Конспект уроку на тему: "Будова тексту. Форматування абзацу. "

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Будова тексту. Форматування абзацу. Практична робота «Форматування абзацу»"
Перегляд файлу

Тема: Будова тексту. Форматування абзацу. Практична робота                          «Форматування абзацу».

Мета:

  •                   навчальна: ознайомити учнів з складовими частинами тексту: темою, заголовком, будовою тексту, абзацом.
  •                   розвиваюча: розвивати в учнів навички та вміння працювати з програмою Word Pad.
  •                   виховна: виховувати любов до народних звичаїв і обрядів і культуру користувача ПК.

Обладнання: підручник, робочий зошит, програма WordPad, картки з текстами.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, основи християнської етики.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Техніка безпеки

Вчитель заходить у клас, вітається з учнями, перевіряє присутніх на уроці.

В нас знову розпочався урок. На минулих уроках ми з вами повторяли правила поведінки в кабінеті інформатики. Уявіть  собі такі ситуації, як ви думаєте, ваші ровесники їх дотримуються чи ні?

Ситуація №1.

Дівчинка Оля, просидівши за комп’ютером 2 години, раптом помітила - що монітор забруднився. Вона почала старанно витирати його рукавом блузки.

Ситуація №2.

Коли почався урок, Іванко намагаючись зайняти першим місце в класі, швидко пробігся штовхаючи парти і своїх товаришів.

Ситуація №3.

В школі вже йшов п’ятий урок, тому дівчата вирішили поїсти. Для цього вони вибрали собі місце за персональним комп’ютером у класі.

 

Як ви думаєте, хто з учнів порушив правила техніки безпеки? Правильно – всі. А як ви б поступили на їхньому місті.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

На домашнє завдання вам було розв’язати ребус із підручника. Ну що, справились із завданням? - Молодці!

Крім цього на попередньому уроці ми з вами вчили програму, яка називається «Текстовий редактор». Дайте будь – ласка відповіді на такі запитання:

  1. Що таке текстовий редактор?
  2. Які функції виконує програма  WordPad?
  3. Яку інформацію обробляє програма WordPad?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

Уявіть собі, що ви вже виросли і працюєте редактором газети. Перед вами подано текст, в якому потрібно розставити абзаци.

Вишивка

Вишивка – один з давніх і найбільш розповсюджених видів народного мистецтва. Щоб оздобити своє житло, найбільше уваги приділялося вишиванню рушників, скатертин, наволочок, серветок. Вишивання вбрання – це теж давня українська традиція. В Україні поширені найрізноманітніші техніки вишивання, та найбільш популярна і проста – «хрестик».

 

Ну що ж молодці ви добре справились із цим завданням. Темою нашого сьогоднішнього уроку буде: «Будова тексту. Форматування абзацу».

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда

Пригадайте собі з предмету українська мова що таке текст? З яких частин він складається? Що таке абзац?

  1. Робота з підручником.

Прочитайте відповідний текст підручника  і виконайте завдання із уроку № 17 вашого робочого зошита.

  1. Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька    (Роблять присідання).

Дерева високі-високі              (Піднімають руки вгору).

Вітер деревце колише-гойдає,   (Обертаються).

То вліво, то вправо нахиляє.   (Нахили вправо, вліво).

То вгору, то назад,             (Потягуються вгору, назад).

То вниз нагинає.                       (Нахиляються вперед).

Птахи летять-відлітають,   (Махають руками).

А учні тихенько за парти сідають.            (Сідають за парти).

 

ІV. Робота за комп’ютером.

Ну що трішечки відпочили? Не забувайте що ви редактори газети, і вам необхідно виконати чергове завдання. Для того спочатку запустіть програму WordPad. Нагадайте собі яку потрібно виконати послідовність дій.

Пуск – Програми – Стандартні - WordPad.

  • Молодці, можете приступати до виконання завдання
  1. Робота в групах

Шановні редактори,  поділіться всі тепер на дві групи. Перед вами на картках написані речення, з яких потрібно скласти текст, дати йому назву і розставити абзаци. Отже, вперед! Яка група швидше закінчить – в тих учасників буде вища оцінка!

Картка №1.

Там вони вирізали великого хреста з льоду. Люди набирали собі у глечики тієї водиці і берегли її цілий рік, ласкаво називаючи водичкою – йорданичкою, бо це була жива вод, яка приносила здоров’я і красу. На Водохреще зранку, люди йшли до річки або ставка. Приходив священник і освячував воду. Потім найсміливіші хлопці купалися в ополонці.

 

Картка №2.

Я схоплююся з ліжка, швиденько вдягаюся, умиваюся та – за рукавицю дідову, а в ній повно зерна: пшениці, жита, гороху. - Вставай, сину, годі спати – пора засівати йти! Це я тобі ще з вечора приготував, щоб було чим посівати. Ще тільки починає, було, розвиднятися, а тато вже будить мене: - Спочатку вдома посівай, - каже батько, - а потім й до людей підеш! Я став перед образами, набрав жменю зерна з рукавиці, посівав і приказував: «На щастя, на долю…»

 

Вже справились з роботою? – Молодці! І яка група швидше?

Збережіть результати своєї роботи, поки її не здадуть в друк. Як зберігаємо? Ще пам’ятаєте?

Файл – зберегти як – мої документи – (друкуємо назву) – зберегти.

 

  1. Релаксація

Заплющити очі на 5 – 10 секунд, при цьому розслабивши м’язи очей і розплющити їх на такий самий час. Повторити 4 – 5 разів.

 

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

Підведення підсумків.

Наш урок на жаль закінчується, давайте з вами відповімо на запитання:

  • Чи сподобався вам цей урок?
  • Що таке текст?
  • З яких частин він складається?
  • Що таке абзац?

 

VІ. Домашнє завдання.

Виконайте вдома завдання для розумників і розумниць сторінка 37.

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку