Тема. Іменники – назви істот і неістот.
Мета. Формувати поняття про іменник як частину мови; удосконалювати уміння впізнавати в тексті й самостійно добирати іменники; ставити питання до іменників, що належать до різних груп; формувати уміння розрізняти іменники – назви істот і неістот, правильно ставити до них питання; розвивати уважність, наполегливість, співпрацю; виховувати любов до навколишнього.
Обладнання. Комп `ютер, смарт дошка, картки для групової роботи, презентація.
Тип уроку. Комбінований.
Освітні галузі. Мовно-літературна, соціальна, природнича, мистецька.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
-Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку –
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготували. Молодці!
-Вже у нас усе на місці
Залишилось тільки сісти!
-Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Всі на мене подивіться
І приємно посміхніться.
2. Вправа « Очікування»
- Складіть формулу сьогоднішнього уроку.
- Які якості ми візьмемо з собою на урок?
У – увага
С – старанність
Л – лінь
П – працьовитість
Б – байдужість
І – інтерес
Х – хороший настрій
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
Так |
Проблема |
Ні |
|
Чи добре, що настала зима? |
|
Висновок . В зими є свої переваги та незручності.
|
з ма им зи
( змінити слово так, щоб ненаголошений голосний и став наголошений)
Зимно, зими, зимонька
2. Мотивація навчальної діяльності.
Іменник
частина мови
називає предмет
хто? що?
3. Повідомлення теми уроку.
ІІІ . Вивчення нового матеріалу.
( с.54 впр.155)
що?
Що? (неживі предмети, або неістоти)
Висновок: (читаємо правило разом)
- Візьміть піраміди.
-Згадайте все, що ви знаєте про іменник.
-Про яку таємницю Країни іменників ви щойно дізналися.
-Давайте піднімемось ще на одну сходинку піраміди і запишемо цю таємницю.
. Фізкультхвилинка
. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.
Прочитайте слова. Вставте пропущені букви.
Голу…, кукуру…а, а…стра, м…телик, ч…решня, в…дмідь.
1 група
З слів кожного рядка складіть речення. Відтворіть послідовність речень, щоб утворилася зв`язна розповідь. Назвіть іменники назви неістот.
2 група
До поданих слів доберіть спільнокореневі іменники і оживіть їх.
Трактор- шахта- ліс-
Ліки- комбайн- кухня-
Хокей- суд- літак-
Риба- футбол-
3 група
. Заключна частина.
с. 58 впр. 158