Змістовний урок української мови для учнів 2-го класу на допомогу вчителю. Для того щоб. Закріпити знання учнів про роль апострофа у словах,правильність читання слів з апострофом, повторити правильність позначення апострофом на письмі роздільну вимову звуків; удосконалювати вміння аналізувати звуко-буквенний склад слів у написанні яких використовується апостроф; вчити ділити слова з апострофом для переносу з рядка в рядок;розвивати мовлення, вміння порівнювати робити висновки; виховувати уважність, працьовитість, старанність.
Українська мова
2 клас
Тема: Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом. Записування слів з апострофом під диктовку та правильність їх читання. Правило переносу слів з апострофом.
Мета: Закріпити знання учнів про роль апострофа у словах,правильність читання слів з апострофом, повторити правильність позначення апострофом на письмі роздільну вимову звуків; удосконалювати вміння аналізувати звуко-буквенний склад слів у написанні яких використовується апостроф; вчити ділити слова з апострофом для переносу з рядка в рядок;розвивати мовлення, вміння порівнювати робити висновки; виховувати уважність, працьовитість, старанність.
Обладнання: презентація до уроку
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку класу прекрасному!
Всім я вам здоров’я зичу й добра,
А тепер до роботи приступати пора .
А що ми будемо робити,
Над чим ми будемо працювати
Ви зможете усі сказати,
Як спробуєте завдання розв’язати .
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Завдання: за допомогою ключа прочитайте тему уроку
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
1 |
П |
Д |
О |
Т |
Ю |
М |
Б |
І |
Ф |
2 |
Р |
А |
К |
Х |
О |
С |
У |
К |
Р |
3 |
И |
Й |
К |
Б |
У |
Д |
І |
Р |
Ч |
4 |
В |
Б |
В |
О |
І |
Й |
Ж |
Ї |
Ч |
5 |
Ч |
И |
О |
С |
Ф |
Р |
О |
Л |
С |
6 |
П |
Ж |
І |
Р |
Г |
Д |
С |
Д |
Т |
7 |
И |
Щ |
И |
Т |
О |
Ь |
Б |
Ж |
Ф |
8 |
Т |
П |
Я |
У |
Т |
Т |
Г |
Т |
К |
Ключ: 2Б, 6А, 4Г, 2Е, 8Д, 3Ж, 5Є, 7З
— Після яких букв ставиться апостроф? (Після букв «бе», «пе», «ве», «ем», «еф», «ер»)
— Перед якими буквами пишеться апостроф? (Перед я, ю, є, ї);
— Скільки звуків вони позначають? [Два звуки];
— Молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
А ви знаєте, коли я сьогодні йшла на урок то мені на зустріч котився м’ячик. І коли я сказала що йду до вас, то йому також дуже захотілося піти зі мною і подивитися як дітки навчаються в школі. Але на мою думку не просто так він завітав до нас. А ви як вважає те?
Мені подарували шкіряний м’яч.
ІV. Вправи на закріплення.
1.Звуко-буквений аналіз слів з апострофом.
Казка про апостроф.
Апостроф в Алфавіті жив,
Із буквами завжди дружив,
Аж поки якось буква Я
Сказала: «Геть від нас!
Бо Алфавіт - це букв сім'я,
Нас 33 якраз!
А ти не буква, просто знак,
Ти нам чужий, не рідний, знай!»
Почув Апостроф ці слова –
Аж закрутилась голова.
Ніколи ще таких образ
Не чув він у житті.
Заплакав він, схопився враз –
І ось уже в путі.
Залишив місто Алфавіт.
«Піду, побачу білий світ».
Та що тут сталося! Хоч плач:
У малюків зник раптом м'яч.
Саме подвір'я зникло теж,
І м'ята, й бур'янець.
І на вечерю щось не те:
Без м'яса холодець!
А курка?! Бідолашний птах:
Немає пір'я! Просто жах!
Усі годинники стоять:
Дев'ятка зникла й цифра п'ять!
Із гаю зникли солов'ї,
А ще - реп'ях і в'яз.
В'юнів неначе хтось поїв,
Хлоп'ята зникли враз.
А у дівчат рум'янець зник...
Так жити Алфавіт не звик!
Усі кричать на букву Я:
«Тепер ми зовсім не сім'я!»
«Апостроф треба привести. –
Сказала буква М, -
Нам треба всім шукати йти,
Щоб не було проблем».
На пошуки гуртом пішли
І через день таки знайшли!
Усі зраділи, обнялись.
За руки міцно узялись:
І букви С, і І, і М,
Апостроф, буква Я.
І заспівали солов'ї,
Бо знов була сім'я!
У курки пір'я відросло.
Всім дуже весело було!
(сім'я, м'яч, подвір'я, м'ята, бур'янець,м'яса, пір'я, дев'ятка,п’ять, солов'ї, реп'ях, в'яз,в'юни, хлоп'ята, рум'янець)
Сім’я- сі-м’я.
Подвір'я, м'ята, пір'я, хлоп'ята.
Фізкультхвилинка
Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав.
Та нарешті він проснувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
І чистенько умиватись.
Порозчісував він вуса
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
І до комірчини він побрів.
І добро оберігати.
Й ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили
3. Гра «Склади слово»
В |
|
ЯТЬ |
П |
Є |
|
ПАМ |
Ю |
|
ДЕВ |
ЮТЬ
|
4.Творча робота
Завдання:
Дружба як дзеркало: В морі тому води багато, Хто в п’ятницю скаче, |
той в неділю плаче. розіб’єш, не складеш. що її ніхто не п’є. |
5.Гра «Хто в гніздечку?»
Хто живе у гніздечку солов’їв – … (солов’ята).
А у ластівок – … (ластів’ята).А як ми поділемо це слово для переносу?
А хто живе у горобців – … (гороб’ята). Скільки букв у слові гороб’ята? А скільки звуків?
6. Робота з підручником. Вправа 179.
7.Вправа 180.
V. Узагальнення та систематизація знань.
1Гра «Піймай слова»
Завдання: почувши слово з роздільною вимовою, потрібно плеснути в долоні
Бур’ян, м’ята, зілля, ліплять, подвір’я, буряк, солов’ї, моря, співають, сім’я.
VІ. Підсумок уроку
Давайте підведемо підсумки нашого уроку.
– Наведіть приклади слів, які пишуться з апострофом.
VІІ. Домашнє завдання
С. 67 Вправа 181. Пояснення.