Урок "Козацькому роду нема переводу"

Про матеріал
Розробка уроку з позакласного читання з теми: "Козацькому роду нема переводу" формує уявлення учнів про українське козацтво як політичну і військову силу, ознайомлює з літературними творами про козаків, розвиває техніку читання, усне мовлення, пам’ять, мислення. Виховує патріотизм, національну гідність, гордість за славне козацьке минуле .
Перегляд файлу

 

Відкритий урок з позакласного читання

Тема: «Козацькому  роду нема переводу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела вчитель   початкових класів

Бахмацької ЗОШ І-ІІІ ст. №4

Тарасенко С.Д.


Тема. Козацькому роду нема переводу.

Мета. Сформувати уявлення учнів про українське козацтво як політичну і військову силу, ознайомити з літературними творами про козаків, розвивати техніку читання, усне мовлення, пам’ять, мислення. Виховувати патріотизм, національну гідність, гордість за славне козацьке минуле .

Обладнання. Дитячі книги українських письменників про козаків. відео та звукозаписи козацьких пісень («Козацька пісня», «Козацький марш»), дитячі малюнки про запорозьких козаків .

  Хід уроку

Організація класу .

Хочу побажати вам гарного уроку.

Щоб було цікаво всім нам працювати .

Щоб хотіли дуже всі відповідати .

А допомагало вам уміння міркувати .

Оголошення теми і мети уроку .

Тема нашого уроку «Козацькому роду нема переводу». На уроці ми ознайомимося з історією українського козацтва, дізнаємося про життя та бойові подвиги козаків, прочитаємо уривок з енциклопедії «Як козаки воювали», та ознайомимося з іншими літературними творами про славне  козацьке минуле .

Ось таке завдання стоїть перед нами, а щоб його виконати, будемо дотримуватись плану, принесеного осінніми листочками до класу. (План на дошці)

1) Знайомство з темою та завданням уроку .

2) Презентація міні-проекту, виступи груп .

- Історики (історичні відомості про козаків)

- Художники (зовнішній вигляд козаків)

Перегляд відео сюжету .

4) Виступи «літературознавців» ( знайомство з творами про козацтво).

5) Хвилинка відпочинку (виконання рухів під «Козацький марш»)

6)Робота з текстом «Як козаки воювали».

7) Гра «Доповни прислівя»

8) Підсумок уроку .

9)Домашнє завдання .

2. Діти, українська земля славна героїчними традиціями. А її захисники – запорозькі козаки навіки увійшли до скарбниці народної памяті .

- Яке свято ми  відзначали 14 жовтня? Свято Покрови Пресвятої Богородиці було найбільшим  святом для козаків – вони вважали Пресвяту Богородицю своєю заступницею і покровителькою. Козаки були захисниками України, то ж і в наші часи 14 жовтня ми відзначаємо « День Захисника України».

Хто ж такі козаки ? Що означає слово «козак»? Над цими питаннями працювали наші «історики», то ж надамо їм слово. (Виступає група дітей, яка готувала інформацію про історію українського козацтва).

- А ось наші «художники»  опишуть зовнішній вигляд козаків, їх зброю, одяг, житло . (Учні коментують малюнки).

3. А щоб ви мали краще уявлення про козаків, то пропоную подивитися відеосюжет .

- За що воювали козаки?

- Якими вони були? (Сміливими, сильними, працьовитими, патріотами України)

Готуючись до цього уроку, група «літературознавців» підібрала твори про козаків і познайомить вас із ними та їх авторами.

Ми справились із чотирма завданнями, тому настав час відпочити. Будемо крокувати і виконувати рухи під звуки «Козацької пісні».

Вдома кожен з вас прочитав уривок з енциклопедії «Як козаки воювали» .

Відкрийте підручники для позакласного читання на с. 31.

1) Словникова робота.

2) Робота з текстом.

- Чому запорозьку піхоту вважали найкращою в Європі ?

- Прочитайте як воювали вершники .

Як козаки облаштовували табір ?

- Чому його називали рухомою фортецею ?

- Як працювала система сигналізації у козаків ?

- Що нового про козаків дізнались, прочитавши цей уривок із енциклопедії ?

- Яким є цей твір, науково-популярним чи художнім ?

Про козаків створено багато фільмів.Подивіться фрагмент із фільму «Вогнем і мечем», в якому саме і показано, як козаки воювали.

Гра «Доповни прислівя».

- Козак вкраїнську любить мову, додержить завжди (свого слова) .

- Україна – це козацька (мати).

- Ми з такого роду, що любим (свободу).

- Козак не боїться (ні тучі, ні грому).

- Козак усім народам друг, міцний у нього (дух).

- Козак – слабому (захисник) .

Ось і настав час підводити підсумки уроку .

- Чи досягли мети уроку? Чи справились з поставленим завданням?

- Що найбільше сподобалось?

- Що було найцікавішим? А що найскладнішим?

(Вербальна оцінка роботи учнів на уроці).

Домашнє завдання: підготуватись до уроку позакласного читання за темою «Без верби й калини нема України».

Заключне слово вчителя.

Бажаю, щоб у вашому серці поселилися козацький розум, відвага, сила і доброта. Щоб ви росли справжніми патріотами, якими і були запорозькі козаки.

За шляхами, за дорогами, за Дніпровськими порогами,

За лісами високими наші прадіди жили .

Мали Січ козацьку сильну, цінували волю вільну,

Й Україну свою рідну, як зіницю берегли .

F:\тиждень початкових класів\IMG_3997.JPG

 

F:\тиждень початкових класів\IMG_3987.JPG

F:\тиждень початкових класів\IMG_3995.JPG
F:\тиждень початкових класів\IMG_4009.JPGF:\тиждень початкових класів\IMG_4014.JPG 

F:\тиждень початкових класів\IMG_4002.JPG

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
1955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку