7) Пильність, здібність, доброта, точність, увага - … 8) Читання, похід, малювання, праця, горіння - … .
- Який висновок можна зробити про назви предметів в українській мові?
Систематизація й узагальнення знань
Підсумок уроку
Записати прислів’я (записані на дошці), визначити іменники,пояснити прислів’я.
Світ великий - було б здоров’я.
Ліпше здоров’я, як готові гроші.
Не просимо хліба у Бога, а просимо здоров’я.
Ціну здоров’я знає лише той, хто його втратив.
Без здоров’я нема щастя.
Добрі зуби і камінь їстимуть.
Домашнє завдання
Підручник, параграф 7, вправа 70.