Урок інформатики у 3 класі за темою "Логічне слідування"

Про матеріал
Матеріал уроку "Логічне слідування" покликаний ознайомити учнів з поняттям логічного слідування, навчати виконувати алгоритми подані даним способом й формувати навички роботи у навчальному середовищі об’єктно-орієнтованого програмування з використанням логічного слідування. Розрахований на роботу дітей із навчальним середовищем об’єктно-орієнтованого програмування Kodu Game Lab.
Перегляд файлу

Клас: 3       Дата проведення _________

Тема: Алгоритми і виконавці

Тема уроку: Логічне слідування
Цілі:

  • ознайомити учнів з поняттям логічного слідування, навчати виконувати алгоритми подані даним способом й формувати навички роботи у навчальному середовищі об’єктно-орієнтованого програмування з використанням логічного слідування;
  • розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; розвивати моторику руки при роботі з мишею; активізувати роботу учнів на уроці за рахунок залучення до гри;
  • виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: картки червоного та зеленого кольорів, дошка, комп’ютери, підручники (автор Ломаковська Г.В. «Інформатика 4 клас»), навчальна презентація, навчальне середовище об’єктно-орієнтованого програмування Kodu Game Lab.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми, мети уроку

Бліц-опитування

  1. Що називається висловлюванням?
  2. Які види висловлювань ви знаєте?
  3. Які висловлювання називаються істинними?
  4. Які висловлювання називаються хибними?

Гра «Зелене – червоне»

(Правила гри: Учитель зачитує висловлювання. Якщо висловлювання істинне, то учні піднімають картки зеленого кольору. Якщо ж висловлювання хибне, то учні піднімають картки червоного кольору.)

  1. Місто Київ – столиця України
  2. Україна знаходиться в Європі
  3. Картину пише письменник
  4. Пральна машина плете павутиння
  5. Муха має вісім лапок
  6. У вересні 30 днів
  • Погравши щойно гру «Зелене – червоне» ми не тільки визначали істинні чи хибні висловлювання, але й розпочали вивчення теми даного уроку – логічне слідування. Адже правила цієї гри були сформовані за допомогою об’єднання висловлювань словами «якщо» і «то».  Далі ми ознайомимося детальніше та навчимося використовувати логічне слідування в середовищі об’єктно-орієнтованого програмування Kodu Game Lab.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя.

Ви вже вмієте утворювати нові висловлювання за допомогою частки не, тобто шляхом заперечення. Пам’ятаємо, що заперечення перетворює істинне висловлювання на хибне і навпаки.

Розглянемо як утворити нове висловлювання з двох. Це легко зробити за допомогою слів «якщо» й «то».

Розглянемо, наприклад, два висловлювання: «На світлофорі зелене світло» і «Можна переходити вулицю».

Об'єднаємо їх, скориставшись словами «якщо» й «то». Нове висловлювання буде таким: «Якщо на світлофорі зелене світло, то можна переходити вулицю».

Невідомо, чи є істинними перше й друге висловлювання, бо в один момент часу світло на світлофорі може бути зеленим, а в інший — червоним. Проте цікаво, що нове висловлювання, яке ми утворили, є істинним.

Наведемо ще приклади таких висловлювань:

- Якщо з вирію прилітають птахи, то прийшла весна.

- Якщо ця істота — риба, то вона живе у воді.

- Якщо у прямокутника всі сторони рівні, то цей прямокутник — квадрат.

- Якщо на дворі починається дощ, то потрібно брати парасольку.

- Якщо не виконати домашнє завдання, то можна отримати незадовільну оцінку.

Усі ці висловлювання істинні. Проте не кожне висловлювання, утворене шляхом логічного слідування, є істинним. Поміняємо, наприклад, перші та другі частини деяких із наведених висловлювань:

- Якщо в хлопчика гарний настрій, то він сміється.

- Якщо істота живе у воді, то ця істота — риба.

Ці висловлювання хибні, бо ми не завжди сміємося, коли в нас гарний настрій. І у воді живуть не тільки риби, а й інші тварини.

Мистецтво міркувати полягає в умінні робити правильні висновки, тобто утворювати істинні логічні слідування.

2. Робота з підручником ст.103-104

ІV. Фізкультхвилинка

Відеофізкультхвилинка «Ялинка»

(Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=WLlm96HXSW0)

V. Сприймання, осмислення і засвоєння нового матеріалу. Формування знань умінь і навичок.

1.Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2. Працюємо за комп’ютером

 

 

Завдання

 Створити новий світ у KoduGameLab, на полігон додати головного героя – ровера та яблуню, яка кожні 3 секунди народжуватиме яблука різного кольору. Запрограмувати головного героя таким чином, що коли він бачить яблуко жовтого кольору під’їжджає і забирає його.

VI. Закріплення матеріалу

Закінчи висловлювання, щоб вони були істинними:

  1. Якщо брат старший ніж сестра, то сестра …
  2. Якщо струмок вужчий ніж річка, то річка …
  3. Якщо поїзд рухається швидше ніж велосипед, то велосипед рухається...
  4. Якщо слон важчий ніж бегемот, то бегемот …

VII. Підсумок уроку.

  1. Що цікавого сьогодні ви дізналися на уроці?
  2. Що найбільше сподобалося?
  3. Що запам’яталося?

VIІI. Домашнє завдання

Опрацювати § 21 (ст. 103-104)

 

zip
Додано
31 січня 2020
Переглядів
2804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку