Урок "Іменник як частина мови"

Про матеріал

Цей матеріал розроблено для учнів 4 класу. Його можна використовувати на різних етапах вивчення іменника як частини мови. Практичні вправи легкі у виконанні. Дібрані додаткові завдання на засвоєння теми та відпочинку дітей.

Перегляд файлу

Картинки по запросу загадки про українську мову

 

 

       Іменник як самостійна частина мови

 

              ( гурток для учнів 3 – 4 класів)

 

Картинки по запросу загадки про українську мову

 

 

  1. Заняття

Іменник

Загальні поняття

Іменник – це самостійна частина мови, що називає предмет, особу, явище і відповідає на питання Хто?(люди, тварини), Що?(інші предмети, явища).

В реченні виступає підметом (               ) або додатком (----------).

Н – д: Хто? Лисиця. корова, Андрій.

Що? Кущі, земля, любов.

Практична робота

1.Слова розділити в  дві колонки , які відповідають на питання Хто? і Що?

Лисиця, книга, веселка, ліс, вулиця, комар, батько, Ярослав Мудрий, сум, любов, земля, дитина, лікар, учитель, базіка, килим, рева, обличчя, сонце, дід, котик, іграшка, стіл, мама, сон, дерева, ягоди, віл.

2.Складіть по два речення з іменниками, які відповідають на питання  Хто? та Що?

Н –д: Не бачила стара мати козацької плати (Іменник мати відповідає на питання Хто?). Притихли люди, знітилися свідки, сльозина блиснула у якоїсь тітки (Іменник люди відповідає на питання Хто?).

Грає синє море, грає серце козацькеє(Іменники море, серце відповідають на питання Що?). Пливе човен води повен, ніхто не спиняє  (Іменник човен відповідає на питання Що?).

3.Зачитання речень які склали учні.

4.Визначте в якому рядку усі слова є іменники.

А) Кров, четвертий, молоко, дитина.

Б)Село, символ, курча, дивитися.

В)Вечеря, Дід Мороз, дворище, роса.

 

 

 

5.Розв'яжіть кросворд. Яка частина мови захована в ньому?

1.Довгий хвіст, короткі вуха.                                                           

  А яка вона стрибуха!

По деревах стриб та стриб-

  Ви догнати її могли б?

  Ось затрималася трішки:

  Понесла в зубах горішки

  Й заховала у дуплі-

  Там запаси немалі,

  Працьовита наче бджілка,

  І дбайлива дуже…

  (Білка).

2.Уночі понад водою

   Білий дим пливе рікою.

   Тільки сонечко засяє-

   Білий дим кудись тікає…

                          (Туман).

3.Пішов хтось, та взяв щось,

  Пішов би за ним,

  Та не знаю за ким…

  (Вітер).

4.Летять, летять метелики

  І стеляться до ніг.

  Сріблясто – білі килими

  Утворюються з них…

  (Сніжинки).

5.Прийшла дівчина до хати

   Узялась хазяйнувати:

   Вправно скриню відімкнула,

  В жовту свитку ліс вдягнула…

  (Осінь).

6.Чудо – сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

   В санях тих сидить цариця

   Білокоса, білолиця.

   Рукавом махає,

   Сріблом все вкриває…

  (Зима).

7.Росте вона зимою 

   Донизу головою

   Тоненькою,

   Прозорою,

   Боло – голубою…

  (Бурулька).

2 Заняття

Рід іменників

Усі іменники (крім множинних)  належать до одного з чотирьох родів: чоловічого (жайвір, клен, дріб, рояль), жіночого (путь, любов, земля, стаття), середнього (сонце, поле, обличчя, дитинча) та спільного (слова, які можуть називати осіб як чоловічої так і жіночої статті, вони здебільшого характеризують певні якості особи – нероба, рева, базіка, нікчема, ледащо тощо). Іменники спільного роду у реченні узгоджуються з іншими частина мови  як у жіночому, так і в чоловічому роді: нестерпна базіка – нестерпний базіка.

Практична робота

1.Записати слова і визначити їх рід.

Курча, море, степ, вежа, тиша, кущ, весло, Петро, мрія, робота, сторож, плече, Ілля, крапля, надія, листя, молоко, олія, риба, вітер, муха, капуста, Ольга, хмаринка, вікно, рева, нероба, ледащо, емаль, ваніль, бандероль, дріб, підпис, поступ, запис, путь.

2.Складіть по два речення зі словами ледащо, базіка.

3.Зачитання речень які склали учні.

4.В якому рядку всі іменники жіночого роду.

А)Малина, Олеся, постеля, чергова.

Б)Сирота, хлопчик, дітвора, муха.

В)Сибір, степ, білоручка, базікало.

5.Розгадування шарад.

 

Одне — сніп по обмолоті

На покрівлю хати.

Інше — жінка, а точніше —

Материна мати.

Коли взяти кожне слово,

Поєднати те і те,

Буде квітка, що весною

Жовтим цвітом зацвіте.

Що це таке?

 (Кульбаба).

Машина тут

У два складу вмістилася.

Дворянський титул

Умістився в склад.

А разом - підпис.

Ну, скажи на милість,

Простий підпис.

Хто б міг подумати!

(Авто-граф)

 

З літерою "К" -

У лісі живе.

З літерою "Ч" -

Овець пасе.

(Кабан, чабан)

 

Намотай собі на вус,

Не забудь однак,

З літерою 3 - вухатий боягуз,

З буквою Л - собака.

         (Зайчик, лайка)

 

З літерою "К" - проста мошка,

Та, що жалить нас трошки.

А без буковки такий -

Великий рак, притому морський.

(Комар, омар)

 

 

 

 

 

 

 

 

3 заняття

Групи іменників за значенням

Іменники мають назви загальні (князь, місто, собака, цукерки, телефон), та  власні (Ярослав Мудрий, Черкаси, Сірко, Дніпро).

Практична робота

1.Запишіть в першу колонку слова які мають власну назву, а в другу слова які мають загальну назву.

Директор, народ, Дід Мороз, Мавка, стежка, Леся Українка, подорож, усмішка, дружба, хліб, боєць, сон, трава, Мурка, Карпати, Богдан Хмельницький, учень, школа, діти, тварини, Золотоноша,  дорога, вітер, океан, місто. Чоловік, ручка, Анна, Олена, вулиця, слава, зерно, будинок, родина, Київ, поле, Львів, лев, Дарина, письменник, русалка, бібліотека, Олеся, мураха.

2.Скласти по два речення з власною та загальною назвою.

Н – д: Реве та стогне Дніпр широкий  (Дніпр – власна назва).

           Старого горобця на полові не обдуриш (Горобця – загальна назва).

3.Зачитання речень які склали учні.

4.Зясуйте в яких рядках усі іменники є власними назвами.

А)Далекий Схід, Антонівка(село), місто.

Б)Михайло, Західна Україна, Мавка.

В)Біла Церква, антонівка(яблука), пальма.

5.Скласти вірш за кінцевими словами.

 

 ………………….. картуз

 …………………...гарбуз.

 ………………….. гладенький –

 ………………….   маленький.

 

 

 

 

4 Заняття

Групи іменників за значенням

Іменники за значенням є назви істот (друг, батько, цуценя, комар, русалка, водяник),  та неістот (будинок, ромашка, майдан, озеро, гілля, болото).

Практична робота

1.Запишіть слова в перший стовпчик назви істот, а в другий - неістот.

Дітвора, ворота, вода, ніч, жир, панна, табун, гілля, успіх, курча, риба, фіалка, кавун, буря, Олеся, слава, подія, Слава, надія, Саша, Надія, ледащо, неділя, озеро, океан, гусінь, мить, праця, сила, миля, людина, звірі, заметіль, сніг, береза, верба, вишня, робота, зорі, білка, зерня, орел, кіт, ялинка, ягня, квітка, осінь, слово.

2.Складіть по два речення з назвами істот та неістот.

Н –д: Ось і знайомий ліс (Ліс – неістота).

Красиво й легко перескакує білочка з гілки на гілку (Білочка – істота).

3.Визначте в реченні іменники назви істот та неістот.

(Запишіть іх у зошити).

А)Карл  украв  у Клари корали,

    А Клара у Карла украла кларнет.

Б)Гроза пройшла…зітхнули трави,

    Квітки голівки підняли,

    І сонце тепле і ласкаве,

    Спинило погляд на землі.

О.Олесь, «Гроза пройшла».

5.Розгадування загадок.

Біжить щеня щодуху – 
Вкусило щось за вухо.
Щеня перелякалось,
За кущик заховалось.
Сидить і вухо чуха.
Щеня вкусила …
(Муха)

Не кущ, а з листочками.
Не сорочка, а зшита.
Не людина, а навчає.
(Книжка)

Як сонечка нема – 
Шукать мене дарма.
Сонячного дня – 
Завжди поруч я.
Стрибаєш ти чи йдеш – 
Я поруч роблю те ж.
(Тінь)


Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.
(Лисиця)

 

У нашої бабусі
Сидить дід в кожусі,
Проти печі гріється,
Без води умиється.
(Кіт)

 


Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це?..
(Мама)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 Заняття

Групи іменників за значенням

Іменники за значенням: конкретні – можемо побачити, порахувати; вживаються в однині та множині (ліс, вулиці, листя, зерна, монітор), та абстрактні – почуття,(соборність, радість, любов, сум, швидкість, глибина).

Практична робота

1.Визначте, які слова мають конкретне значення запишіть в перший стовпчик, а абстрактні в другий стовпчик.

Словниковий диктант

Хурделиця, вода, зоря, неділя, хвилювання, людяність, сніг,малеча, усмішка, горе, користь, настрій, малина, боязкість, переживання, радість, дощ, подія, мить, гусінь, слава, сорока, риба, дуб, патріотизм, терен, краб, зайченя, сміливість, гордість, поштар, жолудь, обличчя, каченя.

2.Складіть по два речення з конкретним і абстрактним значенням.

Н – д:А)Заходить сонце,  

Промінням запалює далеч гір

І порожнє поле.

К.Такагама               (Сонце, поле – конкретне значення).

          Б)Ця тиша кругом нас

             Це молитва дерев

             За нашу любов.

М.Ревакович  (Тиша, молитва, любов – абстрактне значення).

3.Самостійна робота

Визначте в реченні де іменники мають конкретне значення, а де абстрактне. Запишіть їх в зошити.

Ходить сон коло вікон,                       Питається сон дрімоту:

 А дрімота коло плота.                                      - Де ми будем ночувати?

Народна творчість

4.Розгадування ребусів.

Картинки по запросу ребуси з української мови для початкових класів(Лимон)

Картинки по запросу ребуси з української мови для початкових класів

(Хом'як)

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу ребуси з української мови для початкових класів

 (Кабан)

Картинки по запросу ребуси з української мови для початкових класів

 (Гра)

 

 

 

6 Заняття

Число іменників

Іменники мають форми однини (курча, дитина, річка, голос, волос, пісня), та множини (річки, зірки, моря, діти, зими, стіни).

Іменники, що мають форму лише однини – це назви речовин, почуттів, власні назви (молоко, олія, вірність, страх). Іменники, що мають форму лише множини - назви парних предметів, речовин, сукупностей предметів, почуттів, географічних назв тощо (окуляри, консерви, парфуми, меблі).

Практична робота

1.Погрупуйте іменники в чотири колонки: 1- іменники лише у множині, 2- іменники лише в однині, 3- іменники в однині, 4- іменники в множині.

Насіння, шахи, Карпати, висновок, місто, молоко, робота, сад, моря, села, весілля, батько, степ, урожай, окуляри, теля, ріка, цуценята, школа, шафа, береза.

2.Допишіть речення. Визначте  в іменниках число.

Батько з дочкою вийшов….

З хвилини на хвилину можуть….

Серпень з вереснем….

Батько пішов….

Птахи співають….

Перші джмелі вилетіли….

Н –д: (Батько, дочкою – іменники вжиті в однині).

3.У яких рядках усі іменники вживаються лише у множині.

А) Вила, підлога. Люди, сонце.

Б)Штани, цимбали. Черкаси, сани.

В)Гуска, тінь, ворота, лижі.

4.Слухання акровіршів Леоніда Глібова.

 

 

Що зашкварчить?

Колись давно і десь далеко
Один ледаченький козак
Весь вік прожив, як кажуть, легко,
Бо добре жити так.
Аж і йому поталанило,
Свиня навчила, як робить;
«Клади на сковородку діло:
А потім їж, як зашкварчить».

 

 Що за птиця?

Між людьми, як пташка, в’ється,
У людей і їсть, і п’є;
Ходить старець, просить, гнеться,
А у неї всюди є.

 

 Хто бреше?

Колись я нудилось
У срібнім кайдані;
Розбила неволю
Чубатая пані,
А я на Вкраїну
Тихенько нищечком…
Колись на Великдень
Оддячу яєчком!

 

 Хто баба?

Сидить хитра баба аж на версі граба.
«Ой не злізу з граба! — дурить діток баба.—
Вловіть мені тую курочку рябую,
А я подарую грушку золотую».

 

5.Складіть свій акровірш.

 

 

 

 

 

7 заняття

Відмінки іменників

Іменники відміняються за сімома відмінками.

Називний – Хто? Що?

Родовий – Кого? Чого?

Давальний – Кому? Чому?

Знахідний – Кого? Що?

Орудний – Ким? Чим?

Місцевий – (на) кому? (на) чому?

Кличний – уживається для звертання.

Називний відмінок однини – початкова форма іменника.

Називний відмінок є прямим, решта – непрямі.

Н –д: Н. -   мама

Р. –  мами

Д. –  мамі

Зн. – маму

Ор. – мамою

М. – (на) мамі

Кл. - мамо

Практична робота

1.Провідміняйте слова.

Дитина, земля, дерево, гуска, ягідка.

2.Перевірка виконаної роботи.

3.Складіть  речення з даними словами ( на вибір).

 

4.Завдання «Метаграми».

Метаграма  – загадка, різновид шаради. Потрібно відгадати слово, з якого через заміну певної літери утворюється інше слово.

Метаграма, написана Оленою Пчілкою:

Ось візьміте одно слово –
Із трьох буков лиш воно;
Ви на різнії початки
Його знаєте давно:
Як почнете з букви Д 
Буде велетень гаїв;
Як почнете з букви Ч 
Було в славних козаків;
Як почнете з букви З 
То дай бог, щоб не болів!

Відгадка: дуб – чуб – зуб.

 

 З Н  - частина я доби,

 З П – я грію щозими.

 З Р – предметом стану я, -

 От вам загадка моя. (ніч – піч – річ)

 

 На мені молотять хліб,

Віють, сушать кілька діб.

А якщо з кінця читати –

Будуть миші враз тікати. (тік – кіт)

 

5.Виконайте завдання «Паліндром».

 Паліндром (від грецького – той, що рухається назад, вертається) – перевертень.

 Придумати слова –паліндроми.

 

 Кіт – тік, гул – луг, бузок – козуб, сир – рис, дід – дід)

 

 

 

 

8-10Заняття

Відміни іменників

Іменники мають чотири відміни.

IIIIIIIV

-чол.р. -чол.р.                     -жін.р.(нульове за--сер.р.(закінчення

-жін.р. (закінчення              кінчення , а також  -а,-я) при відмі-

-спіл.р. нульове або  іменник мати) нюванніз'явля-

(закінчення -а,-я)-о) ,се.р.(за-      ються суфікси

 кінчення-о,-е,-а,-я) -ат, -ят, -ен.

 

Практична робота

1.До якої відміни належать слова? Запишіть.

Мрія, робота, Петро, сад, море, весло, радість, любов, курча, вежа, теля, ім'я, суддя, рілля, дім, весілля, подорож, мати, цуценя.

2.Складіть з двома словами ( на вибір) речення.

3.Зачитування речень.

4.У якому рядку всі іменники належать до II відміни.

А)Ягнятко, брат, комар, столяр, футляр;

Б)Молотарка, мачуха, город, точило, цап;

В)Свекор, звір, мати, ягня, глухар.

Самостійна робота

1.Складіть і запишіть по одному реченню з даними словами:

Дівча, зілля, кінь, син, поштар.

2.Визначте до якої відміни вони належать.

3.Завдання «Знайди приховані слова».

Прочитайте слова і підкресліть «приховані слова».

 

 Екскаватор  буксир  пролісок

 Плід   якір   коса

 Козуб  баштан  отрута

 Корабель  пристань  комар

 

4.Прислів'я та приказки про мову.

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Птицю пізнають по пір'ю, а людину по мові.

Рідна мова - не полова: її за вітром не розвієш.

Більше діла — менше слів.

Будь господарем своєму слову.

Мовивши слово, треба бути йому паном.

Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.

Від красних слів язик не відсохне.

Від солодких слів кислиці не посолодшають.

Від меча рана загоїться, а від лихого слова — ніколи.

5.Спробуйте самі скласти прислів'я чи приказку про мову.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11– 13Заняття

Поділ іменників на групи

Іменники I таII відмін , залежно від відмінкових закінчень , поділяються на тверду, м'яку та мішану групу.

I відміна

Тверда група

Основа слова закінчується на твердий приголосний:

Н-д: Допомога, місто, староста.

М'яка група

Основа слова закінчується на м'який приголосний:

Н-д: Капля, мрія, історія, Ілля.

Мішана група

Основа слова закінчується на шиплячий приголосний:

Н-д: Тиша, вежа, дівча.

II відміна

Тверда група

1.Іменники чоловічого роду з основою на твердий приголосний:

Н-д: Степ, батько, син.

2.Іменники середнього роду із закінченням ( –о).

Н-д: Місто, золото.

М'яка група

1.Іменники чоловічого роду з основою на м'який приголосний.

Н-д: Велетень, урожай, тюль.

2.Іменники середнього роду із закінченням (–я, -е).

Н-д: Обличчя, зілля, поле, сонце, море.

Мішана група

1.Іменники з основою на шиплячий приголосний, крім іменників середнього роду на ( –я).

Н-д: Кущ, сторож, плече, явище.

Практична робота

1.Робота в парах! Визначте, до якої відміни належать слова. Запишіть.

Дощ, дідуган, гектар, кажан, телятко, свекор, звір.

Зернина, мачуха, друкарня, мрія, буря, недотепа, крейда, земля, Ілля, нероба.

2.Самостійна робота. Визначте, до якої групи належать слова. Запишіть.

Серце, стежка, поле, навчання, подорож, молоко, вежа, суша, коліща, немовля, ягня, обличчя, золото.

3.Випишіть підкреслені іменники, визначте, групу та відміну.

Земле рідна! Мозок мій світліє,

І душа ніжнішою стає,

Як твої сподіванки і мрії,

У життя вливаються моє.

В.Симоненко, «Земле рідна!»

Н-д: Земле – IIвідміна, тверда група.

4.Спишіть вірш. Визначте іменники, їх відміну та групу.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

Любіть у годину негоди!

В.Сосюра, «Любіть Україну!»

5.Завдання «Плутанка». Утворити нові слова, використовуючи числове значення літер:

1432  3214  32415

Кіно  тіло  ручка

Коні  літо  курча

 

 6. Із частин речення утворити прислів’я і прочитати.

 Гостре словечко  як ліхтар без світла.

 Не кидай слова  коле сердечко.

 Голова без розуму на вітер. 

 

7.Спробуємо дібрати риму:

 Ярослав у човен сів,

 Ловить в річці  …. карасів.

 

 Має Галя добру звичку

 Класти книжку на … поличку.

 

8. Утворити якнайбільше нових слів із букв слова ластівка..

 

9.Користуючись цифровими позначеннями літер в алфавіті, прочитати слова.

 

  6 11 3 1  18  17 1 17 1  16 12 23 19  15 21 1 14

  (диван)  (мама )  (літо)   (край)

 

 

 

 

 

 

 

 

14 – 15 заняття

Морфологічний аналіз іменника

1.Записати слово.

2.Визначити його початкову форму (Н.в. однини).

3.Встановити розряди: власна чи загальна назва; назва істоти чи неістоти; позначає конкретне чи абстрактне поняття.

4.Визначити граматичні категорії: рід, число, відмінок.

5.Вказати відміну, групу.

6.З'ясувати синтаксичну роль.

Зразок:

Чужа душа – то тихе море сліз.

Душа – іменник, початкова форма – душа, загальна назва, неістота, має абстрактне значення, жіночий рід, однина, називний відмінок, I відміна, мішана група, підмет.

Практична робота

1.Зробити морфологічний аналіз іменників.

Березу, вечір, сторожа, ночі, криниця, западинах.

Н – д: Вітер – ім., п.ф. – вітер, загальна назва, неістота, конкретне значення, II відміна, тверда група, чол.р., одн., Н.в., підмет.

2.Скласти два речення зі словами (на вибір), комаха, дитинча, кіт, вівця, сорока, тато. Запишіть.

Н – д:Не можна сказати, що тато вдачею своєю мало схожий був на своїх братів та діда (Г.Тютюнник).

3.Зачитати речення.

 

 

 

 

Додаткові вправи

1.Запишіть слова. Підкресліть іменники жіночого та чоловічого роду з закінченнями –а, -я:

Вишня, орел, стрілець, пісня, суддя, пшениця, окунь, макітра, Микита, Михайло, межа, гнізда, вечеря, рибалка, тополя, лінія, дитя, плаття, конвалія, дружба, теля, Слава, писала, фарба, зелена, знання.

2.Запишіть слова. Підкресліть іменники жіночого роду з нульовим закінченням:

Олівець, степ, мазь, піч, річ, ніч, осінь, рій, нуль, олень, сіль, мріяв, зелений, камінь, корж, кров, місяць, дорога, плач, друг, здобич.

3.До іменників доберіть синоніми . Запишіть.

Хлопець –

Діти –

Друг –

4.До іменників доберіть антоніми. Запишіть.

Друг –

Радість - 

Плач –

5.Провідміняйте іменники.

Книга, зима, Микола.

6.Морфологічний аналіз іменника.

Собака, парта, сум, радість.

7.Запишіть слова. Вставте пропущені букви. Позначте відмінок.

Дорога – по доро…

Круг – у кру…

Бік – на бо…

Пасіка – на пасі…

8.Запишіть лише іменники.

Село, бідолаха, житло, веселий, працьовитий, праця, говорити, відпочивати, рись, ножиці, молоко, черговий, учениця, чашка, ручки, відважний, ясне, русява, заборона, орел, дім.

9. Розгадайте ребуси.

Картинки по запросу ребуси з української мови

 

Картинки по запросу ребуси з української мови

 

 

Картинки по запросу ребуси з української мови

 

 

10.Розгадайте загадки.

Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля - неначе тісто,
Що воно за дивне місце?
(Болото)

Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?
(Шипшина)

 


У нашої бабусі
Сидить дід в кожусі,
Проти печі гріється,
Без води умиється.
(Кіт)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

о

р

о

в

А

Л

е

л

е

к

А

о

ч

е

р

е

Т

т

е

л

е

ф

о

Н

с

о

н

я

ш

н

и

К

с

н

і

Г

ц

и

б

у

л

я

11.Розв'яжіть кросворд.

1)Іде в поле як дощечка,

А з поля – як бочечка.

                    (Корова)

2)Майстер цей з'явився рано,

На даху помудрував.

І без цегли, і без крана

Дім собі побудував.

                   (Лелека)

3)Стоїть дід над водою,

Трясе собі головою.

                   (Очерет)

4)Скринька, вертушка,

Шнур і довге вушко.

                   (Телефон)

5)Сімсот соколят на одній подушці сплять.

                               (Соняшник)

6)Живе – лежить, помре – біжить.

                       (Сніг)

7)Сидить баба серед літа,

В сто сорочок одіта.

                    (Цибуля)

12.Розучування скоромовок.

Шишки на сосні,
Шашки на столі.
У Соні шашки,
А у Сими – шишки.


Для синків-молодців
Мати напекла млинців.
І хвалили молодці
Ті млинці на молоці.

Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю, шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.

Ґава ґаву запитала:
– Ти на ґанок не літала?
– Не літала я на ґанок,
То й проґавила сніданок.

Ніс Гриць горіх через поріг.
Став на горіх, упав на поріг.
Приснивсь сьогодні сон синиці:
Приніс сусіда сік з суниці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

1.Іменник. Загальні поняття………………………………………………....3

2.Рід іменників……………………………………………………………….6

3.Групи іменників за значенням…………………………………………….8

4.Число іменників…………………………………………………………...13

5.Відмінки іменників………………………………………………………..15

6.Відміни іменників………………………………………………………....17

7.Поділ іменників на групи…………………………………………………19

8.Морфологічний аналіз іменника………………………………………….20

9.Додаткові вправи…………………………………………………………..23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
7624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку