Тема: Удосконалення навичок роботи з клавіатурою
Мета: формувати уміння використовувати клавіатуру для введення окремих символів і слів кирилицею та латиницею в середовищі клавіатурного тренажера (введенням малих та великих літер, розділових знаків); розвивати логічне мислення, вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, охайність, дисциплінованість.
Тип уроку: формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: картки з кольоровою клавіатурою, комп’ютери, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: RapidTyping
Хід уроку
І. Організація класу
Чого ви чекаєте від уроку? (на кольорових аркушиках паперу учні пишуть 1-2 слова чого очікують від уроку, кладуть на край парти.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо розвивати навички вводу тексту з клавіатури. Але ми будемо вчитися не просто вводити текст, а наосліп.
ІІІ. Повторення правил безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.
Перед початком роботи повторимо правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.
Ми вриваємось щосили...
Щоб не нести в клас сміття.
Падаєм, мов спілі фрукти...
Вчитель нам дає команду!
Сантиметрів п’ятдесят!
І дроти поправ хутенько!
Та все ж граюся охоче!
Правило це добре знаю!
А просидів 3 години.
Із комп’ютером працюю.
ІV. Актуалізація знань
Дібрати асоціації до слова КЛАВІАТУРА (клавіші, букви, цифри, знаки, стрілки, друкувати текст, грати і т.п. )
V. Вивчення нового матеріалу
Як ви зрозуміли, мета нашого уроку – друк наосліп. Друк наосліп – це метод введення тексту без споглядання на клавіатуру .
Розпочинаючи роботу над введення тексту (і взагалі працюючи за комп‘ютером) потрібно дотримуватися вимог до правильної постави:
Сьогодні до нас завітали чарівні друзі: дівчинка Фіва та хлопчик Олдж. Ці герої не просто так мають такі імена. Їхні імена накарбовані на клавіатурі. Саме ці герої своїми іменами розповідають, як правильно потрібно розташувати пальці на клавіатурі. Фіва відповідає за ліву руку. А Олдж за праву. Відшукаємо ці клавіші на нашій клавіатурі.
ФІВА ОЛДЖ
А зараз спробуємо розмістити наші пальчики в правильному положенні на клавіатурі.
Скажіть, чи могли б ви поставити пальці відразу рівно не дивлячись на клавіатуру? Спробуйте! Кожен із вас зможе це зробити! Тут є невеличка таємниця. Зверніть увагу на клавіши А та О. На них розміщено невеликі виступи. Саме вони дозволять знайти клавіші (навпомацки) не дивлячись на клавіатуру.
Сівши за комп’ютери ви попрацюєте в парах: закриваючи по черзі один одному очі, перевірите, як швидко ваш друг чи подруга поставить пальчики у правильному положенні.
Кожен пальчик відповідає за певні клавіші. У вас на партах є листочки із кольоровим зображенням клавіатури. Поряд з клавіатурою є малюнок рук з різнокольоровими пальчиками. Як ви вже здогадалися, клавіші треба натискати так, щоб колір клавіші і пальця був однаковим. Наприклад: клавіші з літерами А і П натискаємо вказівним пальцем лівої руки, а клавіші з літерами Д, Ю – середнім пальцем правої руки. Клавішу Пробіл натискаємо великими пальцями обох рук (коли якою зручно).
На комп’ютері ми будемо працювати сьогодні за програмою RapidTyping. Ось так виглядає її піктограма.
Запустимо програму дворазовим клацанням та ознайомимось з її інтерфейсом.
По центру ми бачимо текст котрий потрібно ввести. Щоб розпочати працювати, достатньо буде натиснути довільну клавішу. У верхній частині ми побачимо таймер котрий буде йти. Це означає про початок роботи і те, що вже можна вводити текст. На сам час вам не потрібно звертати уваги, так, як це перше наше знайомство з цією програмою. В нижній частині зображена віртуальна клавіатура. За допомогою контуру рук, різних кольорів та тексту над клавіатурою нам стає відомо, яким пальчиком та у якому розташуванні рук потрібно вводити текст. Після завершення введення ви можете поглянути ваші успіхи, порівняти з іншими учнями та продовжувати вдосконалювати ваші навички.
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто ж там вже стомився?
І наліво похилився?
Тож давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору.
Два! – нагнулися додолу.
Три! – повернулись вправо, вліво,
На «чотири» - всі присіли.
Головою покрутили –
І за парти тихо сіли.
VІ. Усвідомлення набутих знань, формування вмінь та навичок
Робота з програмним забезпеченням RapidTyping.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VII. Підсумок уроку
Учні беруть свої аркушики з очікуванням. Якщо справдилися, то кладуть їх у кошик.