Урок інформатики у 3 класі
на тему « Меню. Контексне меню»
(за підручником Г.В. Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд)
Тема. Меню. Контексне меню.
Мета: розширити знання про поняття «меню», сформувати поняття «контекстне меню» розглянути різновиди меню в інформатиці та їх призначення;
розвивати навички різних способів запуску програм на виконання;
розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальну активність учнів;
виховувати дбайливе ставлення до комп’ютерного обладнання.
Обладнання: комп’ютери, зошит з інформатики, підручник.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
До класу заходять учні. Вітаються.
1 – ий учень Вас вітає дружній
2 – ий учень Веселий.
3 – ій учень Галасливий.
4 – ий учень І трішечки, ну зовсім трішечки пустотливий.
5 – учень 3 клас.
1 – ий учень Ми запрошуємо усіх Вас до нас на урок.
Вчитель Займайте, діти свої місця. Ви прийшли до кабінету інформатики. Повторити правила поведінки в кабінеті нам допоможе гра «Так чи ні»
ІІ. Повторення правил техніки безпеки
Гра «Так чи ні!»
Правила гри. Учитель читає віршовані рядки, на які можна відповідати «так» або «ні». Замість «так» діти дружно плещуть у долоні, якщо треба сказати «ні» - хитають голівками.
- Треба швидко забігати в клас, не чекать, коли покличуть вас. (Хитають голівками).
- Вибрати найкраще місце і туди самому сісти. (Хитають голівками).
- Краще тихо в клас зайти, вільне місце там знайти. (Плещуть у долоні).
- Запитати дозволу, щоб сісти. За комп’ютером не їсти. (Плещуть у долоні).
- Голосно покликать друга, як не чув, то – раз і вдруге. (Хитають голівками).
- Клавіші усі вмить натискаю, і дозволу про це я не питаю. (Хитають голівками).
- Ні шнурів, ані дротів я не чіпаю, бо всі правила я добре знаю. (Плещуть у долоні).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
ІV. Актуалізація опорних знань
V. Повідомлення теми і мети уроку
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
На столах дітей лежать зразки меню кафе, меню телевізора, меню комп’ютера, мобільного теефну
— Під час роботи з будь-якою програмою користувач має давати їй певні команди. Якщо команд багато, то вони можуть бути об'єднані в групи за призначенням. Групи таких команд утворюють меню.
Саме про роботу з комп'ютерними меню ми сьогодні й поговоримо. Наша задача на сьогодні — з'ясувати, де саме в програмах знаходяться ці меню та як ними користуватися.
Отже, тема нашого уроку: «Меню комп’ютера».
V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слово вчителя
Ознайомимося з видами комп'ютерного меню.
Робота з підручником
К с. 42-43. (слайди 7 – 11)
Знайти відповіді на запитання:
— Що таке меню?
— Скільки видів меню пропонують сторінки підручника?
— Назвіть види меню.
— Яке меню відкривається за натисканням кнопки Пуск?
— Які програми можна вибрати за допомогою цього меню?
— Яке меню ще пропонує нам вивчити підручник?
Фізкультхвилинка.
Робота за комп’ютерами.
Повторення правил безпечної роботи за комп’ютерами.
(слайд 13)
Бесіда з учнями про різні способи запуску команд на виконання з демонструванням дій учнями.
— Я нещодавно почула таку розмову. Один учень говорить іншому: «Я запускав гру з головного меню, там, де кнопка Пуск. А другий йому заперечував: «Ту саму гру я запускаю за допомогою значка з Робочого столу!» Як ви вважаєте, хто з них має рацію?
Діти висловлюють власні думки, а вчитель підсумовує їхні відповіді.
— Так, одну й ту саму програму в комп'ютері можна запустити на виконання декількома діями: (слайд 14)
• за допомогою головного меню;
• за допомогою відповідного значка на Робочому столі;
• інколи, за допомогою контекстного меню;
• просто відкривши необхідну папку та клацнувши двічі лівою кнопкою миші на файл запуску програми
VI. Вправи для зняття втоми очей
VII. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Робота в зошитах
— Перевірмо, чи все ми зрозуміли правильно з того, що вивчили на уроці.
IX. ПІДСУМКИ УРОКУ
Вибіркове опитування. Вправа «Тепер я вмію... Тепер я знаю...»
— Любі діти, з'ясуймо, чи поповнилися наші знання та вміння на сьогоднішньому уроці!
Використання Таксономії Блума
Домашнє завдання. Дати відповіді на запитання до тексту підручниа ст. 44.