Мета. Формувати в учнів знання про іменник як частину мови; уміння виділяти іменник серед інших частин мови, розпізнавати назви істот та неістот; формувати здатність виконувати самостійні завдання, свідомо прагнути до самоконтролю. Розвивати уміння аналізувати, робити висновки, вміння співпрацювати для досягнення спільної мети, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлення. Виховувати наполегливість відповідальність.
Урок у 3 класі з української мови
Тема. Іменники. Назви істот і неістот.
Мета. Формувати в учнів знання про іменник як частину мови; уміння виділяти іменник серед інших частин мови, розпізнавати назви істот та неістот; формувати здатність виконувати самостійні завдання, свідомо прагнути до самоконтролю. Розвивати уміння аналізувати, робити висновки, вміння співпрацювати для досягнення спільної мети, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлення. Виховувати наполегливість відповідальність.
Обладнання та матеріали: підручник, картки для роботи в групі, картки самооцінювання, картки плікерс, комп’ютер , доступ до інтернету, мультимедійний проектор.
Тип уроку: комбінований.
І. Організація класу. Активізація учнів до навчальної роботи.
-Діти, а ви хочете, щоб цей урок пройшов цікаво? Що для цього потрібно? Девіз нашого уроку: (Слайд 1)
• Не просто слухати, а … (чути).
• Не просто дивитись, а … (бачити).
• Не просто відповідати, а … (міркувати).
• Дружно і плідно … (працювати).
- А з яким настроєм ви прийшли на урок. (піднімають смайлики) - Бажаю вам працювати з гарним настроєм протягом усього уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Каліграфічна хвилинка (Слайд 2)
- Розгорніть зошити запишіть сьогоднішню дату.
- Подивіться уважно на дошку і скажіть алфавітну назву букви, яку я вам пропоную на хвилинці каліграфії. (Ес) - Які звуки позначає буква «ес»?
-Давайте її пропишемо у з’єднанні з іншими буквами.
С с Сс сс жи нки сні
- Яке слово можна утворити з цих складів? Пропишіть його цілий рядок.
- Запишіть зашифроване речення. Підкресліть підмет і присудок у реченні.
- Напишіть, до якої частини мови належить слово «сніжинка»?
- Напишіть, до якої частини мови належить слово «падають»? (Оцініть себе)
- Що цікавого ви знаєте про сніжинку? (Слайд 3)
1 уч. Сніжинка починає своє життя у хмарі, коли навколо маленької порошинки утворюється кристалик льоду. Температура, при якій утворюються сніжинки, зазвичай становить -5 ° C. Кристали льоду мають форму шестикутника. Саме через це більшість сніжинок мають форму шестикутної зірки.
2 уч. Далі цей кристалик починає зростати. У нього можуть почати рости промені, у цих променів починають з'являтися відростки, або - навпаки, сніжинка починає рости в товщину.
3 уч. Як ростиме сніжинка залежить від навколишніх умов: вологості, температури, тиску, форми сніжинки. Зміни цих параметрів можуть змінити хід росту сніжинки. (Слайд 4)
- Науковці дослідили, що діаметр звичайної сніжинки має близько 5мм , а діаметр найбільшої на 33 мм більший. Знайдіть діаметр цієї сніжинки? (33+5=38 (мм)
- Яку тему почали вивчати?
- Що ви знаєте про іменник?
Інтерактивна вправа. Гра «Впіймай іменник» (Слайд 5)
Завдання: розподілити слова на дві колонки: іменник і інша частина мови.
(Оцініть )
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-Гра «Назви рядок…» за вправою 1, с.97. (запис на екрані) (Слайд 6) - Прочитайте слова.
- Що об’єднує слова першого рядка? На яке питання відповідають ці слова?
(діти, учений, ведмідь, черепаха, директорка, відвідувач)
(вони називають живі предмети і відповідають на питання «хто?»)
- Що об’єднує слова другого рядка? На яке питання відповідають ці слова?
(зоопарк, погода, трамвай, радість, ялина, знання)
(вони називають неживі предмети і відповідають на питання «що?») - Який висновок ми можемо зробити?
- Як ви думаєте, над якою темою ми будемо сьогодні працювати?
- Сьогодні ми розширимо свої знання про іменник, дізнаємось, чим відрізняються іменники – назви істот від іменників – назв неістот.
ІV. Сприймання й усвідомлення нових знань.
- Розгорніть підручник на с 97. Прочитайте правило. Попрацюйте у парі,
перекажіть правило «Учитель-учень» . (Слайд 7)
- Отже, живі предмети ми відносимо до істот, а неживі до неістот.
4. Колективна робота ( на картці) (Слайд 8)
- Прочитайте речення. Випиши у перший стовпчик іменники – назви істот, у другий - назви неістот.
Настала холодна зима. Запорошило сад. Літають голодні пташки, тривожно пищать. Зробили учні годівницю. Тепер щодня синички та горобчики смакують корм.
Чому потрібно взимку підгодовувати пташок?
(В зимовий час птахи гинуть не стільки від холоду, а від того, що не вистачає їжі. Особливо важко птахам в ті часи, коли ожеледиця і сильні снігопади, коли земля, гілки дерев покриті льодом і снігом. Ось у ці скрутні часи ми повинні допомагати пташкам) (Оцініть)
V. Фізкультхвилинка (Слайд 10)
Робота в групах. Розподіл за зимовими місяцями «Грудень, січень, лютий» (Слайд 9)
Вам потрібно із запропонованих картинок вибрати тільки ті, які стосуються зимової тематики. Слова, назви предметів, що зображені на картках розподілити на назви істот і неістот. (Оцініть)
VІ. Підсумок уроку.
- Закріпимо наші знання з даної теми. Попраюємо з картками Плікерс
Вправа «Інтерв’ю» (Слайд 12)
- Над темою іменник ми будемо працювати на наступних уроках, а також більш детальніше ви вивчатимете у старших класах. - Покажіть, чи змінився ваш настрій? ви навчились
Самооцінювання.
- А зараз оцініть свою роботу на уроці.