Введення окремих символів.Зміна мовних режимів.

Про матеріал
Заплющіть очі, покладіть ваші долоньки на серце, послухайте, як воно б’ється…А тепер повільно розплющіть оченята та відводьте ваші ручки від сердець. Робіть це бережно, бо зараз у ваших долоньках знаходиться часточка вашого тепла…Поділіться своїм теплом з усіма…(дмухніть на долоньки, ніби посилаєте повітряний поцілунок) і усміхніться. Молодці,усміхайтеся частіше,адже з усміхненою людиною приємніше мати справу, ніж із насупленою, похмурою.
Перегляд файлу

Тема. Введення окремих символів.Зміна мовних режимів.
Мета: познайомити учнів з уведенням символів та великих літер в текстовому редакторі, а також змінювати мовні режими;розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Навчальні цілі: уміє змінити мовні режими на клавіатурі та ввести окремі символи;уміє відшукати необхідну інформацію в тексті та виділити частину тексту;прагне використовувати пристрої з навчальною метою;

володіє навичками раціональної організації робочого місця;

використовує у своєму мовленні слова робочий стіл, програма, комп’ютер,  мишка, клавіатура.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: клавіатура , квітка , дерево , листочки.
                                                                          Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Привітання
Добрий день!
Сіли рівно, озирнулись,
Одне одному всміхнулись,
Якщо добре працювати-
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!

- Добрий день, діти. Мене звати Ірина Володимирівна і сьогодні я проведу у вас урок інформатики.
2. Емоційне налаштування

Заплющіть очі, покладіть ваші долоньки на серце, послухайте, як воно б’ється…А тепер повільно розплющіть оченята та відводьте ваші ручки від сердець. Робіть це бережно, бо зараз у ваших долоньках знаходиться часточка вашого тепла…Поділіться своїм теплом з усіма…(дмухніть на долоньки, ніби посилаєте повітряний поцілунок) і усміхніться. Молодці,усміхайтеся частіше,адже з усміхненою людиною приємніше мати справу, ніж із насупленою, похмурою.

3.Дерево «Настрою»

А  зараз ми з вами спробуємо створити дерево «Настрою».У кожного з вас на партах є кольорові кружечки , вам потрібно на цих кружечках намалювати свій настрій у вигляді смайлика і прикріпити до дерева.

Надіюся , що такий позитивний настрій буде у вас на протязі всього уроку.А хто трішечки сумний то я надіюся , що  цікаві завдання на уроці піднесуть  настрій.

II. Актуалізація опорних знань
1.Складання «Асоціативного  куща»

А зараз уважно подивіться на дошку .Тут є зображена квітка із словом «клавіатура» вам потрібно на пелюстках цієї квітки написати слова ,які асоціюються із словом клавіатура.

 

Молодці!

2.Гра «Клавіатурний тренажер»

-На попередньому уроці ви вичали тему «Клавіатура».Зараз я перевірю як ви запам’ятали  основні клавіші , я буду вам говорити , як називається клавіша , а вам потрібно її замалювати відповідним  коляром.

 

Описание: Клавиатура1 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже::

1.Замалюйте синім кольором клавішу «Esc» (стоп).

2.Замалюйте зеленим кольором клавішу «Shift» (перемикання на набір великих літер та деяких знаків).

3.Замалюйте  жовтим кольором клавішу «Backspace» (повернення).

4.Замалюйте червоним кольором клавішу «Enter» (введення, закінчення або початок роботи).

5.Замалюйте помаранчевим кольором клавішу «Пробіл».

Молодці!

3.Робота в групах

Зараз ми з вами поділимося на п’ять груп.Кожна група отримує конверт в якому буде завдання.Вам потрібно буде розповісти про групу  клавіатур.Адже на минулому уроці ви вивчали групи клавіатур.

-Чия група справиться найкраще , та отримає медалі.

4. Кінезіологічна вправа «Сонечко».

Ставими долоньки ось так і промовляємо: «Сонечко,сонечко вигляни в віконечко. Сонечко виглянуло,пустило промінчики вперед,назад,вправо,вліво і полоскотало долоньку сусіда і заховалось бешкетне. Сонечко,сонечко  вигляни в віконечко. Сонечко виглянуло,пустило свої промінчики вперед,назад,вправо,вліво і дало п’ять своєму другу і заховалось бешкетне».

lІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Ми знаємо з вами пристрої, з яких складається комп'ютер. Навчилися  працювати з мишею. Сьогодні ми відпрацюємо навички роботи з клавіатурою та ознайомимося із двома клавішами, які допомагатимуть вам в роботі з клавіатурою. Тема нашого уроку: «Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів»

ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь з елементами бесіди
Клавіатура належить до пристроїв введення інформації в системний блок. За її допомогою можна вводити тексти.Тому дуже важливо навчитися вправно нею користуватися. Ось такий вигляд може мати клавіатура.

Щоб навчитися змінювати мовні режими потрібно натискати на клавіатурі одночасно дві клавіші: Shift+Alt. Їх можна натискати з правого або лівого боку клавіатури..

