Урок інформатики у 2 класі "Короткі історичні відомості про розвиток обчислювальної техніки". Розробка містить конспект уроку та презентацію. Матеріал до розділу "Комп'ютери та інші пристрої"
УРОК З ІНФОРМАТИКИ
2 КЛАС
«Короткі історичні відомості про розвиток обчислювальної техніки»
Підготувала
вчитель початкових класів і інформатики
Краматорської ЗОШ I-III ступенів № 23
Павлова Наталія Русланівна
Тема: Короткі історичні відомості про розвиток обчислювальної техніки.
Мета: дати учням поняття про назви перших електронно-обчислювальних машин, ознайомити учнів з історією лічби, першими обчислювальними пристроями, удосконалювати вміння правильного користування з комп’ютером; розвивати мовну і слухову пам'ять, пізнавальні здібності, логічне мислення учнів, підвищувати стилістичну культуру мовлення, творчі здібності учнів; виховувати самостійність, мислення, кмітливість, зацікавленість до історії виникнення обчислювальної техніки.
Міжпредметні зв’язки: зв’язок інформатики з математикою.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання: презентація, комп’ютери, проектор, сигнальна картка, плакат з кросвордом.
Програмне забезпечення: комп'ютерна програма GCompris, Microsoft PowerPoint.
Література: Г. В. Ломаковська Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. А. Ривкінг - К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.- 160 с.
План уроку:
Робота в робочому зошиті (с. 32-33 № 1,2,3 )
Кросворд.
Хід уроку:
Вже дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
До роботи приступай.
Ло, пед, ве, си – Велосипед
- А тепер до частини слова «лина» потрібно спереду додати одну букву.
(я) - лина- дерево таке.
(г) - лина- нею хату мажуть,
(с) - лина- є у роті.
Додайте спереду по дві потрібні літери. (слайд 6)
(би) - - “лина”- зілля,
(ка)- - “лина”- кущ, що цвіте у лузі,
(ма)- - “лина”- рожева ягода,
(до)- - “лина”- - інше –яр,
(ці)- - “лина”- добра земля.
- Пропоную вам розв’язати цікаві задачі. Будьте уважними, щоб не наробити помилок.
1. Взимку ведмедики носять рукавички на лапках. У одного ведмедика всі рукавички порвалися, тільки одна залишилася. Скільки рукавичок треба йому сплести? Чому?(3)
2. На цуценятко у дворі чекали 9 неприємностей, 7 неприємностей з ним сталося. Скільки неприємностей залишилось? Чому? ( 2)
3.Дев‘ять триголових Змія - Горинича захотіли одягнути капелюхи. Скільки капелюхів їм треба? Чому?(27)
4.Коли вдома був ремонт, Сашко заліз лівою ногою в зелену фарбу, а правою - в синю. На підлозі кімнати - 5 зелених плям і 4 синіх. Скільки кроків зробив хлопчик по кімнаті? (9) .
— Ви добре рахуєте, діти. Молодці!
Без лічби неможливо було б створити такі складні машини, як наші комп'ютери. Ці обчислювальні машини мають свою цікаву історію.
Сьогодні ми полинемо у минулі часи і дізнаємось з чого усе починалося, тобто як колись люди рахували. Для цього усі із-за робочого столу, закрийте очі і уявіть, що ми повертаємось у далекі часи.
А тепер відкривайте свої оченята, сідайте зручненько і слухайте уважненько.
Дуже, дуже давно, коли люди жили в печерах, а одежу їм замінювали шкіри тварин, люди рахували за допомогою пальців на руках та ногах. Якщо своїх рук та ніг для рахування не вистачало, вони «позичали» пальці рук і ніг у когось іншого. Про це дуже цікаво написав відомий мандрівник Міклухо-Маклай.
Потім почали рахувати за допомогою камінців та паличок.
З часом почали рахувати, роблячи зарубки на палиці чи стовпі. Ось подивіться на ілюстрацію.
Наступним способом було те,що люди з листя рослини агави робили мотузки і рахували на них, зав’язуючи вузлики. Маленькі вузлики позначали одиниці, а великі – п’ятірки.
Чим ближче до наших часів, тим оригінальніші використовувались способи.
Пристрій для лічби камінцями називався абак, його придумали фінікійці. Потім він з’явився у Японії та Китаї.
У стародавньому Римі абак називали кальку лі. Від цього слова утворилась назва “калькулятор”.
А ще пізніше у Китаї придумали рахівницю, яка збереглася і до наших часів, хоча її майже не використовують.
Близько 400 років тому у Франції жив хлопчик. Він був дуже непосидючим і допитливим. Ще він любив математику. Йому доводилось допомагати татові робити розрахунки. Це було дуже цікаво, і хлопчик мріяв про машину, яка могла б рахувати. Звали хлопчика Блез Паскаль, і він здійснив свою мрію – створив першу машину “Паскаліну”.
Але “Паскаліна” могла лише додавати числа. У наступні роки були створені обчислювальні машини, які вже вміли не лише додавати,а й віднімати, множити, ділити. Їх створювали різні винахідники.
У ХІХ столітті англійський учений Чарльз Беббідж розробив проект машини, яка надихнула конструкторів (люди, які щось створюють, конструюють) наступного століття на створення перших електронно – обчислювальних машин.
У 1951 році в Україні, а саме у Києві була створена одна із перших в Європі електронно–обчислювана машина. Скорочено – це ЕОМ. Створив цю машину Сергій Лебедєв. Вона займала площу, що дорівнювала площі двох класних кімнат і вміла швидко та точно розв’язувати складні математичні задачі.
У 1965 році під керівництвом Віктора Михайловича Глушкова була створена машина «МІР» (Машина для Інженерних розрахунків)
З часом наука і техніка удосконалюються. От ми користуємося найсучаснішими обчислюваними пристроями. Це комп’ютери, мобільні телефони, радіоприймачі та інші. Сподіваюсь, що незабаром вчені знову придумають якусь новинку.
Вже стомилися ми трішки, (ходьба на місці )
Вийдем, дітки, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три (поплескали)
Наші ніжки: раз, два, три. (потупотіли)
Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони)
Вліво-вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук)
Будем знову працювати.
Робота в робочому зошиті ( с. 32-33 № 1,2,3) (слайд 26)
Робота з програмою GCompris.
Перед тобою на правому полі – вітрина з предметами. Користуючись кнопками зі стрілками та ,спробуй відтворити послідовність та розташування предметів на лівому полі.
— Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
Урок добігає кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку. Пропоную розгадати кросворд.
Кросворд (слайд 39)