Тема Індійська народна казка «Фарбований шакал».
Скласти схему «Літературна казка і народна казка. Спільне і відмінне».
Літературна казка |
Народна казка |
Відмінне |
|
Є автор |
Автор - народ |
Відчувається присутність у творі автора |
Відображає народні уявлення та ідеали |
Писемний варіант |
Існувала в усній формі |
Один незмінний варіант казки |
Багато варіантів однієї і тієї ж казки |
Герой є носієм позитивних і негативних рис характеру |
Позитивні герої – носії позитивних рис характеру, негативні – негативних рис характеру. |
Події нерідко відбуваються в конкретному часі або просторі |
Події відбуваються в умовному казковому часі й просторі |
Містить детальні описи |
Не містить детальних описів |
Не завжди щаслива кінцівка, не завжди перемагає добро |
Завжди щасливий кінець, перемагає добро |
Спільне |
|
Героями є люди, тварини, предмети |
|
Конфлікт казки – боротьба добра і зла. |
Назвати тварин і людські риси характеру з якими вони асоціюються.
Лисиця – хитрість («Оттак піддурила!»)
Змія – мудрість
Лев – сила («Цар звірів»)
Заєць – страх («Тремтить, як осиновий лист»)
Вовк – злість («Відомо всім, що дурень він»)
Ведмідь – силу, справедливість («За краплю меду може вбить»)
Гра «Побувай актором - зобрази тваринку».
Завдання. На листках назви тварин. Учні беруть листки і пробують зобразити вибраних тварин, а учні класу повинні відгадати яких тваринок представляють учні.
Вікторина
- Як звали шакала? (Чандарава)
- Де він жив? (У лісі)
- Де захотів побувати шакал? (У місті)
- Хто першим побачив шакала у місті? (Міські собаки)
- Куди сховався, спасаючись від собак, Чандарава? (У великий чан, заповнений синьою фарбою)
- Кого зустрів Чандарава, повертаючись додому? ( Лева)
- Як повівся лев при вигляді шакала? ( Втік)
- Як інші звірі повелися при зустрічі з шакалом? ( Втекли)
- Чому звірі злякалися шакала? ( Від фарби він був синім)
- Що на зібранні звірів було вирішено? (Мавпа піде домовлятися зі звіром)
- Хто відразу впізнав Чандараву? (Мавпа)
- Яку пораду дала мавпа шакалу? (Не змивати фарбу і сказати, що він посланий Шивою правити звірами, а її, мавпу, зробити першим міністром)
- Куди побіг шакал? (На поляну, де відбувалося зібрання)
- Ким став Чандарава? (Царем звірів)
- Як йому жилося? (Добре і сито)
- Що почув шакал під час зібрання? (Виття шакалів)
- Що зробив шакал? (Завив)
- Який кінець Чандарави? ( Його розірвав лев)
Робота з ілюстрацією.
- Які звірі зображені на малюнку?
- Чи є згадка про цих звірів у тексті?
- Чи можемо ми охарактеризувати за малюнком звірів?
- Який момент казки зображено на малюнку?