Урок." Індія в 40-90-х роках"

Про матеріал
Розробка уроку з всесвітньої історії 11 класу .Тема уроку : " Індія в 40-90-х роках". Урок вивчення нового матеріалу. За підручником Полянський П.В. ( Видавництво : Украаїнський письменник ). Мета уроку: ознайомити учнів з національно-визвольною боротьбою в Індії та здобуття незалежності, правлінням та політичними курсами Джавахарлала Неру та Індіри Ганді; охарактеризувати розвиток Індії у 80-90-х роках ;розвивати вміння в учнів здобувати нові знання; виховувати повагу до думки інших дітей, а також виховувати повагу до історичного минулого та сучасного розвитку держави.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розвиток Індії в 40-90-х роках.

Мета уроку: ознайомити учнів з національно-визвольною боротьбою в Індії та здобуття незалежності, правлінням та політичними курсами Джавахарлала Неру та Індіри Ганді; охарактеризувати розвиток Індії у 80-90-х роках ;розвивати вміння в учнів здобувати нові знання; виховувати повагу до думки інших дітей, а також виховувати повагу до історичного минулого та сучасного розвитку держави.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, стінна карта, портрети Джавахарлала Неру та Індіри Ганді, написи та таблиця на дошці.

Структура уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.   Національно-визвольною боротьбою в Індії та здобуття незалежності.
  2. Курс розвитку Джавахарлала Неру.
  3. Діяльність уряду Індіри Ганді.
  4. Розвиток Індії у 80-90-х роках.

ІІІ. Закріплення нових знань.

ІV. Підсумок уроку .

V. Домашнє завдання.

                                                   Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Актуалізація опорних знань.

1.Що таке колонізація та деколонізація?

2.Індія була колонія, якої держави?

3.Чи був присутній національно-визвольний рух в Індії під час Другої світової війни?

4.Що таке національно -визвольний рух.

5.Хто брав участь в національно-визвольному русі , і хто очолив боротьбу? Яка політична сила.

6.Хто такий Махатма Ганді?

7.Де відбувалися страйки та заворушення?

8.Що таке акція громадської непокори?

9.В чому вона виявлялася?

10.Які політичні партії очолили боротьбу за незалежність?

11.З яких територій складалася Британська Індія?

ІІ.Вивчення нового матеріалу.

  1. Національно-визвольною боротьбою в Індії та здобуття незалежності.

Розповідь вчителя:

Після Другої світової війни та під час війни в Індії посилився націонольно-визвольний рух,його найвищий підйом стався у 1946 році. В лютому відбулося повстання в армії та на флоті, потім розгорнувся потужний селянський рух в Бенгалії, на боротьбу піднялися також і робітники (відбулися забастовки  та страйки в Бомбеї та Калькутте).

Під натиском народних мас Великобританія погоджується вивести  свої війська з Індії. Але в серпні 1947 року Індія була розділена на два домініони за релігійним принципом. В індії більшість населення складали—індуси, а В Пакистані ----Мусульмани. Розділивши Індію вона намагалася послабити національно-визвольний рух, але в цей час між Індією та Пакистаном виник конфлікт за прикордонні території ( місто Кашмир). Лише 1 січня 1949 року було підписано договір про припинення вогню.

Яку ж роль в деколонізації відіграло ООН?

Втрутилося в конфлікт ООН в 1949 році. Остаточно Індія здобула незалежність , коли було визначено і підписано Конституцію 26 січня 1950 року.

Основні положення Конституції:

  • Індія проголошувалася республікою з двопалатним парламентом;
  • Виконавчу владу здійснював прем‘єр-міністр;
  • Індія була поділена на 25 штатів;
  • Відміна каст і заборона рабства;
  • Введено загальне виборче право і демократичні свободи;
  • Було збережено приватну власність.

2. Курс розвитку Джавахарлала Неру.

Розповідь вчителя:

Наприкінці 1951 року відбулися вибори до парламенту . На виборах впевнену перемогу отримала партія Індійський національний конгрес (ІКТ) та її лідер Джавахарлала Неру сформував уряд.

( Історичний портрет Неру підготовлений учнями.)

Опрацювати параграф підручник самостійно і заповнити таблицю.

Реформи уряду Неру:

Назва реформи .

Дата прийняття реформи.

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

 

Розповідь вчителя :

У 1964 році помер Дж. Неру . До влади прийшов тимчасовий уряд.

 

3.Уряд Індіри Ганді.

Розповідь вчителя:

У січні 1966 року партія ІКТ висунула на посаду прем ‘єр-міністра дочку Дж. Неру--- Індіру Ганді.

( Історичний портрет Індіри Ганді підготовлений учнями.)

Самостійна робота з підручником , заповнити таблицю.

Діяльність уряду Індіри Ганді.

Назва реформи .

Дата прийняття реформи.

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

 

4.Розвиток Індії в 80-90-х роках.

  • 31 жовтня 1984 року особисті охоронці , сикхи за віруванням , вбили Індіру Ганді у її резиденції . Це викликало сутичку між індуїстами та сикхами.
  • У грудні  1984 року на виборах більшість голосів отримав син Індіри Ганді – Раджмв Ганді(1984-1989),за часи правління держава досягла успіху у розвитку народного господарства, Індія стала індустріально-аграрною державою, яка запустила в космос власний супутник ,має атомні електростанції, електрону , автомобільну та інші високотехнологічні галузі промисловості.
  • У травні 1991р. від рук тамільських терористів загинув Раджив Ганді.
  • На виборах 1991 року прем‘єр-міністром став Наросімха Рао. За часи його правління для розвитку економіки було знижено податки для іноземного капіталу. Це призвело до зростання темпів економіки на 5 % щорічно. Уряд жорстоко розправився з противниками уряду, що призвело до масових заворушень в країні.
  • Тому на виборах 1996 року переміг Деве Гауда.
  • За підтримки дружини Соні Ганді на виборах 1999 року переміг Атал Біхарі Ваджнаї.

ІІІ .Закріплення нових знань:

* Індія була колонією Великобританії? (так чи ні )

*Країна була поділена на Індійський союз та Пакистан? ( так чи ні)

*У 1950 році до влади прийшов Неру? (так чи ні)

*Неру взяв курс на зближення з СРСР? (так чи ні)

*Індіра Ганді була дочкою Неру?(так чи ні)

*Ганді не продовжувала справу батька?(так чи ні)

*За правління Ганді відбувалися релігійні конфлікти?(так чи ні)

*В країні не було демографічного вибуху?(так чи ні)

*Основною партією була ІКТ?(так чи ні )

*Індія підтримує дружні стосунки з Україною?( так чи ні )

ІV.Підсумок уроку.

Не зважаючи на те, що Індія була колонією Великобританії , і знаходилася в залежності , здобула незалежність за допомогою національно-визвольного руху і боротьби народних мас за свою свободу і незалежність. За короткий час їй вдалося провести економічні реформи і стати аграрно-індустріальною країною. Налаштувати економічні та політичні зв‘язки з майже всіма країнами світу. Але нажаль вона має багато проблем ,які вона намагається вирішити. Між Індією та Україною взаємовигідні торгівельні та економічні зв’язки.

V. Домашнє завдання: опрацювати параграф підручник і вкінці параграфа відповісти на запитання.

docx
Додано
21 серпня 2022
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку