Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках мови

Про матеріал
Пропонуються форми і методи роботи щодо активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках мови (із досвіду роботи)
Перегляд файлу

Горева Оксана Володимирівна,

учитель російської мови та літератури

Южноукраїнської загальноосвітньої

 школи І-ІІІ ступенів № 4.

Учитель вищої категорії, старший учитель.

 

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках мови

Кожен вчитель має право на вибір рівня активізації, який залежить від наявного часу на вивчення теми, якості підготовки школярів і самого вчителя, змісту матеріалу та розвиваючих і виховних завдань уроку. За достатньої кількості часу можна забезпечити найвищий рівень активізації - дослідницький, який є важливим аспектом навчального процесу. Дослідницька робота спонукає учнів до пошуку цікавої інформації, активно формує вміння і навички, бажання самоосвіти, саморозвитку і самовдосконалення, збуджує інтерес до знань з рідної мови та викликає позитивні емоції від досягнутого.

Саме з цією метою я використовую на уроках наступні методи і форми роботи:

  • Самостійне виведення правил із наданих у підручнику або учителем прикладів;
  • Пошук нової інформації у параграфі підручника після викладення теми вчителем;
  • Вправа «Інсерт»;
  • Введення елементів ейдетики;
  • Робота над помилками у формі розробленої мною гри «Конвертик», за умовами як якої кожний учень аналізує саме свої помилки;
  • «Естафета», під час якої учні по черзі вибігають до дошки, передаючи в якості естафетної палички крейду та пишуть під диктовку слово або речення, та пояснюють правопис та пунктуацію;
  • «Ответ-балет» - показ головних і другорядних членів речення пантомімою;
  • Різні види диктанту:
  1. Диктант-мовчанка (за ілюстраціями)
  2. Диктант за аналогією
  3. Пояснювальний диктант
  4. Вибірковий диктант
  5. Вибірково-розподільний диктант
  6. Самодиктант
  7. Диктант-переклад тощо;
  • Аналіз відповіді однокласника
  • Додаткові питання однокласнику
  • Активна перевірка д/з:
  1. За допомогою сигнальних карток
  2. Пошук слова-відповіді із наданого переліку
  3. Взаємоперевірка
  4. Самоперевірка
  5. Питання однокласнику
  6. Вправа «Знайди помилку на дошці» тощо.
  • Робота у групах, парах(вправи «Капелюхи Боно», «Ромашка Блума» та інші)
  • Складання таблиць, схем, кластерів
  • Підбір ключових слів до теми
  • Інтерактивні вправи
  • Лінгвістичні ігри
  • Вправи-переклади
  • Вправи для роботи зі словниками
  • Проекти «Помилки нашого міста», «Нові слова нової України», «Антисуржик», «Письменники нашого краю»  тощо.

 

 

docx
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку