Урок.Інтегрований урок літературного читання «Маю честь запросити…».Підсумок теми "Байки".3 клас.

Про матеріал

Мета:узагальнити знання учнів про один із літературних жанрів-байку;

розширити уявлення про байкарів, що жили в різні часи та в різних

країнах;

вчити правильно декламувати байки, передавати почуття дійових

осіб;збагачувати словниковий запас;

розвивати пізнавальний інтерес, бажання читати байки;

розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення, вміння робити висновки;

виховувати людські чесноти та боротися з різними людськими поро-

ками;виховувати правила культурної поведінки.)

Перегляд файлу

Магдалинівський відділ освіти, молоді, сім’ї та спорту

Мар'ївський НВК

 

Інтегрований урок  літературного читання «Маю честь запросити…»

3 клас

Підсумок теми «Байки»

 

 

 

C:\Users\Sinichenko\Desktop\00e.jpg

 

                                                                                                                              ПідготувалаО.І.Сініченко

 

 

 

Мета:узагальнити знання учнів про один із літературних жанрів-байку;

            розширити уявлення про байкарів, що жили в різні часи та в різних

            країнах;

            вчити правильно декламувати байки, передавати почуття дійових

            осіб;збагачувати словниковий запас;

             розвивати пізнавальний інтерес, бажання читати байки;

             розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення, вміння робити висновки;

             виховувати людські чесноти та боротися з різними людськими поро-

             ками;виховувати правила культурної поведінки.)

Обладнання:портрети байкарів(Езопа,Жана де Лафонтена, І.Крилова, Л.Глібова),виставка збірок байок Л.Глібова, ілюстрації до байок,букви до слова «БАЙКА»,ілюстрація «Альтанка Л.Глібова»,дерево «Людські чесноти»,квіти-символи з назвами людських чеснот та людських пороків.

                                              Хід уроку

1.Організаційна частина.

     _Що Зима надворі робить?

        Ясно всім-господарює.

        Що у класі роблять учні?

        Ясно всім –працюють.

        Бо без праці справи кепські.

        Згідні ви зі мною?

       -Так!

        Якщо так, то часу не гаймо-

         До роботи приступаймо.

2.Активізація опорних знань.

      а)Гра «Знайди та склади»

(Вчитель «ховає» букви до слова БАЙКА.Учні шукають їх та складають слово, що є темою уроку).

       б)Вправа «Мозковий штурм»

_ А що ж таке байка?

-Які байки ви знаєте?

-Як називають автора байки?

-Кого з байкарів ви знаєте?

3. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми узагальнимо наші знання про один із літературних жанрів- байку. Дізнаємося про байкарів, які жили в різний час і в різних країнах.Я,думаю, що ще багато цікавого буде на уроці, бо як може бути не цікаво, коли ми всі будемо працювати.А праця безслідною не буває.

4.Узагальнення і систематизація знань учнів.

                    1. Вправа «Маю честь запросити…»

 

 

-Діти, прочитаємо речення ось під цим малюнком. Що означають три крапки?

-Речення не закінчене.

-Кого і куди мають запросити?

-Судячи з ілюстрації мають запросити в альтанку. І це зробить Л.Глібов, український байкар.

-А що таке альтанка?

-Альтанка(пол.)-легка крита споруда для відпочинку або захисту від дощу та сонця, окремо розташована, відкрита з усіх боків будівля під дахом, що забезпечує затінок, укриття і місце для  відпочинку, а також прикрашає ландшафт.Альтанку розміщають таким чином, щоб можна було милуватися краєвидом.

-Як ви думаєте, кого хотів би запросити український байкар у свою альтанку?

-А я , думаю, що він захотів би запросити колег по перу, тобто байкарів,щоб мати спільну тему для розмови.

 

 

 

(Показую портрети Езопа, Жана де Лафонтена,І.Крилова та Л.Глібов,знайомлю з датами народження байкарів світу та місцем їх народження)

Діти, хто з цих шанованих людей має честь зайти до альтанки першим?

 

-------------------І-----------.-І----------------------------І-------------І---------І----------І------------

               VІст.до н.е.          0                               1621р.       1769р.   1827р.     2015р.

-Це числова вісь.На ній позначені дати народження кожного з байкарів. Як вихований чоловік, Леонід Іванович Глібов має першим запросити зайти в альтанку Езопа-давньогрецького байкаря, бо він жив ще до нашої ери і по праву вважається родоначальником байки. А далі ви вже допоможіть запросити гостей.(Учні називають Жана де Лафонтена, І.Крилова та Л.Глібова).

-Я , вважаю, що не всі ще гості запрошені. Кого ще можна запросити в гості до байкарів?

-В гості треба йти з подарунком.Найкращим подарунком  для байкаря буде знання його байок.

               2.Декламування байок Л.Глібова на вибір учнів.

               3. Вправа «Слово байкарям»

Езоп:-Я жив серед людей, пізнавав їх і бачив, що люди дуже різні.Одні наділені людськими чеснотами, а інші-людськими пороками. Так хотілося допомогти людям змінитися, стати кращими. Це можна було зробити тільки засобом сміху, сатири. Тож мною була написана байка «Цикада і Мурашка».

 

И.Крилов.-В свое время я тоже наблюдал за людьми, среди которих я жил. И видел, что одни живут по совести, а другие имеют пороки. Я написал басню «Стрекоза и Муравей».

 

Л.Глібов.-І я в свій час спостерігав такі явища. Тому написав байку «Коник-стрибунець».

4.Робота за байками Езопа «Цикада і Мурашка»

                                        І.Крилова «Стрекоза і Муравей»

                                        Л.Глібова «Коник-стрибунець»

а)Читання байки «Цикада і Мурашка» учнями.

б)Декламування байки І.Крилова «Стрекоза і Муравей» учителем напам'ять.

в)Інсценізація байки Л.Глібова «Коник-стрибунець».

г)Робота над змістом та висновком байок.

 -Що спільного в цих байках?

-Що відмінного?

-Байки написані різними авторами, в різний час, в різних країнах, спостерігалися на різних людях. Та спільним є те, що кожна з них висміює людську лінь, бажання жити за рахунок когось.Отже, одним із пороків людського суспільства є лінь. Тільки праця забезпечує людину . Щоб щось мати, треба працювати.

 

5.Аналіз байок Л.Глібова «Лебідь, Щука і Рак» та «Чиж та Голуб».

-Чому байкар обрав лебедя, щуку та рака героями своєї байки «Лебідь, Щука і Рак»? Що хотів висміяти  автор?

-Чому Чижик піймався в сильце?

-А яким був Голуб?(Пихатим, зарозумілим).

 

6.Робота в групі. Вправа «Встанови відповідність».

 

«Лебідь, Щука і Рак»                            «…А тепер танцюй, небоже,на

                                                                      морозі гопака!»

 

«Коник-стрибунець»                             «Ото на себе не надійся,

                                                                     чужому лихові не смійся!»

 

«Чиж та Голуб»                                       «У товаристві лад-усяк тому радіє,

                                                                       дурне безладдя лихо діє…»

 

7. Вправа «Реклама».

 а)Слово вчителя.

-У наших гостей-байкарів є ще дуже багато байок.Я порадила б вам прочитати байку Л.Глібова «Муха й Бджола» (с.164-165).

б) Слово учням.

-Я хотів би порадити прочитати байку…

 

5. Підсумок.

             а)Слово вчителя.

_Послухайте вірш «Хто на світі в нас живе?»

Живуть на світі Лінь,

Байдужість  і Заздрість,

Пихатість і Злорадність.

Живе Хвалькуватість, Бездарність.

Прихисток Підлість знайшла.

Знаходиться місце й Цинізму.

Частенько і Совість ховається десь.

Панує Обман.

Брехня гасає світом,

Щоб встигнути скрізь когось обдурити.

 

Та на цьому ж світі

Живе Працьовитість.

Живуть Милосердя, Добро й Співчуття.

Чесність іще не втопилась в багнюці,

Щирість не заблукала у хащах лісних.

Людяність ходить і Доброзичливість за собою водить.

Віра ніколи не залишиться збоку,

Доки Любов і Надія дорогою йдуть

Та підтримку світу людському несуть.

 

-Звернули увагу на те, хто ж на світі живе?

 

б)Гра «Оббери гусінь на дереві людських чеснот»

 

 

в) Вправа «Ділимося враженнями»

-Хочу, щоб ви поділилися враженнями від уроку за таким планом:

1.Мені урок…

2.Він навчив мене…

 

6.Домашнє завдання: прочитати  разом з батьками вдома ті байки, які радили товариші.

 

 

 

docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку