Урок інтегрований (українське читання; мистецтво; дизайн та технології) "Ой весела в нас зима"

Про матеріал
Тема: Ой весела в нас зима! Ребуси. О.Сенатович. «Веселий сніг» Мета: познайомити учнів із художніми творами, у яких зображується зима; формувати уявлення про характерні ознаки зими; вчити учнів вiдчувати створенi словaми, музикою обрaзи прирoди, спoстерігати зa змiнами, якi вiдбуваються у природi з нaстанням зими; вдoсконалювати технiку читaння вiршованих та прозoвих творів; вдосконалювати навички роботи з ножицями; розвивати навички виразного, швидкого, правильного читання; розвивати усне мовлення, образне мислення, творчі здібності дітей; виховувати любов до рідного краю через любов до природи.
Перегляд файлу

 

C:\Users\Admin\Desktop\a5a62214b7e20252b511f873e3393d3a.jpg 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект  інтегрованого уроку

підготувала  вчитель 2 – А класу

Костянтинівського ЗЗСО

І – ІІІ ступенів №6

Філоненко Н.О.

 

 

 

 

Тема:  Ой весела в нас зима! Ребуси. О.Сенатович. «Веселий сніг»

Мета: познайомити учнів із художніми творами, у яких зображується зима; формувати уявлення про характерні ознаки зими; вчити учнів вiдчувати створенi словaми, музикою  обрaзи прирoди, спoстерігати зa змiнами, якi вiдбуваються у природi з нaстанням зими; вдoсконалювати технiку читaння вiршованих та прозoвих творів; вдосконалювати навички роботи з ножицями; розвивати навички виразного, швидкого, правильного читання; розвивати усне мовлення, образне мислення, творчі здібності дітей; виховувати любов до рідного краю через любов до природи.

Обладнання: плакат із записом девізу уроку; ілюстрації на зимову тематику; «сніжинки» - відгадки; фонограма симфонічної поеми «Зима» В.Павлова; шаблони сніжинок; ножиці.

Тип уроку: інтегрований

Інтеграція: українське  читання; мистецтво; дизайн та технології

 

                                                                Хід уроку

І. Організація класу.  Психологічний настрій учнів на урок

Ось дзвінок дав нам сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок читання починаймо.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Повідомлення теми і мети уроку

 На уроці ми почнемо вивчати нову тему «Зима морозяна надворі»; познайомимося з текстом «Ой весела в нас зима», будемо вчитися виразно читати вірш Оксани Сенатович «Веселий сніг».

 Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Адже на ньому ми будемо читати, слухати музику, вирізати, декламувати вірші.

2. Вправа «Мікрофон»

  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?
  • (Цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим…)
  • А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими…)
  • Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Чи цікавий буде урок? Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. Талісманом нашого уроку сьогодні буде сніжинка. Кожен з вас вибере собі сніжинку і наприкінці уроку дасть оцінку нашому уроку.
  • А працюватимемо під гаслом:

Щоб робота в нас кипіла, працювати будемо:

Швидко! Дружно! Вміло!


III. Підготовча робота до сприймання нового матеріалу

  1. Відгадування загадки

— Доню! Доню! — кличе мати,                  

Швидше вийди-но із хати!

— Дивно! Щезла стежка ...

Де вона?

Зникла десь і огорожа...

Сад на себе чом не схожий?

Що за диво? Все село

Білим пухом занесло.

— Дива зовсім тут нема —

Це в село прийшла...

                                          (Зима)


2. Створення «асоціативного куща»

 

                                                              Зима

       сніжна                                                                                    чарівна

             холодна                                                                         люта

                        чудова                                                         красива

                                   весела                                       казкова

                                         білосніжна                морозна

                                                       срібна      сумна

                                                            сварлива

 

 -  А зараз за допомогою вірша ви відповісте на запитання: яка зима?

От випав сніг.

Яка обнова! Зима прийшла така … (чудова)

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й … (весела)

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і …(білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й …(морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму … (красива)

А в ранці іній - то обнова!

Яка зима у нас… (казкова).

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, … (срібна).

Зима буває вередлива,

То часом добра, то …(сварлива).

Яка ж зима? Яка вона?

Вона весела і … (сумна).

 

 - Слово зима відноситься до якої частини мови?

 - А слова, які називають ознаку зими, відносяться до якої частини мови?

 

3. Слухання та аналіз музики (симфонічна поема «Зима» В’ячеслава Павлова)

 

 Природа взимку надягає білі шати, вкриваються білим простирадлом галявинки, на яких нещодавно цвіли квіти, лісові стежки стають непрохідними. Зимова природа тиха, безслівна…Диво-казка живе скрізь тихим зимовим днем, коли навколо снігові кучугури, , а на деревах шапками лежить сніг. Але зима буває різною. Її називають чарівницею. Згадайте, скільки гарного навкруги взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, пластівці пухнатого снігу, таємничі кучугури, а чарівні кришталеві візерунки на вікнах! Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Чарівниця-Зима зачаровувала й надихала багатьох художників, поетів і письменників. Скільки чудесних поетичних рядків присвячено цій порі року! Композитори намагалися передати красу зими за допомогою нот. До вашої уваги симфонічна поема В’ячеслава Павлова «Зима». Вслухайтесь в ці чарівні звуки.

  • Як ви гадаєте, що хотів донести композитор до слухачів?
  • Що ви відчули?
  • Які картини природи ви уявили?
  • Чи покращився настрій? (відповіді дітей)
  • А ще зиму називають лютою.  Чому?

Так, зима для тварин – важкий час: холодно, обмаль їжі. Численні птахи, які мешкають у парках, скверах і біля житлових будинків, опинилися під загрозою загибелі, тому що сніг приховав місця, де можна знайти корм. Тому пережити складні умови зими міські птахи можуть тільки за допомогою нас, людей.  Для синиць та інших дрібних птахів можна спорудити звичайну годівницю з порожнього пакета з-під кефіру або соку, вирізавши в ньому дірку, і насипати туди насіння – найкраще не смажене гарбузове або соняшникове. Або ж повісити на нитці за вікном шматочок сала. Воно має бути обов’язково несолоним, інакше синиці загинуть. Бажано це робити, доки лежить сніг і не спадає мороз. Такими заходами можна врятувати чимало птахів.

 

4. Перевірка домашнього завдання: читання віршів про зиму

- Дуже багато письменників та поетів присвятили свої твори зимі. Сьогодні ми не один раз переконаємося в цьому. Ваше домашнє завдання було – вивчити вірші про зиму  або намалювати малюнок про зиму.

(Свої роботи діти прикріплюють на дошці)

 

5. У музеї  Зими

- Ось ми доповнили музей зими своїми  картинами. Є в чарівниці зими улюблені картини відомих художників. Розгляньте їх.

- Які кольори переважають в зимових картинах?

(холодні – синій, фіолетовий,блакитний,білий, сірий)

 

6. Пантоміма

Покажіть:


                    колючу сніжинку

                    пухнасту сніжинку

                    легку сніжинку

                    сумну сніжинку

                    радісну сніжинку

 


IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок

1. Читання тексту вчителем (ст.66)

 - Чому зиму називають порою найбільших свят?

2. Словникова робота

 - шати (1. Багате, розкішне святкове вбрання. 2. Те, що прикрашає, огортає собою когось, щось (про листя, сніг і т. ін.)

3. Читання «естафета» тексту «Ой весела в нас зима!»

4. Вибіркове читання тексту

5. Робота в парах. Відгадування ребусів (ст.67). Робота групи мовознавців

- Чому зимові місяці мають такі назви?

Гру́день – від слова "грýда, грýдка, груддя". Після осінніх дощів розтоптана ґрунтівка замерзає. Їздити такими дорогами важко: заважають замерзлі грудки. Груддя утворюється і на замерзлих зораних полях.

Назва січень походить від слова "січа". У давнину в цей час починали розчищати ділянки від корчів, аби навесні їх засіяти. Цей промисел називали січею. А до того перший місяць року називали й по-іншому: студень, сніжень, просинець, вогневик, льодовик, сніговик, тріскун.

Лютий завше мав люту вдачу. В лютому характерні пронизливі сніговії, колючі морози, вітри й перемети. Про це свідчать і давні назви місяця: крутень, зимобор, криводоріг, казибрід, межень (межа між зимою й весною). Інші народні назви лютого: лютень, бокогрій...

6. Виразне читання вчителем вірша Оксани Сенатович «Веселий сніг»

 - Який настрій викликав у вас вірш? Чи відповідає  назва змісту вірша?

7. Словникова робота

8. Самостійне читання вірша учнями

9. Фізкультхвилинка  «Танці – зігріванці»


 


V. Закріплення вивченого матеріалу. Узагальнення й систематизація знань учнів

1. Аналіз зображувальних засобів

 - Чи можемо ми назвати сніг пустотливим?

- Знайдіть і прочитайте римовані слова.

2. Вибіркове читання

 - Куди залітав сніг?

3. Виразне читання вірша

 - Передайте за допомогою голосу веселий настрій.

4. Розвиток мовлення (словесне малювання)

 - Уявіть себе художниками. Які б ілюстрації ви створили до цього вірша?

VI. Підсумок уроку

(Вчитель проходить між рядами і роздає маленькі сніжиночки, декламуючи вірш).

      Довелося вам ходити в той вечірній час,

      Коли зіроньки – сніжинки падають на вас?

      Коли м’ яко осідає біла пелена,

      Ніби небо розстеляє сувій полотна.

      Так приємно огортає сніговий завій.

      Світ чарівний опадає з – під пухнастих вій.

     Ані вітру. Ні морозу – у природі штиль.

     І цілує вас в обличчя тиха заметіль.

  1. Повторення правил ТБ при роботі з ножицями та клеєм
  2. Створення панно настрою «Сніжинки»

У кожного з вас на парті лежать сніжинки, оберіть собі таку сніжинку, що оцінить вашу роботу – наскільки ти був активним, уважним, старанним. Вибрану сніжинку треба вирізати за контуром та наклеїти  на ватман.

 

  • Ось і надходить наш урок до кінця.
  • Чи сподобався вам урок?
  • Що було цікавим? Про що розкажете вдома батькам?
  • Я дуже рада, що урок вам сподобався. А це тому, що ви були старанними, уважними, активними. Всім бажаю міцного здоров’я та веселої, сніжної зими! Дякую за роботу!

VII. Домашнє завдання

«Ідеї для письменників» ст.66, напишіть міні – твір за малюнком.

docx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку