Урок-інсценізація "У магазині"(Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до прикладів виду 79-40,79-4.Знаходження остачі (здачі) в задачах на купівл)

Про матеріал
Це конспект уроку-інсценізації по темі "Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до прикладів виду 79-40,79-4.Знаходження остачі (здачі) в задачах на купівлю товару."
Перегляд файлу

Урок-інсценізація «У магазині»

 

Тема . Застосування  загального правила віднімання двоцифрових чисел до

          прикладів виду 79-40,79-4.Знаходження остачі (здачі) в задачах на купівлю

           товару.

Мета . Розглянути особливі випадки віднімання без переходу через десяток ;

          вправляти учнів у визначенні остачі при купівлі товарів, у знаходженні

          невідомого компонента ; вчити використовувати життєвий досвід, адаптуючи

         його до завдань уроку; розвивати  кмітливість , уважність , творчі здібності при 

         розв’язуванні задач  і  числових виразів ; виховувати вміння спілкуватися ,  

         повагу до  професії продавця.

Тип уроку . Комбінований урок .

Обладнання . Таблиці , схеми , спецодяг продавця , еквівалент грошових

       одиниць .

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань .

    «Школа продавця»-здача екзамену.

     Шановні діти , зараз ми перевіримо , чи готові ви працювати продавцями . Як відомо , продавці вміють дуже добре рахувати гроші і мають бути уважні .

1. Вправа на уважність .

    Знайти зайве число : 44 , 91 , 30 , 85 , 23 ;

                                        40 , 20 , 30 , 33 , 90 ;

                                        21 , 44 , 8 , 90 , 16 .

    Пояснити ,чому воно зайве . Скільки десятків у числі 44 , 30 , 16 , 90 ?

2. Яка величина заважає назвати всі інші одним словом ? Яким ?

3. Цікаві задачі .

    У гаманці купюра 50 грн. і  6 грн. дрібними купюрами . Чи вистачить «дрібних» грошей , щоб розрахуватись за товар вартістю 5 грн. , 3 грн. ,

 6 грн. , 9 грн. , щоб не розмінювати купюру в 50 грн. ?

     Якими купюрами можна заплатити за товар вартістю 9 грн. , 60 грн. ,

25 грн. , 38 грн. ?

ІІІ. Каліграфічна хвилинка .

      Купюри , якої вартості ви знаєте ? ( 1 , 2 , 5 , 10 , 20 , 50 , 100 , 200 .) Давайте запишемо ці числа у нашій каліграфічній хвилинці .

      Хвилинка-цікавинка . « Перша гривня  часів Київської Русі мала вигляд срібної шестикутної монети .»

ІV . Опанування нових знань .

     «Касири»

     Ви добре склали екзамен , прошу стати до каси . У вас у касі  гроші розділені на десятки і одиниці . Там в наявності  79 грн. , а вам треба видати здачу 40 грн. . Як це зробити ?  ( Діти пропонують різні варіанти ) Давайте перевіримо за допомогою таблиці

79-40

 

79-4

70-40

30

70

70

9

9

9-4

5

 

V . Первинне закріплення

 1 . Фронтальна робота  за таблицею ( приклади 196 ( І , ІІ ст.) ) 

 2.  Робота в парах  (№196 ІІІ , ІV ст.) )

      Відділ «Галантерея»

  3. робота в малих групах

Ми вже навчилися рахувати гроші . Тепер попрацюємо продавцями у відділі «Галантерея».

  4. Цікаве завдання .

      Як можна від стрічки довжиною 4 метри  відрізати 3 метри , не використовуючи лінійки ?

VI. Робота над задачами .

      Відділ «Господарчі товари»

  1. Задача № 403

      Розгляньте малюнок . Які товари ви побачили ? Яке вони мають значення для здоров я людини ? 

  • Скільки отримаємо здачі , якщо купимо найдорожчу річ ?
  • Скільки отримаємо здачі , якщо купимо найдешевшу річ ?
  • Що купила господиня , якщо вона отримала здачі 38грн.? 50 грн.?

-   Які речі придбала господиня , витративши  12 грн. ? 17 грн. ? 20 грн. ?

     Скільки при цьому вона отримала здачі ?

-    Підбери необхідне число : 58- (30+10+   )=14; 58- ( 35+3+   )=18.

Фізкультхвилинка  «Мої  іграшки»

    Відділ «Іграшки»

      А тепер , я думаю , ви залюбки попрацюєте у відділі «Іграшки».

2. Складання задач за числовими  виразами .

    Склади задачу на знаходження здачі за виразом  70-20=50 , 50+20=70

Було

Заплатили

Здача

70

20

?

?

20

50

3.  Робота в групах

     Утворіть групи , зробивши вибір :

     1 група – купує  автомобіль ;

     2 група – купує ведмедика ;

     3 група – купує літак ;

     4 група – купує ляльку .

     Складіть задачі , опираючись на таблицю і розв` язок  попередньої задачі.

VIII. Підсумок уроку .

      Ось і наш робочий день у магазині добіг кінця . Чи сподобалось вам працювати продавцями ? Які знання і навички ви використали ? Давайте перевіримо вашу уважність на уроці .

     


В магазині  хлопчик плаче ,

      Полічить не може здачі .

      П’ятаків у нього п’ять .

      Скільки грошей , як узнать ?


 

       Який герой книги і мультфільму носить ім`я  монети ?

 

       Заплатити продавцеві потрібно 15 грн. . У покупця тільки по 2 грн. , а у касі самі  п’ятірки . Як можна розплатитися ? Скільки отримаємо здачі ?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку