Урок Індійська народна казка" Фарбований шакал"

Про матеріал
Урок на тему:Індійська народна казка"Фарбований шакал" «Літературна казка і народна казка. Спільне і відмінне».
Перегляд файлу

Тема  Індійська народна казка «Фарбований шакал».

Скласти схему «Літературна казка і народна казка. Спільне і відмінне».

Літературна казка

Народна казка

Відмінне

Є автор

Автор - народ

Відчувається присутність у творі автора

Відображає народні уявлення та ідеали

Писемний варіант

Існувала в усній формі

Один незмінний варіант казки

Багато варіантів однієї і тієї ж казки

Герой є носієм позитивних і негативних рис характеру

Позитивні герої – носії позитивних рис характеру, негативні – негативних рис характеру.

Події нерідко відбуваються в конкретному часі або просторі

Події відбуваються в умовному казковому часі й просторі

Містить детальні описи

Не містить детальних описів

Не завжди щаслива кінцівка, не завжди перемагає добро

Завжди щасливий кінець, перемагає добро

Спільне

Героями є люди, тварини, предмети

Конфлікт казки – боротьба добра і зла.

 

 

Назвати тварин і людські риси характеру  з якими вони асоціюються.

Лисиця – хитрість («Оттак піддурила!»)

Змія – мудрість

Лев – сила      («Цар звірів»)

Заєць – страх  («Тремтить, як осиновий лист»)

Вовк – злість («Відомо всім, що дурень він»)

Ведмідь – силу, справедливість («За краплю меду може вбить»)

 Гра «Побувай актором - зобрази тваринку».

Завдання. На листках назви тварин.  Учні беруть  листки і пробують  зобразити вибраних тварин, а учні класу повинні відгадати яких тваринок представляють учні.

Вікторина

-         Як звали шакала? (Чандарава)

-         Де він жив? (У лісі)

-         Де захотів побувати шакал? (У місті)

-         Хто першим побачив шакала у місті? (Міські собаки)

-         Куди сховався, спасаючись від собак, Чандарава? (У великий чан, заповнений синьою фарбою)

-         Кого зустрів Чандарава, повертаючись додому? ( Лева)

-         Як повівся лев при вигляді шакала? ( Втік)

-         Як інші звірі повелися при зустрічі з шакалом? ( Втекли)

-         Чому звірі злякалися шакала? ( Від фарби він був синім)

-         Що на зібранні звірів було вирішено? (Мавпа піде домовлятися зі звіром)

-         Хто відразу впізнав Чандараву? (Мавпа)

-         Яку пораду дала мавпа шакалу? (Не змивати фарбу і сказати, що він посланий Шивою правити звірами, а її, мавпу, зробити першим міністром)

-         Куди побіг шакал? (На поляну, де відбувалося зібрання)

-         Ким став Чандарава? (Царем звірів)

-         Як йому жилося? (Добре і сито)

-         Що почув шакал під час зібрання? (Виття шакалів)

-         Що зробив шакал? (Завив)

-         Який кінець Чандарави? ( Його розірвав лев)

    Робота з ілюстрацією.

-         Які звірі зображені на малюнку?

-         Чи є згадка про цих звірів у тексті?

-         Чи можемо ми охарактеризувати за малюнком звірів?

-         Який момент казки зображено на малюнку?

 

docx
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку