Клас: 3 Дата проведення _________
Тема: Алгоритми і виконавці
Тема уроку: Логічне слідування
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: картки червоного та зеленого кольорів, дошка, комп’ютери, підручники (автор Ломаковська Г.В. «Інформатика 4 клас»), навчальна презентація, навчальне середовище об’єктно-орієнтованого програмування Kodu Game Lab.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми, мети уроку
Бліц-опитування
Гра «Зелене – червоне»
(Правила гри: Учитель зачитує висловлювання. Якщо висловлювання істинне, то учні піднімають картки зеленого кольору. Якщо ж висловлювання хибне, то учні піднімають картки червоного кольору.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя.
Ви вже вмієте утворювати нові висловлювання за допомогою частки не, тобто шляхом заперечення. Пам’ятаємо, що заперечення перетворює істинне висловлювання на хибне і навпаки.
Розглянемо як утворити нове висловлювання з двох. Це легко зробити за допомогою слів «якщо» й «то».
Розглянемо, наприклад, два висловлювання: «На світлофорі зелене світло» і «Можна переходити вулицю».
Об'єднаємо їх, скориставшись словами «якщо» й «то». Нове висловлювання буде таким: «Якщо на світлофорі зелене світло, то можна переходити вулицю».
Невідомо, чи є істинними перше й друге висловлювання, бо в один момент часу світло на світлофорі може бути зеленим, а в інший — червоним. Проте цікаво, що нове висловлювання, яке ми утворили, є істинним.
Наведемо ще приклади таких висловлювань:
- Якщо з вирію прилітають птахи, то прийшла весна.
- Якщо ця істота — риба, то вона живе у воді.
- Якщо у прямокутника всі сторони рівні, то цей прямокутник — квадрат.
- Якщо на дворі починається дощ, то потрібно брати парасольку.
- Якщо не виконати домашнє завдання, то можна отримати незадовільну оцінку.
Усі ці висловлювання істинні. Проте не кожне висловлювання, утворене шляхом логічного слідування, є істинним. Поміняємо, наприклад, перші та другі частини деяких із наведених висловлювань:
- Якщо в хлопчика гарний настрій, то він сміється.
- Якщо істота живе у воді, то ця істота — риба.
Ці висловлювання хибні, бо ми не завжди сміємося, коли в нас гарний настрій. І у воді живуть не тільки риби, а й інші тварини.
Мистецтво міркувати полягає в умінні робити правильні висновки, тобто утворювати істинні логічні слідування.
2. Робота з підручником ст.103-104
ІV. Фізкультхвилинка
Відеофізкультхвилинка «Ялинка»
(Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=WLlm96HXSW0)
V. Сприймання, осмислення і засвоєння нового матеріалу. Формування знань умінь і навичок.
1.Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2. Працюємо за комп’ютером
Завдання
Створити новий світ у KoduGameLab, на полігон додати головного героя – ровера та яблуню, яка кожні 3 секунди народжуватиме яблука різного кольору. Запрограмувати головного героя таким чином, що коли він бачить яблуко жовтого кольору під’їжджає і забирає його.
VI. Закріплення матеріалу
Закінчи висловлювання, щоб вони були істинними:
VII. Підсумок уроку.
VIІI. Домашнє завдання
Опрацювати § 21 (ст. 103-104)