Урок інформатики "Удосконалення навичок роботи з клавіатурою"

Про матеріал
Конспект уроку інформатики в 2 класі за темою "Удосконалення навичок роботи з клавіатурою". Другий урок з теми. Спрямований на формування в учнів уміння використовувати клавіатуру для введення окремих символів і слів кирилицею та латиницею в середовищі клавіатурного тренажера (введенням малих та великих літер, розділових знаків); розвиток логічного мислення, вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки
Перегляд файлу

Тема:  Удосконалення навичок роботи з клавіатурою

Мета:  формувати  уміння використовувати клавіатуру для введення окремих символів і слів кирилицею та латиницею в середовищі клавіатурного тренажера (введенням малих та великих літер, розділових знаків); розвивати логічне мислення, вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, охайність, дисциплінованість.

Тип уроку: формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: картки з кольоровою клавіатурою, комп’ютери, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: RapidTyping

Хід уроку

І. Організація класу

  •                 Вправа «Кошик очікування»

Чого ви чекаєте від уроку? (на кольорових аркушиках паперу учні пишуть 1-2 слова чого очікують від уроку, кладуть на край парти.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо розвивати навички вводу тексту з клавіатури. Але ми будемо вчитися не просто вводити текст, а наосліп.

 

ІІІ. Повторення правил безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.

Перед початком роботи повторимо правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.

  •                 Гра «Так чи ні» з використанням цеглинок лего. Якщо відповідь «Так», то учні піднімають цеглинку зеленого кольору, якщо «Ні» – червоного кольору.
  • усний рахунок з LEGO | Тест з математики – «На Урок»В клас комп’ютерний спітнілі

             Ми вриваємось щосили...

  • Всі ми витерли взуття,

       Щоб не нести в клас сміття.     

  • За улюблений комп’ютер

Урок математики, для учнів 2 класу НУШ, з порушеннями слуху              Падаєм, мов спілі фрукти...

  • А щоб сіли ми за парту,

            Вчитель нам дає команду!

  • Сяду від екрана так...

              Сантиметрів п’ятдесят!

  • Ти підсунь дисплей близенько,

               І дроти поправ хутенько!

  • Хоч стомились в мене очі,

              Та все ж граюся охоче!

  • Я дротів не зачіпаю,

           Правило це добре знаю!

  • Думав, що на 2 хвилини,

             А просидів 3 години.

  • Час даремно не марную—

              Із комп’ютером працюю.

 

ІV. Актуалізація знань

  •                 Вправа «Асоціативний кущ»

Дібрати асоціації до слова КЛАВІАТУРА (клавіші, букви, цифри, знаки, стрілки, друкувати текст, грати і т.п. )

 

  •                 Повторення раніше вивченого матеріалу
  1.               Яку клавішу потрібно натиснути для видалення символу?
  2.               Які основі мови використовуються на комп’ютері? Як їх позначають?
  3.               Як перейти в наступний рядок?

V. Вивчення нового матеріалу

Як ви зрозуміли, мета  нашого уроку – друк наосліп. Друк наосліп – це метод введення тексту без споглядання на клавіатуру .

 Розпочинаючи роботу над введення тексту (і взагалі працюючи за комп‘ютером) потрібно дотримуватися вимог до правильної постави:

  •                 Сидіти рівно та тримати спину прямою.
  •                 Лікті тримати під прямим кутом.
  •                 Голова має бути трохи нахилена вперед.
  •                 Відстань від очей до монітора повинна складати 45-70 см.
  •                 Розслабити м'язи плечей, рук і кистей. Кисті можуть трохи торкатися стола у нижній частині клавіатури, але не можна переносити вагу тіла на руки, щоб не перенапружувати кисті.

5Сьогодні до нас завітали чарівні друзі: дівчинка Фіва та хлопчик Олдж. Ці герої не просто так мають такі імена. Їхні імена накарбовані на клавіатурі. Саме ці герої своїми іменами розповідають, як правильно потрібно розташувати пальці на клавіатурі. Фіва відповідає за ліву руку. А Олдж за праву. Відшукаємо ці клавіші на нашій клавіатурі.

5 

 

 

 

     ФІВА      ОЛДЖ

А зараз спробуємо розмістити наші пальчики в правильному положенні на клавіатурі.

Скажіть, чи могли б ви поставити пальці відразу рівно не дивлячись на клавіатуру? Спробуйте! Кожен із вас зможе це зробити! Тут є невеличка таємниця. Зверніть увагу на клавіши А та О. На них розміщено невеликі виступи. Саме вони дозволять знайти клавіші (навпомацки) не дивлячись на клавіатуру.

Сівши за комп’ютери ви попрацюєте в парах: закриваючи по черзі один одному очі,  перевірите, як швидко ваш друг чи подруга поставить пальчики у правильному положенні.

Кожен пальчик відповідає за певні клавіші. У вас на партах є листочки із кольоровим зображенням клавіатури. Поряд з клавіатурою є малюнок рук з різнокольоровими пальчиками. Як ви вже здогадалися, клавіші треба натискати так, щоб колір клавіші і пальця був однаковим. Наприклад: клавіші з літерами  А і П натискаємо вказівним пальцем лівої руки, а  клавіші з літерами Д, Ю – середнім пальцем правої руки. Клавішу Пробіл натискаємо великими пальцями обох рук (коли якою зручно).

 

  • Інструктаж перед виконанням практичної роботи

Rapid Typing Tutor icon На комп’ютері ми будемо працювати сьогодні за програмою RapidTyping. Ось так виглядає її піктограма. 

 

Запустимо програму дворазовим клацанням та ознайомимось з її інтерфейсом.

По центру ми бачимо текст котрий потрібно ввести. Щоб розпочати працювати, достатньо буде натиснути довільну клавішу. У верхній частині ми побачимо таймер котрий буде йти. Це означає про початок роботи і те, що вже можна вводити текст. На сам час вам не потрібно звертати уваги, так, як це перше наше знайомство з цією програмою. В нижній частині зображена віртуальна клавіатура. За допомогою контуру рук, різних кольорів та тексту над клавіатурою нам стає відомо, яким пальчиком та у якому розташуванні рук потрібно вводити текст. Після завершення введення ви можете поглянути ваші успіхи, порівняти з іншими учнями та продовжувати вдосконалювати ваші навички.

 

Фізкультхвилинка

 

Хто ж там, хто ж там вже стомився?

І наліво похилився?  

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво,

На «чотири» - всі присіли.

Головою покрутили –

І за парти тихо сіли.

 

VІ. Усвідомлення набутих знань, формування вмінь та навичок

  •                 Практична робота

Робота з програмним забезпеченням RapidTyping.

  •                 Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

  1. Очі щільно ми закрили – 
    це один, два, три, чотири. 
    Потім ширше розкриваєм, 
    Вдалині щось роглядаєм. 
    І поки ми розглядали 
    До шести порахували. 
    Щоб очі наші відпочили, 
    Робим це разів чотири. 

 VII. Підсумок уроку

  •                 Бесіда за питаннями
  1.               З яким методом введення тексту ми познайомились сьогодні?
  2.               Яким чином можна знайти потрібні клавіші не дивлячись на клавіатуру?
  3.               На яких клавішах потрібно встановлювати пальці лівої та правої руку?
  4.               Яку роль під час введення тексту виконують великі пальці рук.
  •                 Чи справдилися ваші очікування від уроку?

Учні беруть свої аркушики з очікуванням. Якщо справдилися, то кладуть їх у кошик.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2021
Переглядів
1492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку