Розробка уроку "Людина починається з добра"

Про матеріал
Розробка уроку з позакласного читання. Урок, присвячений творам видатного письменника та педагога В.Сухомлинського.
Перегляд файлу

Позакласне читання

2клас

Урок№_______________________

Тема: Людина починається з добра

Мета: ознайомити учнів з творами В.О.Сухомлинського; удосконалювати навички правильного свідомого читання; вчити формувати оцінні судження щодо ознак добра і зла; розвивати вміння колективно обговорювати прочитане та уважно слухати відповіді однокласників, зв’язне мовлення, пам'ять; збагачувати словник учнів; виховувати бажання творити добро

Обладнання: ІКТ, літери, кольоровий папір з клейкою смужкою

Хід уроку

І. Організаційний момент

 -Доброго дня, діти! Поверніться одне до одного і подаруйте посмішку: лагідну, щиру і веселу.

                   Усміхнемось всім навколо –

                   Небу, сонцю, квітам, людям –

                   І тоді обов’язково

                   День для вас привітним буде!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Гра «Збери слово»

На дошці хаотично розвішані літери. Діти складають слово. (ДОБРО)

-Що таке добро?

2. Виразне читання вірша Лесі Вознюк «Твори добро» вчителем

Ти усміхнися небу,

Усім, хто біля тебе:

І братику, й сестричці,

І сонечку, й травичці.

                                       Люби усіх довкола,

                                       Удома та у школі,

                                       І ця любов із неба

                                       Повернеться до тебе.

Прощай дрібні образи

І помирись одразу.

Хто вміє всім прощати,

Сильнішим здатен стати.

                                        Твори добро, дитино,

                                        І у твоїй родині

                                        Воно знайде домівку

                                        Віднині і довіку.

-До чого закликає автор вірша Леся Вознюк?

-Доброта – це квітка, яка розпускається у душі кожного із нас. Вона росте разом з нашими добрими справами. Щира усмішка, добре слово, добрі вчинки мають дуже велику силу, вони здатні  творити  дива.

(Діти демонструють свої малюнки про добро)

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку (1-й слайд)

- Тема нашого уроку «Людина починається з добра». Сьогодні ми ознайомимося з мудрими творами В.О.Сухомлинського.

ІV. Сприймання й засвоєння нового матеріалу

1. Довідкове бюро (2-й слайд)

Учні розповідають про В.Сухомлинського

(3-й слайд)

1-й  учень:  Василь Олександрович Сухомлинський дуже любив дітей, тому і став педагогом. Це видатний педагог сучасності, людина з полум’яним серцем. 35 років свого життя він віддав школі. Сухомлинський – заслужений учитель України.

(4-й слайд)

2-й учень: Василь Олександрович Сухомлинський – не тільки видатний педагог, вчений, але ще він й дитячий письменник.

(5-й слайд)

3-й  учень:   Для дітей він написав 1500 художніх мініатюр – казок, оповідань, легенд. Герої Василя Сухомлинського – павучок та мурашка на землі, журавлиний ключ у небі, лелеки, горобчики, берізка, калюжа, маленьке кошеня і звичайнісінькі діти, їхні батьки, бабусі, дідусі.

2.Читання «дощиком» казки В.Сухомлинського «Сьома дочка»

3. Бесіда за змістом

- Скільки доньок було у матері?

- Знайдіть у тексті, що говорила кожна донька своїй мамі?

- Як ви розумієте відповіді доньок?

- Яка дочка по-справжньому любила матір? Обґрунтуйте свою відповідь словами з тексту.

- Продовж речення: По-справжньому любити маму – це значить…

4. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (6-й слайд)

5. Читання оповідання В.О.Сухомлинського «Ледача подушка» технікою «буксир»

6. Аналіз прочитаного з елементами вибіркового читання

Словникова робота (7-й слайд)

Рано-пораненьку – дуже рано.

Схопилася – швидко встала.

Робота в парах

-Що непокоїло маленьку Яринку? (1 ряд)

-До кого вона звернулася за допомогою? (2 ряд)

-Що порадив дівчинці дідусь? (3 ряд)

-Чому усміхався дідусь? Чи сподобалася вам порада дідуся?

V. Закріплення й осмислення знань

1. Технологія «Дерево знань»

-Як ви вважаєте, що означає бути добрим?

-Скажіть, добрим бути просто чи непросто? Чому?

-Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

2. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

- Якщо ви згодні – поплескайте у долоні, якщо ні – похитайте головою.

• Допомагати слабким, маленьким, хворим.

• Робити комусь зле, коли цього ніхто не бачить.

• Жаліти себе, а не інших.

• Берегти природу та охороняти її.

• Шанувати працю інших людей.

• Галасувати, коли хтось відпочиває.

• Обманювати, сваритися, хвалитися.

• Ображати інших.

• Допомагати друзям у біді.

• Бути стриманим, вихованим.

• Красти.

• Захищати слабшого.

• Любити своїх батьків та близьких.

3. ФІЗПАУЗА ДЛЯ ОЧЕЙ (Звучить спокійна мелодія)

Міцно замружити очі. Полічити до 3, розплющити очі та подивитися вдалечінь. Полічити до 5.Повторити 4-5 раз.

4. Робота над прислів’ями (8-й слайд)

- З давніх-давен люди любили і шанували добро. Про це складено багато прислів’їв і приказок.

- Складіть та поясніть прислів’я.

Добре діло …                                                  воно дорожче золота.

За добро …                                                     добром платять.                          

Роби добро, …                                                роби сміло.

5. Творча робота (9-й слайд)

Виготовлення знаків – символів добра (малюнки)

-З якими знаками-символами можна порівняти людську доброту? (сонечко, сердечко, веселка, квіти, образи яких асоціюються з образами добра)

-Які добрі слова, побажання можна написати на своїх малюнках?

Малюнки прикріплюємо на дошці в  намальоване  сердечко.

VІ. Підсумок уроку (10-й слайд)

Гра «Мікрофон»

-Над якою темою працювали на уроці?

-Що ви запам’ятали про В.О.Сухомлинського?

-З якими творами цього письменника ми познайомилися?

-Чого вони нас навчають? 

              Старайтесь робити добро

              День і ніч, і кожну хвилину,

              Щоб серденько, як сонце, цвіло,

              Це хорошою робить людину!

VІІ.  Домашнє завдання (11-й слайд)

-Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Ой, весна, весна, днем красна». Завдання на вибір:

1 група: намалювати малюнок до твору В.Сухомлинського «Ледача  подушка».

2 група: скласти розповідь на тему: «Мої добрі справи».

 

docx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку