Тема: Будова тексту. Форматування абзацу. Практична робота «Форматування абзацу».
Мета:
Обладнання: підручник, робочий зошит, програма WordPad, картки з текстами.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, основи християнської етики.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Техніка безпеки
Вчитель заходить у клас, вітається з учнями, перевіряє присутніх на уроці.
В нас знову розпочався урок. На минулих уроках ми з вами повторяли правила поведінки в кабінеті інформатики. Уявіть собі такі ситуації, як ви думаєте, ваші ровесники їх дотримуються чи ні?
Ситуація №1.
Дівчинка Оля, просидівши за комп’ютером 2 години, раптом помітила - що монітор забруднився. Вона почала старанно витирати його рукавом блузки.
Ситуація №2.
Коли почався урок, Іванко намагаючись зайняти першим місце в класі, швидко пробігся штовхаючи парти і своїх товаришів.
Ситуація №3.
В школі вже йшов п’ятий урок, тому дівчата вирішили поїсти. Для цього вони вибрали собі місце за персональним комп’ютером у класі.
Як ви думаєте, хто з учнів порушив правила техніки безпеки? Правильно – всі. А як ви б поступили на їхньому місті.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
На домашнє завдання вам було розв’язати ребус із підручника. Ну що, справились із завданням? - Молодці!
Крім цього на попередньому уроці ми з вами вчили програму, яка називається «Текстовий редактор». Дайте будь – ласка відповіді на такі запитання:
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда
Уявіть собі, що ви вже виросли і працюєте редактором газети. Перед вами подано текст, в якому потрібно розставити абзаци.
Вишивка
Вишивка – один з давніх і найбільш розповсюджених видів народного мистецтва. Щоб оздобити своє житло, найбільше уваги приділялося вишиванню рушників, скатертин, наволочок, серветок. Вишивання вбрання – це теж давня українська традиція. В Україні поширені найрізноманітніші техніки вишивання, та найбільш популярна і проста – «хрестик».
Ну що ж молодці ви добре справились із цим завданням. Темою нашого сьогоднішнього уроку буде: «Будова тексту. Форматування абзацу».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Пригадайте собі з предмету українська мова що таке текст? З яких частин він складається? Що таке абзац?
Прочитайте відповідний текст підручника і виконайте завдання із уроку № 17 вашого робочого зошита.
Трава низенька-низенька (Роблять присідання).
Дерева високі-високі (Піднімають руки вгору).
Вітер деревце колише-гойдає, (Обертаються).
То вліво, то вправо нахиляє. (Нахили вправо, вліво).
То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад).
То вниз нагинає. (Нахиляються вперед).
Птахи летять-відлітають, (Махають руками).
А учні тихенько за парти сідають. (Сідають за парти).
ІV. Робота за комп’ютером.
Ну що трішечки відпочили? Не забувайте що ви редактори газети, і вам необхідно виконати чергове завдання. Для того спочатку запустіть програму WordPad. Нагадайте собі яку потрібно виконати послідовність дій.
Пуск – Програми – Стандартні - WordPad.
Шановні редактори, поділіться всі тепер на дві групи. Перед вами на картках написані речення, з яких потрібно скласти текст, дати йому назву і розставити абзаци. Отже, вперед! Яка група швидше закінчить – в тих учасників буде вища оцінка!
Картка №1.
Там вони вирізали великого хреста з льоду. Люди набирали собі у глечики тієї водиці і берегли її цілий рік, ласкаво називаючи водичкою – йорданичкою, бо це була жива вод, яка приносила здоров’я і красу. На Водохреще зранку, люди йшли до річки або ставка. Приходив священник і освячував воду. Потім найсміливіші хлопці купалися в ополонці.
Картка №2.
Я схоплююся з ліжка, швиденько вдягаюся, умиваюся та – за рукавицю дідову, а в ній повно зерна: пшениці, жита, гороху. - Вставай, сину, годі спати – пора засівати йти! Це я тобі ще з вечора приготував, щоб було чим посівати. Ще тільки починає, було, розвиднятися, а тато вже будить мене: - Спочатку вдома посівай, - каже батько, - а потім й до людей підеш! Я став перед образами, набрав жменю зерна з рукавиці, посівав і приказував: «На щастя, на долю…»
Вже справились з роботою? – Молодці! І яка група швидше?
Збережіть результати своєї роботи, поки її не здадуть в друк. Як зберігаємо? Ще пам’ятаєте?
Файл – зберегти як – мої документи – (друкуємо назву) – зберегти.
Заплющити очі на 5 – 10 секунд, при цьому розслабивши м’язи очей і розплющити їх на такий самий час. Повторити 4 – 5 разів.
V. Узагальнення вивченого матеріалу.
Підведення підсумків.
Наш урок на жаль закінчується, давайте з вами відповімо на запитання:
VІ. Домашнє завдання.
Виконайте вдома завдання для розумників і розумниць сторінка 37.