Інтегрований урок: математика + англійська мова в 6 класі
Підготували та провели:
Пахомова Наталя Василівна - учитель математики Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5, категорія - вища, стаж роботи – 23 роки.
Плутенко Катерина Василівна – учитель англійської мови Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5, категорія - спеціаліст, стаж роботи – 3 роки.
Тема уроку: Дії з раціональними числами. Actions with rational numbers
Вид уроку: комбінований. Урок закріплення вмінь та навичок виконання дій з раціональними числами та придбання нових знань з англійської мови.
Мета уроку:
Обладнання: словники з математичною термінологією англійською мовою; фломастери; ватмани; роздатковий матеріал в вигляді умов математичних прикладів; презентація для демонстрації основних моментів уроку на екрані; мультимедійний проектор.
Форми та методи роботи на уроці:
Хід уроку:
число |
number |
додатне число |
positive number |
від’ємне число |
negative number |
плюс |
plus |
мінус |
minus |
раціональне число |
rational number |
протилежне число |
opposite number |
0 |
O, zero, nought, nil (null) |
0,2 |
O point two/two tenths |
1,25 |
One point two five |
Сума від’ємних чисел є від’ємне число, модуль якого дорівнює сумі модулів даних чисел:
Приклад: - 14 + (-12) = - 26
Сума чисел з різними знаками дорівнює числу, знак якого є знак більшого за модулем з цих чисел, а його модуль дорівнює різниці модулів даних чисел:
Приклади: 15 + (-21) = - 6
- 18 + 26 = 8
Щоб відняти число, треба додати йому протилежне:
Приклади: – 7, 12 – 5,6 = – 7,12 + (– 5,60) = – 12,72
– 8,3 – (– 4,11) = – 8,30 + 4,11 = – 4,19
додавання |
addition |
a+b=s a plus b is equal to s |
віднімання |
subtraction |
a-b=s a minus b is equal to s |
сума |
sum |
|
різниця |
difference/remainder |
|
плюс |
plus |
|
мінус |
minus |
|
дорівнює |
equal to/is |
|
- 14 + (-12) = - 26 |
minus fourteen plus negative (minus) twelve is minus twenty-six |
|
15 – 21 = 15 + (-21) = = - 6 |
fifteen minus twenty-one is fifteen plus (minus) twenty-one is minus six |
При множенні та діленні раціональних чисел виконуємо вказану дію, при цьому знак результату визначаємо за наступними правилами: мінус на мінус є плюс, мінус на плюс є мінус.
Приклади: – 5 ∙ 6 = – 30
– 3,6 : (–3) = 1,2
множення |
multiplication |
a×b=a⋅b= c a times b is equal c; a multiplied by b is equal to c; |
ділення |
division
|
a:b=a/b=c a divided by b equals c; a over b is equal to c |
добуток |
product |
|
частка |
quotient |
|
поділити на |
divided by/over |
|
помножити на |
multiplied by/times |
|
– 5 ∙ 6 = – 30 |
minus five multiplied by six is minus thirty |
|
– 3,6 : (–3) = 1,2 |
minus three point six divided by minus three is one point two |
Слова гості.
Good morning, dear children! Where am I? Town? School?Form? What lesson are you having now? Maths? (That’s great.) I am a teacher of Mathematics. But I live and work in a very, very far country. I am here because I tried to help my student. He invented the machine for fast displacement in space. And I took part in this experiment. And now I am here. Though, not for a long time.Till the device lets me to transfer in space only for ten or fifteen minutes, not for longer. So, I’ll need to come back soon. But I have a problem. I had a suitcase where there were all my notes for the lesson. I have lost it during my transference. But when I return, I’ll need to go to the lesson (right away). What is the theme of your lesson? It’s great. It is the same topic which I also need. Do you know how to do the sums with the positive and negative numbers? Then help me! I have a lot of tasks with which you should cope and tell me how you did them because my glasses were left in my suitcase and I can’t see anything without them. But I’ll try to memorize your answer. You need to tell them in English, otherwise I wouldn’t be able to understand you.
Привіт, діти! А де це я опинилася? Яка це країна? А місто? Школа? Клас? А який у вас зараз йде урок? Математика? Як чудово! Я сама вчителька математики! Тільки живу я і працюю в іншій країні, дуже далеко звідси. А до вас я потрапила, тому що захотіла допомогти своєму учневі. Він винайшов прилад для швидкого переміщення в просторі. І я зголосилася допомогти йому в проведенні експерименту. І ось я тут. Правда, ненадовго. Поки прилад дозволяє перенестися в просторі хвилин на 10-15, не більше. Значить, мені треба буде скоро повертатися. От тільки біда. Я була з портфелем, де лежали всі мої конспекти з підготовки до уроку. А він чомусь загубився при моєму переміщенні. А коли я повернуся, мені треба буде відразу йти на урок. А яка тема вашого уроку? Чудово! Адже це та сама тема, яка потрібна і мені! А ви вмієте вирішувати приклади з додатними і від’ємними числами? Тоді допоможіть мені! У мене є завдання, з якими ви повинні впоратися і розповісти мені, як ви їх вирішували, тому що в портфелі залишилися і мої окуляри, а без них я дуже погано бачу. Але я спробую запам'ятати ваші відповіді! Тільки говорити треба буде англійською мовою, інакше я вас не зможу зрозуміти.
Завдання для груп:
Дидактичний зміст методу: Підводячи підсумки уроку, вчитель разом з дітьми збирає уявну валізу, заповнюючи її всіма можливими висновками, що демонструють основні етапи та головні емоційні моменти уроку. Валізу бажано заготувати у вигляді малюнка, а всі висновки – у вигляді яскравих наліпок, які і прикріплюються до валізи. Приклади висновків для наліпок щодо даного уроку: