2 клас
Урок 1
Тема. Програми для створення та змінювання графічних зображень.
Мета: формувати поняття графічний редактор, познайомити учнів з TuxPaint; та формувати вміння працювати з програмою ; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп’ютером; виховувати відповідальність, самостійність, любов до предмету інформатика.
Обладнання: картки, презентація, казковий герой, жетони, ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організація класу
1. Привітання
годі вам вже гомоніти,
зараз сядуть всі дівчата,
а за ними і хлоп`ята.
2. Перевірка готовності до уроку
- Чи всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати?
- Тож приберіть усе зайве і приступаємо до роботи.
ІІ. Актуалізаціяопорнихзнань
1. Повторення правил техніки безпеки
- А зараз ми з вами зіграємо в цікаву гру, я вам кажу твердження, а ви якщо воно правильне плескаєте у долоні, а якщо не правильне тупочете ніжками.
- Молодці, ви гарно впорались з цим завданням.
2. Інтелектуальна розминка
а) Робота над загадками
б) Розгадай ребуси.
пі 2 л ві 3 на
в) Визначити предмет за його діями:
г) Узагальнити через протиставлення:
д) Домалюй фігуру, якої не вистачає.
3. Фронтальне опитування
- Що таке об'єкт? (Об'єкт - це живі істоти, предмети, природні явища.)
- Наведіть приклади об'єктів? ( зошит, підручник, комп'ютер)
- Наведіть приклади об'єктів разом з їх властивостями.(М'яч - круглий, спортивний, кольоровий)
- Який вигляд можуть мати графічні зображення? (Графічні зображення можуть мати вигляд малюнків, схем, креслень, фотографій)
- Де використовуються графічні зображення? (В навчанні, іграх, науці, рекламах, фільмах)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Введення елементів нестандартності
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)
- Сьогодні до нас на урок завітав Крихітка Єнот з цікавою палітрою фарб.
- Він буде за вами спостерігати під час нашого з вами уроку і буде дарувати за активність яскраві жетончики.
2. Оголошення теми і мети уроку
- Крихітка Єнот до нас завітав не з просто так, а він хоче нас провести у чарівний світ малювання, за допомогою незвичайного графічного редактором Paint Tux і хоче що б ми навчилися з ним працювати.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя у супроводі презентації
- Ти вмієш малювати олівцями і пензлями на папері. Можна також малювати й іншими предметами: паличкою на вологій землі або крейдою на дошці.
- Для роботи з комп’ютерною графікою призначені графічні редактори: Paint, Tux Paint, Photoshop.
- Створювати дивовижні малюнки можна також за допомогою комп’ютера.
Для створення малюнків, ілюстрацій до казок, літературних творів, вітальних листівок тощо є спеціальна програма. Називається вона графічний редактор. Ми будемо вивчати графічний редактор Tux Paint. Англійське слово рaint означає «писати фарбами», а Tux- ім’я пінгвіна,
персонажа, що супроводжуватиме тебе впродовж роботи з цією програмою.
Значок графічного редактора знаходиться на робочому столі комп’ютера. Щоб запустити програму підведи до значка вказівник та двічі клацни лівою кнопкою миші. Почне працювати програма і перед тобою відкриється вікно цієї програми. Ти побачиш велике біле поле, схоже на аркуш паперу.
- На ньому ми і будемо створювати малюнок. У нижній частині екрана розміщена палітра кольорів, на якій ти можеш вибирати колір малювання. У графічному редакторі можна малювати пензликом, а можна скористатись штампами та іншими інструментами для малювання. Ці інструменти можна вибрати на панелі інструментів, розташованій у лівій частині екрану.
2. Бесіда за вивченим матеріалом
- Що означає слово Tux? (ім’я пінгвіна)
- А слово рaint? (писати фарбами)
- Для чого слугує графічний редактор? (для створення та редагування малюнків)
- Як можна запустити цю програму? (натиснути два рази лівою кнопкою миші на значок)
- Де знаходиться інструменти і фігури? (на панелі інструментів).
V. Фізкультхвилинка (електронна)
- А зараз давайте з вами відпочинемо.
- Встаньте всі із-за парт, дивимось на екран та повторюємо вправи які ви бачите.
- Ми з вами відпочили і знову за роботу.
VІ.Практична робота з ПК
1. Інструктаж до практичної роботи
- Сьогодні ми створимо композицію «Зимова ніч».
- Спочатку відкриваємо програму Tux Paint, двічі клацнувши на піктограму.
- Після відкриття програми створюємо нову сторінку, натиснувши на кнопку Новая, вибираємо потрібний фон, та натискаємо Ок.
- Малюємо лінію горизонту, використовуючи Лінію.
- За допомогою Магия - Заполнить заливаємо верхню частину аркушу темно-синьою фарбою, а нижню сірою.
- Використовуючи фігури: а саме квадрат та трикутник зображуємо будинок, вікна та двері.
-За допомогою Магия - Заполнить заливаємо частини будинку.
- Використовуючи магію додаємо нашому малюнку зимового настрою, посипаємо снігом.
- Після виконання практичної роботи закриваємо графічний редактор.
2. Практична робота за комп’ютером
- Діти, ви отримали завдання, ваше завдання намалювати гарну зимову композицію, можете завершити її використовуючи свою фантазію.
VII.Закріпленнявивченогоматеріалу
1. Релаксація для очей
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору, знову вниз!
І на цьому – зупинись!
Оченятам зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
2. Завдання «Для розумників і розумниць»
а) Порахуй квадрати. б)Порахуй трикутники.
VIII. Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда
- Що нового ви сьогодні дізналися?
- Що ж такеграфічний редактор Tux Paint?
- Для чоговінслугує?
- Що означає слово Tux? (ім’я пінгвіна)
- А слово рaint? (писати фарбами)
2. Виставка кращих робіт
- Зараз я пройду і визначу яка в кого ж найгарніша і найстаранніша робота.
3. Прощання
- Сьогодні Крихітка Єнот прощається з вами.