Для того , щоб вести велику літеру ,використовують чарівну клавішу Shift.

Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Shift.

Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи при цьому натиснутою клавішу Shift, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо ви натиснете Shift + 1, то отримаємо знак оклику “!”.

2.Гра «З’єднай»

А зараз  ви спробуєте самостійно на ось таких карточках   з’єднати  символи у кружечках із відповідними клавішами .

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/16604/content/image013.jpg

 

 

3.Робота з підручником

1.Робота над правилами

-А зараз ми з вами ознайомимося з правилами  роботи з клавіатурою

Відкрийте підручник на сторінці 41. прочитайте які є правила роботи з клавіатурою.

Запам'ятай правила роботи з клавіатурою.

1. Клавіші з буквами ФІВА ОЛДЖ утворюють основну позицію пальців

на клавіатурі. Вказівний палець лівої руки розташовують на букві А.

Вказівний палець правої руки — на букві О.

Зверни увагу: клавіші з буквами А і О можна знайти на дотик. Зазвичай на

їх поверхнях є спеціальні рисочки.

2. Великі пальці рук розташовують на клавіші Пробіл.

3. Під час набору тексту кожен пальчик повинен торкатися «своїх»

клавіш.

Розглянь малюнки. Як потрібно тримати руки на клавіатурі?

viber image

 

 

 

 

 

4. Релаксація під музику"Сонячний зйчик"

А зараз , сядьте рівненько і спробуйте розслабитися.
Уявіть собі, що сонячний зайчик зазирнув вам в очі. Закрийте їх. Він побіг далі по обличчю. Ніжно погладьте його долонями: на лобі, на носі, на ротику, на щічках, на підборідді. Погладжуйте акуратно, щоб не злякати, голову, шию, живіт, руки, ноги. Він забрався за комір - погладьте його і там. Він не бешкетник - він ловить і пестить вас, а ви погладьте його і подружіться з ним.

V. Закріплення знань.

1.Тренувальні вправи. Робота з картками.

А зараз я кожному роздам такі кольорові клавіші і ви спробуєте правильно навчитись розміщувати свої пальці на клавіатурі.

Пов’язане зображення

2.Робота з зошитом

Розгорніть свої зошити на с.24

1.Розфарбуй  клавіші з літерами , що позначають голосні звуки , синім кольором  ,  а з літерами що позначають приголосні звуки , - жовтим.Чому клавіші  А і О знаходяться в основному рядку клавіатури?

2.Устав пропущені літери

На основній  позиції пальців на клавіатурі  вказівний палець лівої руки знаходиться  на літері … , а вказівний  палець правої руки знаходиться на літері…

3.Запишіть назви пристроїв , які є «родичами миші».

4. «Розплутай» ниточки і визнач ,  який пристрій є у  кожної з дівчаток .Використовуючи різнокольорові олівці.

VІІ. Робота за комп’ютером
1. Гра "Так чи ні"
А зараз ми повторимо правила роботи за комп'ютером. У вас на партах лежать долоньки зеленого і червоного кольорів. Якщо ви погоджуєтеся з правилом, яке я прочитаю — показуєте зелений колір, якщо ні — червоний.
В клас комп’ютерний спітнілі
Ми вриваємось щосили…     (червоний)
Витри старанно взуття,
Не потрібне нам сміття!       (зелений)
За улюблений комп’ютер
Падаєм, мов спілі фрукти…  (червоний)
А щоб сісти нам за парти,
Дочекаємось команди            (зелений)
Сяду від екрана так…
Сантиметрів п’ятдесят!         (зелений)
Я дротів не зачіпаю,
правило це добре знаю!      (зелений)
Як відчую щось горіле,
промовчу я всім на диво...    (червоний)
В електронний клас науки сміло входь!
Лиш вимий руки!        (зелений)

2. Практичне завдання

А зараз ми відриваємо програму з якою ми будемо працювати сьогодні.

1. Нажимаємо на неї два рази.

2. Вам потрібно ввести своє ім’я, але ви можете написати що небуть.

3. Я виберу вам яку частину ви будете виконувати.

4. Ваше завдання розташувати пальці рук на відповідні букви.

5. І  нажимати такі букви які показані в вас у цьому рядку..

3. Вправи для очей

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору,Знову вниз!

І на цьому – зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову

VI. Підсумок уроку

1.Вправа «Хмаринка»

-А зараз уважно подивіться на дошку перед вами є кольорові хмаринки на яких є запитання , вам потрібно на них відповісти.

-Сьогодні на уроці я вчився/вчилася

-Найбільше мені сподобалось…

-Сьогодні на уроці я запам’ятав /запам’ятала

-Урок завершую з…настроєм

Молодці!Мені було приємно працювати з вами на сьогоднішньому уроці.Ви були активними , логічно мислили , правильно міркували при виконанні задач.Тому я дякую вам за роботу на сьогоднішньому уроці.

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку