Мета: увести поняття «комп'ютерна презентація»; ознайомити учнів зі структурою вікна системи підготовки комп'ютерної презентації;навчити створювати простішу презентацію за допомогою MS Power Point; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп'ютера; виховувати свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Урок вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок
у 6 класі.
Тема: Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.
Мета:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: комп’ютери,
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання учнів. Перевірка готовності класу до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда.
(Учні пропонують свої критерії: інформативність, точність, наочність, грамотність, творчий підхід тощо).
(У друкованому, усно, письмово)
(плакати, газета, бюлетень, презентацію, зроблену на комп’ютері )
Оскільки ми живемо в епоху сучасних комп’ютерних технологій, які економлять наш час для опрацювання інформації, більшість інформації отримуємо з мережі Інтернет, готуємо матеріал за допомогою комп’ютера, то, безумовно, і подавати результати своєї праці phexysit також sp використанням комп’ютерних засобів. Яких саме? Про це ми дізнаємося на уроці.
Тема уроку: Створення презентації за допомогою MSPower Point. (слайд № 1)
Сьогодні на уроці ми дізнаємося:
Задачі уроку: (слайд № 2)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Презентація (від англійського “presentation” – представлення) – це набір кольорових картинок-слайдів на певну тему, який зберігається в файлі спеціального формату з розширенням .РРТ. На кожному слайді можна розмістити довільну текстову та графічну інформацію. (слайд № 3)
Термін “презентація” пов’язаний перш за все з інформаційними та рекламними функціями картинок, які розраховані на певну категорію глядачів: потенціальних покупців і замовників, акціонерів, читачів тощо. Підготовка рекламної презентації – дуже важливий і відповідальний процес, який потребує багато часу та передбачає застосування багатьох інструментів. Найбільш ефективним і універсальним засобом для підготовки презентацій є додаток Microsoft Office – Power Point.
Слайд – фрагмент презентації, в межах якого виконується робота над її об’єктами. Слайд можна розглядати як сукупність простих типових комп’ютерних об’єктів: малюнка, тексту, кліпу, звука.
Параметри об’єкту Слайд.
Для запуску додатку в головному меню обрати программу Power Point (слайд № 5)
В діалоговому віконечку, яке з’явиться після запуску Power Point, поставити прапорець Пустая презентація, якщо ви починаєте створення нової презентації.
Можна обрати і два інших, але в основному вони призначені для створення технічних, а не творчих робіт.
Після натискування на кнопку ОК на екрані з’являється робоче поле , в якому розташоване вікно Создать слайд
У вікні можна обрати готовий шаблон слайду, призначений для подальшого заповнення. При творчому підході до створення презентації краще вибрати порожній слайд. (слайд № 6)
Основні панелі Power Point: (слайд № 7)
Стандартна
1. Дозволяє відкривати, записувати і створювати презентації.
2. Дає можливість копіювати. Вирізати об’єкти.
3. Відправляє презентацію на друк
Форматування
1. Змінює шрифти (стиль, розмір, вид).
2. Вирівнює текст.
Ефекти анімації
1. Ефект анімації.
2. Звукове супроводження.
Малювання
1. Створення основних, графічних елементів.
2. Дії (порядок, відображення, групування і т. д.)
3. Створення тексту у вигляді додатків WordArt.
4. Вибір кольору фону, ліній тексту, заливки і т.д.
5. Створення тіней і об’ємів
Для підключення необхідних панелей потрібно вибрати в меню Вид/Панелі інструментів.
Роботу над слайдом можна розбити на такі етапи:
І етап. Створення фону. (слайд № 11)
Для створення фону вибрати пункт меню Формат. Обравши команду Формат Цветовая схема слайда, можна поміняти кольори для стандартних схем слайдів (заголовки, тіні, фон, лінії). Формат Фон можна вибрати вид заливки: градієнтна, узор, текстура, малюнок. Якщо після вибору дати команду Применить ко всем обраний стиль застосовується до всіх слайдів, якщо команда буде Применить, то тільки до даного слайду.
ІІ етап. Створення тексту. (слайд № 12)
Для створення тексту:
1. вибрати на Панелі малювання кнопку Надпись.
2. перенести курсор на слайд до появи поля для введення тексту.
3. ввести текст в поле.
4. перенести поле з текстом в потрібне місце слайду.
Для зміни шрифту потрібно виокремити текст і на панелі форматування вибрати потрібні види тексту, накреслення, висоту, колір та інші ефекти.
(Добираючи вид шрифту потрібно взяти до уваги, як він буде читатися, особливо на обраному фоні.)
ІІІ етап. Вставка зображення. (слайд № 14)
Щоб презентація була більш ефективною та цікавішою, її супроводжують фотографіями, малюнками, діаграмами, графіками, які можна створити в інших програмах, а потім виконати вставку з потрібного файлу. Вставка виконується за допомогою меню Вставка Рисунок, де вибирається потрібний пункт. Малюнок чи об’єкт, який вставляється розміщується в потрібному місці, якщо потрібно змінюються його розміри, колір тощо.
ІV етап. Настройка анімації. (слайд № 13)
Анімація може бути стандартна або обрана за допомогою Панелі Ефекти анімації.
1) В списку Ефекти вибрати потрібний ефект.
2) Вибрати звук, який буде супроводжувати ефект.
(При виборі звуку супроводження потрібно уникати різких звуків. Візьміть до уваги, що при виводі тексту по буквах, звук не звучить до кінця і можна отримати небажаний ефект.)
3) В списку Після анімації вказати на вибір, що повинно відбуватися: нічого (нет), змінити колір, сховати, сховати після клацання.
4) У вікні Появление текста можна вибрати як саме текст повинен з’являтися: по буквах, словах, по абзацах, в оберненому порядку.
5) На вкладці (Час) Время вказати: клацанням або автоматично
6) У вікні Порядок анімації можна вказати порядок появи об’єктів.
V етап. Настройка анімації малюнків.(слайд № 13)
За допомогою лівої клавіші миші виділити Малюнок. На панелі Ефекти анімації вибрати кнопку з ефектом або Настройка анімації. Для створення нового слайду потрібно вибрати Вставка Новий слайд або на стандартній панелі кнопку Создать слайд. Створивши декілька слайдів, необхідно забезпечити перехід від одного слайду до наступного. Для цього обрати в меню пункт Переход слайда (Смена слайда)
VІ етап. Запуск і налагодження презентації. (слайд № 15)
1. Звичайний режим
2. Режим структури
3. Режим слайдів
4. Режим сортування слайдів
5. Показ слайдів.
Після запуску і перегляду презентації, потрібно вирішити, які слайди будуть запускатися автоматично, а які клацанням. У разі необхідності можна змінити порядок виведення об’єктів, ефекти анімації та інші ефекти.
В процесі демонстрації намагайтесь супроводжувати презентацію власними коментарями або коментарем, який записаний за допомогою мікрофону і фонографу.
IV. Закріплення нового матеріалу.
V. Узагальнення та систематизація набутих знань.
Інформатичний диктант. (слайд № 17)
А різною Б однаковою
А тезами Б повністю
А можливості програми Б аудиторію
А на кожному слайді Б не на кожному слайді
А одну думку Б декілька думок
А нейтральним Б яскравим
VI. Домашнє завдання.
Вам потрібно самостійно прочитати текст підручника щодо можливостей програми PowerPoint, її завантаження та збереження презентації на зовнішньому носієві. Вивчити інтерфейс програми PowerPoint та порівняти його з інтерфейсом Word? Виявити спільні та відмінні елементи, заповнити таблицю.
Елемент інтерфейсу |
Word |
PowerPoint |
Рядок заголовку |
+ |
+ |
Кнопки керування вікном |
|
|
Головне меню |
|
|
Робоче поле |
|
|
Панелі інструментів |
|
|
Рядок стану |
|
|
Кнопки режиму відображення документа |
|
|